  • 41. Data: 2014-07-28 16:40:17
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-28, o godz. 16:02:27
    Trybun <I...@j...com> napisał(a):

    > Co to niby jest to dostosowanie do "warunków polskich", potrzeba
    > jakichś ekstra zagranicznych komputerów do wprowadzenia centralnej
    > bazy danych? Albo czegokolwiek, oświeć mnie, oświeć p. Perssona który
    > był mocno zbulwersowany naszą (naszych decydentów) odmową..

    Już Ci ZIWK kilka dni temu napisął:

    "W przypadku prostego przekładania ze Szwecji na Polskę to jest np.
    zmiana rejestracji przy kupnie/sprzedaży i już trzeba budować nową
    strukturę baz danych :( a następnie przerabiać... przerabiać...
    przerabiać..."

    To że jakiś system jest dostosowany do przepisów jednego kraju nie
    znaczy że będzie dobry dla innego.

    Pomijając już to że system za darmo ale za dostosowywanie do
    specyficznych potrzeb, szkolenie, wdrożenie i pierdyliard innych rzeczy
    zapłaci polski podatnik. Firmie szwedzkiej jako twórcy programu. Bez
    gwarancji że system będzie pomocny dla naszych warunków prawnych.

    Wiesz - kolejny przykład: brałem kiedyś udział w projekcie dużej bazy
    danych medycznych. Fajnie pomyślane, miało obejmować ponad 20 krajów
    Europy. Wszystko fajnie, program tworzyła, tłumaczyła, robiła szkolenia
    amerykańska fundacja charytatywna. Naprawdę - od strony użytkowej -
    fajne narzędzie. Po czym okazało się że zaczynając projekt nie
    przewidziano jednej rzeczy - różnych przepisów odnośnie danych
    osobowych. W efekcie w połowie krajów systemu nie można było wdrożyć.
    Nie przewidziano że np. Polska czy Słowacja to nie USA. I też byli
    zdziwieni że nikt nie chce ich darmowego softu.

    Zdrówko

  • 42. Data: 2014-07-28 20:33:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-28 14:10, Ergie wrote:
    > IBM w Katowicach, oraz i3D w Gliwicach wysysają wszystko.

    Też pracuje w Katowicach. Widzę od kilku lat degradację - jakość
    studenta spada na pysk (nowa forma edukacji, więcej tumanizmu itp),
    wysokie wymagania, niska wiedza. Jest cieżko. I nic z tego nie wynika z
    punktu widzenia dużych, politycznie napedzanych, projektów
    informatycznych. Poziom niedziałania jest niezmienny - nie działa tak
    samo jak nie działalo w latach 90tych tylko prezesi przesiedli się do
    droższych samochodów.

  • 43. Data: 2014-07-28 20:53:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-28 10:37, Ergie wrote:
    > W takim razie Informatykę na Politechnice Śląskiej kończy jakieś 55
    > "odpadów" i 5 studentów :-)

    To niezła statystyka. Ogólnie jesli kończy choć jeden student to jest
    już nieźle. Znam przykąłady gdzie od lat nikt nie ukończył poza samymi
    odpadami. I to nawet nie wina odpadów. Sorry, taki mamy system,
    kształcenia. Sam byłem jego składową przez 10 lat więc wiem jak dzialają
    pewne mechanizmy.

    > Skąd założenie że to jest "śmieszna" baza.

    Jest pusta. Wiele informacji nie istnieje. Dopiero są wprowadzane. Skoro
    danych nie ma, to nie ma jak ocenić skutecznośc algorytmów data mining.
    A więc zgaduję że ich nie ma, albo sa w formie "u mnie działa" i dopiero
    "się zobaczy panie kierowniku".

    > Masz dostęp do specyfikacji?

    Mam dostep do jednej strony interfejsu. Interfejs ten mógł powstać 20
    lat temu. Czemu nie powstał? Czemu od 20 lat nie wpisuje się danych
    choćby do kompa z Tesco z bazą na MySQL? Śmieszne? No pewno że śmieszne
    do momentu kiedy się zrozumie że ... wystarczające. Bo lepsze jest coś
    niż nic. Mój samochód nie ma w "osi czasu" bardzo istotnej informacji,
    która na wielu kupujących robi pozytywne albo negatywne wrażenie (taxi).
    Nie ma choćby przebiegu z ostatniego badania. Innymi słowy dwie kluczowe
    informacje nie istnieją. Fajnie.

