    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [hdd] ciekawostka
    Date: Mon, 27 Apr 2009 16:17:27 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > A nie jest przypadkiem tak ze jak jest jedno urzadzenie to musi byc na
    > koncu kabla, zeby dobrze koniec terminowalo?

    Przynajmniej powinno. Ale jeśli nie jest, to często działa równie dobrze.
    Widziałem kiedyś komputer, tak zwany markowy, IBM czy coś podobnego,
    który we fabryce miał tak wykonaną tasiemkę, że podłączało się ją do
    płyty głównej *środkowym* złączem, a na obu końcach podłączone były
    (albo i nie) twardy dysk i cdrom.

    > Natomiast master od slave niczym sie nie roznia w kwestii terminowania
    > i opornosci maja takie same?

    W dodatku służebność jednego wobec drugiego też jest chyba głownie
    w nazwie.

    > A ze pojedyncze urzadzenie zazwyczaj jest "master" [niekoniecznie o
    > ile pamietam - zdaje sie ze pojedynczy slave tez dziala], to zmusilo
    > producentow kabli do drobnych kombinacji ..

    Napędy CD mają na ogół zworkę fabrycznie ustawioną na slave. Często
    są wpinane pojedynczo do kontrolera i działają. Samotny twardy dysk
    też tak potrafi, choć rzadziej bywa w ten sposób podłączany.

    --
    Jarek