    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: hdr a Jpg
    Date: Thu, 12 Mar 2009 14:12:59 +0100

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Zasługa lamp sodowych. Wiem i dlatego w końcu przy okazji zrobiłem
    > ''niesztucznego'' hadeera - nic ciekawego treścią, nie do uzyskania w

    Swoją drogą lampy sodowe wymyślił ktoś, kto nie lubił fotografować w
    nocy. Miasta w nocy to straszliwy galimatias rodzajów świateł. Żarowe,
    sodowe, rtęciowe, neony. Często nie da się ustawić balansu bieli, bo
    mamy z 5 różnych świateł o różnych temperaturach barwowych, nieciągłych
    widmach.

    Osobiście uważam, że jednak trzeba zostawiać różową poświatę od lamp
    sodowych, w końcu to jest na tyle silna dominata, że w rzeczywistości
    pod taką latarnią biała kartka papieru jest różowa. Więc nie ma co tego
    za bardzo korygować.

    wer