  • 50. Data: 2010-12-30 13:13:08
    Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 12:46:37 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    >Co odśnieżam?

    Szyby :-)

    >Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje.

    Za duzo pali jak na diesla, to fakt.

    >Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną moc
    >niezależnie od obrotów?

    powiedzmy - wystarczajaja na swiatla, dmuchawe i doladowanie
    akumulatora.

    J.

  • 52. Data: 2010-12-30 13:15:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 12:51, Gom pisze:

    > A może być 12-letni diesel przy -9 po całym dniu (9h) pracy?

    Zupełnie inne warunki.

    Jak pisałem - tego samego dnia, co rano miałem problem z odpaleniem, po
    pracy odpaliło po pierwszym przekręceniu.

  • 53. Data: 2010-12-30 13:16:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 12:40:23 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    >A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".

    Nic takiego nie pisalem. Pisalem ze zapala.
    W czasie niewiele dluzszym niz latem.

    >Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa)
    >(2) żeby mieć od razu ciepło
    >Za trudne do załapania?

    To sa jakies argumenty, ale wydawalo mi sie ze prawdziwym powodem jest
    to ze nie zapala :-)

    >No to masz straszny złom w takim razie ;-> bo jak nie ma mrozu to mi z
    >reguły mi odpala po pierwszym obrocie.
    >Wymień sobie świece albo co tam jeszcze chcesz.

    Mozliwe, ale skoro zapala przy -15 to mi sie nie chce :-)

    J.

  • 54. Data: 2010-12-30 13:17:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 12:51, Wojtek Borczyk pisze:

    > A co to znaczy "odpala na dotyk"? Mierzysz czas ze stoperem? I jak
    > potrafisz policzyć te "obroty silnika" przed jego uruchomieniem? ;)

    Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się
    podczas obracania wału korbowego.

  • 55. Data: 2010-12-30 13:22:59
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 30 Gru, 13:15, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > Zupełnie inne warunki.

    Nie no, jasne. Po prostu tylko taki film mam pod ręką.

    Pozostaje poczekać na kolejne nocne mrozy. Może wtedy coś nakręcę ;-)

    --
    Gom

  • 56. Data: 2010-12-30 13:35:47
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > To może tak: zafundujesz mi samochód zastępczy (i różnicę w kosztach
    > paliwa) na czas wymiany proponowanych przez ciebie części, a jeśli mimo
    > tej wymiany nadal po całej nocy przy -15C nie odpali od pierwszego
    > przekręcenia - refundujesz mi także koszt tych części.
    >
    > Umowa stoi? ;->

    Nie widzę powodu, żebym miał Ci refundować jakiekolwiek koszty związane z
    doprowadzeniem Twojego auta do stanu używalności :) Twierdzę tylko, że sam
    od wielu lat jeżdżę starym dieslem, w którym regularnie wykonuje wszystkie
    niezbędne naprawy i ten diesel odpala bez większego problemu nawet przy
    temperaturach -20 C, dlatego nie widzę powodu, żeby z innymi starymi
    dieslami miało być inaczej :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 57. Data: 2010-12-30 13:36:58
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    > Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się
    > podczas obracania wału korbowego.

    Słychać kiedy silnik zaczyna pracować, ale nadal nie wiem jak chcesz
    okreslić "po ilu obrotach silnika" ;)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 58. Data: 2010-12-30 14:04:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 13:13, J.F. pisze:

    > Szyby :-)

    No właśnie - a ja mam nieocieploną ale zadaszoną wiatę.

    Mam sobie w bierki pograć? ;->

    > Za duzo pali jak na diesla, to fakt.

    No to musisz natychmiast jakiś remont przeprowadzić ;->

    > powiedzmy - wystarczajaja na swiatla, dmuchawe i doladowanie
    > akumulatora.

    A jeszcze na odtwarzacz ze sporymi głośnikami, grzanie tylnej szyby,
    wycieraczki i ładowanie telefonu?

  • 59. Data: 2010-12-30 14:05:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 13:16, J.F. pisze:

    > To sa jakies argumenty, ale wydawalo mi sie ze prawdziwym powodem jest
    > to ze nie zapala :-)

    Problemy z odpaleniem spowodowały, że sobie przypomniałem, że "cieplej
    jest lepiej".

  • 60. Data: 2010-12-30 14:27:09
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Zarówno
    > samochodem wartym 1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez
    > akumulatora i bez opon :)

    Bez opon - fakt - kiepsko.
    Ale bez akumulatora się da - swobodnie :-) Zresztą odpięcie akumulatora
    jest dość prymitywnym, ale niezłym sprawdzeniem czy alternator działa.
    Jak działa, to pojedziesz...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327