  • Data: 2009-03-12 14:15:09
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:gpaqfn$jnr$1@inews.gazeta.pl...

    > Ten fragment nie byl o HDR, ale o tym, że niektórzy sądzą, że zmiana liczby
    > bitów (jpg - 8, RAW - 12) zmienia w istotny sposób zakres tonalny. Tak nie
    > jest.

    nie w istotny ( ale jednak widoczny ) i nie zakres tylko pojemnosc
    tonalna

    zakres tonalny jest zawsze ten sam od bieli do czerni powiedzmy
    monitora lub papieru tak jak obserwujemy obraz.
    Dla slowa 12 bitowego zostanie on podzielony na wiecej stopni niz dla
    slowa 8 bitowgo - , beda one wezsze - odwzorowanie bedzie
    subtelniejsze .
    dla slowa np 2 bitowego ten sam zakres tonalny zostalby podzielony na
    4 stopnie tzn przy takim samym zakresie bylyby znacznie mniejsza
    pojemnosc tonalna.
    Glebokosc slowa ma istotny wplyw na pojemnosc tonalna .

    rzecz w tym ze pojemnosc tonalna zawarta w rawie jest wieksza od
    pojemnosci tonalnej jak mozna przeniesc w jpeg - cale nieszczescie
    polega na tym ze jpeg nie jest tylko jakims skomprymowanym sposobem
    zapisu RAW , pozwalajacym zaoszczedzic miejsce bez utraty
    szczegolow ,
    nie -"wolajac" raw suwakami okreslasz co zostanie w jpeg zapisane , a
    co nie .
    pozniej koniec - co nie zostanie zapisane przepadnie. Po zapisaniu nie
    wyciagniesz np szczegolow z czerni , chociaz w rawie one siedza - co
    najwyzej w jpeg mozesz czern zrobic mniej czarna czyli jakos rozjasnic
    do szarosci.

    Trzebaby jeszcze rozrozniac pomiedzy dynamika wejscia i wyjscia
    zakres tonalny wejscia jest zmienny wyjscia zawsze taki sam - tak w
    przyblizeniu.

    XXX