  • 51. Data: 2014-07-29 23:16:26
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 23:10:50 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Biały napisał:

    > *DLACZEGO*? Siedzę właśnie na zadupiu na jakimś gównianym łączu przez
    > gówniana sieć komórkową i mam max 200ms pinga do czegokolwiek na tej
    > planecie. A tu ktoś ma kilka dni? Może to SKO było poza granicą układu
    > słonecznego?

    > U mnie nie widać.

    > Chodzi o wszystkie dane z CEPIK. Nie tylko przebieg. Nagle się ktoś
    > obudził i zaczął wprowadzać albo udostepniać przez WWW. Tylko dlaczego
    > na raty? Jak to informatycznie uzasadnić?

    przebiegu nie było w CEPIKu. dlatego, że wbrew pozorom to nie jest mała
    ilość danych. Do tego wymagana jest ich porpawność i parę innych rzeczy.
    Ale nie chce mi się tłumaczyć podstaw IT. System rozmiaru CEPIku to nie
    jest domowy pecet.,

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2014-07-29 23:43:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości

    >przebiegu nie było w CEPIKu. dlatego, że wbrew pozorom to nie jest
    >mała
    >ilość danych.

    Identyfikator pojazdu, przebieg, data ... moze jeszcze jednostka
    wpisujaca.
    Do kilkunastu rekordow na pojazd ... drobiazg innymi slowy.

    > Do tego wymagana jest ich porpawność i parę innych rzeczy.

    W zasadzie wcale nie ... niech sie zainteresowani interesuja czemu
    zle.

    Ale ... na poczatku w CEPIK nie bylo wcale danych z przegladow, potem
    trzeba bylo zainstalowac w SKP oprogramowanie i uruchomic
    teletransmisje.
    A potem wystarczylo juz tylko dodac pole z przebiegiem i udostepnic
    interfejs przez www..

    J.

  • 53. Data: 2014-07-29 23:46:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 23:43:54 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Identyfikator pojazdu, przebieg, data ... moze jeszcze jednostka
    > wpisujaca.
    > Do kilkunastu rekordow na pojazd ... drobiazg innymi slowy.

    plus backupy itd.

    > W zasadzie wcale nie ... niech sie zainteresowani interesuja czemu zle.

    jeśli to ma służyć nie tylko właścicielowi, który i tak wie co tam jest
    to poprawność danych jest kluczowa. Inaczej cały ten system niczemu nie
    służy.

  • 54. Data: 2014-07-29 23:48:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w
    On 2014-07-29 10:43, Ergie wrote:
> [...]
    >Proxima Centauri? Jak to można merytorycznie uzasadnić? W sensie
    >informatycznym. Mają limit wysyłania danych na LTE? Przegrywają na

    Ale co - chcialbys uzupelnic historyczne dane ?
    A po co - i tak kiedys nie byly wprowadzane ..

    >Ja raczej pytam dlaczego dopiero teraz *wprowadzają* dane. Wprowadzić
    >można było do byle czego wieki temu.

    A po co mieli wprowadzac i na jakiej podstawie ? I gdzie ?

    Moze tak jeszcze odciski palcow wlasciciela, numer buta i kolor wlosow

    J.

  • 55. Data: 2014-07-30 05:39:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > u mnie widać ale tylko z przeglądu po wprowadzeniu nowych przepisów

    Sprawdze w takim razie za kilka dni z tego auta w ktorym ostatnio wpisano
    przebieg.

    > nie wprowadzały. Niektóre rejestrowały u siebie w systemie ale nie było
    > to wymagane.

    No to w sumie nic dziwnego, ze tych przebiegów nie ma na razie na stronie
    :)

  • 56. Data: 2014-07-30 05:39:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > gówniana sieć komórkową i mam max 200ms pinga do czegokolwiek na tej
    > planecie. A tu ktoś ma kilka dni? Może to SKO było poza granicą układu

    A tego to ja tez nie wiem...

    > U mnie nie widać.

    > Chodzi o wszystkie dane z CEPIK. Nie tylko przebieg. Nagle się ktoś
    > obudził i zaczął wprowadzać albo udostepniać przez WWW. Tylko dlaczego
    > na raty? Jak to informatycznie uzasadnić?

    A skąd w CEPIK miałby być przebieg?
    A o jakich innych danych piszesz?

    Tak ogolnie to wielokrotnie czytałem, ze w CEPIK błędów od cholery i
    troche.
    Z drugiej strony ostatnio okazało sie, że znajoma ktora ma od 30 lat
    samochód i oczywiscie OC, przy próbie przejscia z PZU do innego TU nie moze
    dostać znizek bo w bazie nie widać, zeby kiedykolwiek miała wykupione OC...
    Podobno to częsty przypadek, ze PZU nie wpisuje tych danych... i teraz
    trzeba się upominać, żeby uzupełnili.

  • 57. Data: 2014-07-30 05:39:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale co - chcialbys uzupelnic historyczne dane ?
    > A po co - i tak kiedys nie byly wprowadzane ..

    Z tego co rozumiem, to Sebastian odnosił się do tego, dlaczego dane nie są
    online wgrywane z SKO tylko po kilku dniach.

  • 58. Data: 2014-07-30 09:13:30
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Z tego co rozumiem, to Sebastian odnosił się do tego, dlaczego dane nie są
    > online wgrywane z SKO tylko po kilku dniach.

    Bo ZTCW to nie ma takiego prikazu, wysyłają chyba 1-2x w tygodniu, a czasami
    wcale jak np. pojawi się update javy skutecznie blokując SKO bo, żeby to
    opanować trzeba pobrać specjalną wersję ze strony CEPiK i wgrać. 9/10
    diagnostów tego nie robi i stoją z wysyłem.

  • 59. Data: 2014-07-30 10:02:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    On 2014-07-29 10:43, Ergie wrote:
    > Przebiegi są dopiero od tego roku i pojawiają się z poślizgiem.

    > *DLACZEGO*? Skąd ten poślizg?

    Pytasz u złego źródła.

    > Ja raczej pytam dlaczego dopiero teraz *wprowadzają* dane. Wprowadzić
    > można było do byle czego wieki temu.

    Spytaj tych co rządzili wieki temu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 60. Data: 2014-07-30 10:08:25
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Cały ten serwis jest gówno wart. Przegląd zrobiony 2 m-ce temu niewidoczny.
    Przerejestrowałem pojazd, wydali mi już twardy dowód, a w cepiku brak jakiejkolwiek
    wzmianki o tym. A skoro w dowodzie wbity jest przez PWPW i WK przegląd to chyba
    jednak administracja państwowa dysponuje tymi danymi? To do kurwy nędzy dlaczego nie
    ma ich w CEPiKu? Czy ten cały serwis WWW to jakaś kopia sprzed dwóch lat?!