  • Data: 2009-04-27 16:22:46
    Temat: Re: [hdd] ciekawostka
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm, czy mi sie wydaje czy kabel jednak wymaga terminowania z dwoch
    > stron ?
    > Owszem - po stronie nadajnika moze byc dobranym nadajnikiem.

    Nie w tym standardzie. Szeregowy rezystor przy nadajniku dziala jak
    terminator, dodatkowo wraz z obciazeniem wnoszonym przez odbiornik
    tworzy dzielnik rezystancyjny, w efekcie odbiornik widzi napiecia
    podzielone przez dwa - z tym, ze trafia do niego odbicie co powoduje
    podwyzszenie napiecia razy dwa i w efekcie prawidlowa interpretacje
    stanu magistrali. Ot taka ciekawostka zwiazana z Ultra-ATA :) Szczegoly
    znajdziesz w dokumentach technicznych Maxtora.