    Cała ta dyskusja o kompach z Tesco i tabletach z Biedronki ma uzmyslowić
    że nie zrobiono niczego rewolucyjnego. Gorzej, to co mamy mamy o 20 lat
    za późno. Ja nie wątpie że obecny system wykrywa przekręty. Ale wiele
    tych funkcji mozna było mieć 20 lat temu na znacznie uboższej
    technologii. Co się stało że tak się nie stało? Nie musisz mi tłumaczyć
    jak się rozwiązuje duże problemy bazodanowe. Ja to wiem. Chodzi o
    uzmysowienie, że rzucono ochłap w postaci prymitywnego systemu który
    powinien powstać 20 lat temu na byle czym. Czy tam w tle są
    super-magiczne algorytmy data mining które sugerują tak długi czas
    implementacji? Może, ale sądząc po tym że sprawa jest nakręcana
    politycznie - szczerzę wątpię.

  • 44. Data: 2014-07-29 09:29:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-28, o godz. 20:33:50
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Też pracuje w Katowicach. Widzę od kilku lat degradację - jakość
    > studenta spada na pysk (nowa forma edukacji, więcej tumanizmu itp),
    > wysokie wymagania, niska wiedza.

    Ja mam paroletnie doświadczenia z prywatnymi szkołami wyższymi w
    Warszawie prowadzącymi kierunki informatyczne. Kadra "naukowa" głównie z
    uczelni nie znająca nowszych technik i nie mająca praktyki bo np.
    przepracowali całe życie jako wykładowcy jakiegoś przedmiotu (fizyka,
    matematyka etc.). Jako prowadzący ćwiczenia młodzi
    inżynierowie/magistrzy dla których często to pierwsza pracy. Studenci
    po części z miasta a po części z okolic w promieniu kilkudziesięciu
    kilometrów. Ludzie którzy przez studia - poza obowiązkowymi - nie
    mieli żadnej praktyki zawodowej. Do obsługi szkolnego systemu IT
    zatrudniają studentów którzy coś tam umieją ale zamiast wypłaty dają im
    darmowe czesne. Ambicją absolwenta jest po uzyskaniu dyplomu inżyniera
    praca w urzędzie gminy/powiatu jako informatyk zakładowy gdzie głównie
    będzie zajmował się wklepywaniem tekstów na stronę WWW i wymianą
    tonerów w drukarkach.

    Na tym tle zwykle wyróżnia się wśród studentów grupka starszych ludzi
    którzy pracują w zawodzie od lat i przyszli na uczelnię tylko dla
    dyplomu. Zwykle ćwiczenia - zwłaszcza przedmioty zawodowe - zaliczają na
    pierwszych zajęciach. ;-)

    Zdrówko

  • 45. Data: 2014-07-29 10:43:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > danych nie ma, to nie ma jak ocenić skutecznośc algorytmów data mining. A
    > więc zgaduję że ich nie ma, albo sa w formie "u mnie działa" i dopiero

    Tego nie wiemy, może ona jest "pusta" tylko od strony klienta WWW. Całkiem
    możliwe a w zasadzie pewne że zbieranych jest znacznie więcej informacji niż
    udostępnianych.

> [...]
    > kupujących robi pozytywne albo negatywne wrażenie (taxi). Nie ma choćby
    > przebiegu z ostatniego badania. Innymi słowy dwie kluczowe

    Przebiegi są dopiero od tego roku i pojawiają się z poślizgiem. To nie jest
    baza na teraz. To jest baza dla tych co za 5 lat będą kupować samochód i
    zobaczą sobie 5 przebiegów i na tej podstawie będą mogli coś stwierdzić.

    > Cała ta dyskusja o kompach z Tesco i tabletach z Biedronki ma uzmyslowić
    > że nie zrobiono niczego rewolucyjnego. Gorzej, to co mamy mamy o 20 lat za
    > późno.

    Pełna zgoda.

    > Ja nie wątpie że obecny system wykrywa przekręty. Ale wiele tych funkcji
    > mozna było mieć 20 lat temu na znacznie uboższej technologii.

    Oczywiście, ale nie o tym pisałem tylko o cenie. Ja się odniosłem do
    problemu dlaczego tak drogo, a nie dlaczego dopiero teraz.

