    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: hdr a Jpg
    Date: Thu, 12 Mar 2009 13:18:50 -0700 (PDT)
    <gpaptq$180m$1@alfa.ceti.pl> <gpaqfn$jnr$1@inews.gazeta.pl>
    <gpb2r1$1fls$1@alfa.ceti.pl> <gpb4dl$ck7$1@inews.gazeta.pl>
    <gpb6t8$1ito$1@alfa.ceti.pl> <gpb8f3$265$1@inews.gazeta.pl>
    <gpbbi1$1ns1$1@alfa.ceti.pl> <gpbcip$jil$1@inews.gazeta.pl>
    <gpbdvh$1pog$1@alfa.ceti.pl>
    <8...@v...googlegroups.com>
    <gpbi1u$1sgr$1@alfa.ceti.pl>
    <2...@v...googlegroups.com>
    <gpblgi$1v17$1@alfa.ceti.pl>
    <b...@d...googlegroups.com>
    <gpbn8b$207t$1@alfa.ceti.pl>
    <5...@b...googlegroups.com>
    <gpbp2d$21cs$1@alfa.ceti.pl>

    > Tak, ale długość słowa - w mniejszym stopniu niz matryca :-). Tzn. mniejsza
    > liczba bitów pogarsza dokładność obliczeń, ale nie powoduje przepałów, czy
    > szumów, które dyskwalifikują zdjęcie.

    to jest prawda ale przy krotszym slowie mamy juz biel , tam gdzie przy
    dluzszym slowie pojawilyby sie jeszcze delikatne szczegoly /
    odcienie.
    i analogicznie dla cieni - przy krotszym slowie bedzie juz czern ,
    gdy przy dluzszym slowie bylby jeszcze jakies tam szarosci.

    przyrownujac do szachownicy dwubitowej - biale pole to jakby przepal
    a gdyby byla to szachownica np 8 bitowa to tam gdzie dla dwubitowej
    jest jedna biala plama , mielibysmy dla 8 bitowej szereg walorow.

    Jesli rzeczywiscie przeswietlimy zdjecie to dlugosc slowa nie bedzie
    miec zadnego znaczenia tzn w jednym wypadku przepal zostanie zapisany
    slowem 8 bitowym - powiedzmy wszedzie jedynki a wdrugim przypadku
    slowo 24 bitowe tez bedzie wypelnione tylko jedynkami tak dla
    przakladu , przepal moznaby zapisac slowem jednobitowym , czyli jego
    dlugosc nie ma znaczenia.

    > No tak - to właśnie robi mój przykładowy algorytm, który zademonstrowałem
    > :-).

    te indywidualnie pisane algorytmy maja te zalete ze nie sa popularne ,
    czyli masowo uzywane , dziki czemu pozwalaja na uzyskanie oryginalnych
    wynikow.
    moze pokazesz jakas skladanke liczona tym algorytmem ?

    XXX