  • Data: 2009-03-12 20:18:50
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, ale długość słowa - w mniejszym stopniu niz matryca :-). Tzn. mniejsza
    > liczba bitów pogarsza dokładność obliczeń, ale nie powoduje przepałów, czy
    > szumów, które dyskwalifikują zdjęcie.

    to jest prawda ale przy krotszym slowie mamy juz biel , tam gdzie przy
    dluzszym slowie pojawilyby sie jeszcze delikatne szczegoly /
    odcienie.
    i analogicznie dla cieni - przy krotszym slowie bedzie juz czern ,
    gdy przy dluzszym slowie bylby jeszcze jakies tam szarosci.

    przyrownujac do szachownicy dwubitowej - biale pole to jakby przepal
    a gdyby byla to szachownica np 8 bitowa to tam gdzie dla dwubitowej
    jest jedna biala plama , mielibysmy dla 8 bitowej szereg walorow.

    Jesli rzeczywiscie przeswietlimy zdjecie to dlugosc slowa nie bedzie
    miec zadnego znaczenia tzn w jednym wypadku przepal zostanie zapisany
    slowem 8 bitowym - powiedzmy wszedzie jedynki a wdrugim przypadku
    slowo 24 bitowe tez bedzie wypelnione tylko jedynkami tak dla
    przakladu , przepal moznaby zapisac slowem jednobitowym , czyli jego
    dlugosc nie ma znaczenia.

    > No tak - to właśnie robi mój przykładowy algorytm, który zademonstrowałem
    > :-).

    te indywidualnie pisane algorytmy maja te zalete ze nie sa popularne ,
    czyli masowo uzywane , dziki czemu pozwalaja na uzyskanie oryginalnych
    wynikow.
    moze pokazesz jakas skladanke liczona tym algorytmem ?

    XXX