> [...]
    > rzucono ochłap w postaci prymitywnego systemu który powinien powstać 20

    Zapytaj tych co rządzili 20 lat temu. Przy takim podejściu to wychodzi że
    lepiej nic nie robić.
    Jak nie było systemu to cisza teraz jest to lament że tak późno.
    Jak poprzednie rządy nie budowały autostrad (albo budowały tyle co nic) to
    byłą cisza, jak nagle zbudowano więcej niż przez poprzednie 20 lat to jest
    lament że była roczna lub dwuletnia obsuwa.
    Każdy powód dobry do narzekania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2014-07-29 21:44:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-28 10:52, NetiaAbonent wrote:
    > Pierdoły opowiadasz.

    Możesz je zawsze merytorycznie obalać.

  • 47. Data: 2014-07-29 21:54:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-29 10:43, Ergie wrote:
    > Przebiegi są dopiero od tego roku i pojawiają się z poślizgiem.

    *DLACZEGO*? Skąd ten poślizg? Komputery są spięte przez proxy z Proxima
    Centauri? Jak to można merytorycznie uzasadnić? W sensie informatycznym.
    Mają limit wysyłania danych na LTE? Przegrywają na dyskietki? Skanują
    wydruki? WTF?

    > a nie dlaczego dopiero teraz.

    Ja raczej pytam dlaczego dopiero teraz *wprowadzają* dane. Wprowadzić
    można było do byle czego wieki temu.

    > Zapytaj tych co rządzili 20 lat temu. Przy takim podejściu to wychodzi
    > że lepiej nic nie robić.

    Odwrotnie, robić cokolwiek, nawet "nieprofesjonalnie" ale robioąc krok
    do przodu. Nie wiem dlaczego profesjonalizm oznacza w tym kraju
    uroczyste przecinanie wstęgi w serwerowniach zajmujących pół budynku i
    nie robiących wiele więcej niż kilka pecetow z Tesco w piwnicy.

    > Każdy powód dobry do narzekania.

    Systemy informatyczne napędzane politycznie są znakomite do tego celu.
    Wszystkie, jak sięgam pamięcią.

  • 48. Data: 2014-07-29 22:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Centauri? Jak to można merytorycznie uzasadnić? W sensie informatycznym.
    > Mają limit wysyłania danych na LTE? Przegrywają na dyskietki? Skanują

    Az zapytałem dziś w SKO - wysyłają dane z kilkudniowym opóźnieniem.
    Czy na hisotria pojazdu jest widoczny ten przebieg?
    Bo przy moich autach nie widac.

    > Ja raczej pytam dlaczego dopiero teraz *wprowadzają* dane. Wprowadzić
    > można było do byle czego wieki temu.

    Ale wczesniej chyba SKO nie wprowadzały do systemu przebiegu.
    Myle się?

  • 49. Data: 2014-07-29 23:10:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 20:59:52 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

> [...]
    >>
    > Az zapytałem dziś w SKO - wysyłają dane z kilkudniowym opóźnieniem. Czy
    > na hisotria pojazdu jest widoczny ten przebieg? Bo przy moich autach nie

    u mnie widać ale tylko z przeglądu po wprowadzeniu nowych przepisów

    > Ale wczesniej chyba SKO nie wprowadzały do systemu przebiegu. Myle się?

    nie wprowadzały. Niektóre rejestrowały u siebie w systemie ale nie było
    to wymagane.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2014-07-29 23:10:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-29 22:59, Budzik wrote:
    > Az zapytałem dziś w SKO - wysyłają dane z kilkudniowym opóźnieniem.

    *DLACZEGO*? Siedzę właśnie na zadupiu na jakimś gównianym łączu przez
    gówniana sieć komórkową i mam max 200ms pinga do czegokolwiek na tej
    planecie. A tu ktoś ma kilka dni? Może to SKO było poza granicą układu
    słonecznego?

    > Czy na hisotria pojazdu jest widoczny ten przebieg?
    > Bo przy moich autach nie widac.

    U mnie nie widać.

    > Ale wczesniej chyba SKO nie wprowadzały do systemu przebiegu.
    > Myle się?

    Chodzi o wszystkie dane z CEPIK. Nie tylko przebieg. Nagle się ktoś
    obudził i zaczął wprowadzać albo udostepniać przez WWW. Tylko dlaczego
    na raty? Jak to informatycznie uzasadnić?