  • 31. Data: 2010-12-30 12:06:56
    Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 10:43, J.F. pisze:

    > Powiedzmy: prawie wszystkie, zeby nie dosadniej: wszystkie sprawne.
    > W koncu fabryki maja komory klimatyczne i testuja je w wieksze mrozy.

    Każdą sztukę? Z 20-letnią gwarancją?

  • 32. Data: 2010-12-30 12:11:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 11:48, neoniusz pisze:

    > A "zadbany i prawidlowo ekspolatowany" to wiesz... Dajmy na to, ze to
    > auto ma 13 lat. Jakbys sie nie staral, to nie wiesz jak np. zajmowal sie
    > nim poprzedni wlasciciel, bo malo kto ma takie auto od nowosci. Gdyby
    > ktos chcial to doporowadzic do porzadku to: rozrusznik, alternator,
    > wtryski, pompa itd. I w pewnym momencie na czesci wydamy 2x wiecej niz
    > wartosc auta tylko po to zeby stary rzech zapalil rano na mrozie.

    ...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
    kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

    Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
    obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych
    obrotów (generalnie _licznikowe_ 50km/h przekraczam już na piątym biegu
    - póki olej nie zgęstnieje przy -10 i mniej, problemów zasadniczo nie ma)

  • 33. Data: 2010-12-30 12:12:54
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 30 Dec 2010 11:46:31 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > =20
    > parkuj=EA pod "go=B3ym niebem" (dotychczasowym rekordem by=B3o odpalenie go=
    > na=20
    > mrozie -26 C). Problem nie le=BFy w tym, =BFe to diesel, tylko w tym, =BFe=
    > =20
    > wi=EAkszo=B6=E6 (zw=B3aszcza starszych) diesli jest dramatycznie wr=EAcz za=
    > niedbana=20
    > przez w=B3a=B6cicieli, kt=F3rzy "oszcz=EAdzaj=B1" na filtrach i paliwie, ni=
    > e pilnuj=B1=20
    > stanu =B6wiec =BFarowych, wtryskiwaczy, akumulatora, a p=F3=BCniej p=B3acz=

    Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na
    to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej
    stronie :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 34. Data: 2010-12-30 12:13:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 11:49:19 +0100, neoniusz wrote:

    >Gdy byly nowe, to racja. Ale po 10-15 latach sporo sie moze zmienic, nie?

    Moze, ale to trzeba wykryc co i naprawic. A nie garaz ocieplac :-)

    J.

  • 35. Data: 2010-12-30 12:17:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2010 10:45, J.F. pisze:

    > Jeden widzialem, moj, chyba wystarczy.
    > A co mu zrobilem .. nic. I dlatego twierdze co twierdze.

    Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
    po pierwszym obrocie odpala?

  • 36. Data: 2010-12-30 12:19:19
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-30 12:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
    > po pierwszym obrocie odpala?

    I od razu leci cieple powietrze z nawiewu, a nie po 5 kilometrach ;)
    Ale trzeba pamietac, zeby webasto bylo sprawne ;)

  • 37. Data: 2010-12-30 12:26:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 12:17:58 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    >Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
    >po pierwszym obrocie odpala?

    Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali
    w ciagu kilku sekund krecenia. Wiec po co jakies grzalki ?

    przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece
    podgrzac i zrobic wiecej niz jeden obrot.

    J.

  • 38. Data: 2010-12-30 12:26:43
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Piotr Klimek wrote:

    > Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na
    > to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej
    > stronie :)

    Sorry, chyba mi się "przesiadka" z ISO na UTF-8 czkawką odbija... ;) Czy
    teraz już lepiej, czy nadal "krzaczę"? Bo na "pl.test" wygląda niby O.K.

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 39. Data: 2010-12-30 12:28:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 12:11:43 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    >...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
    >kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.

    Odpalasz, odsniezasz, ruszasz .. i po 2 km czuc cieplo

    >Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
    >obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych

    Tez niekoniecznie.

    J.

  • 40. Data: 2010-12-30 12:33:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 11:59:23 +0100, Wojtek Borczyk wrote:

    >Dziwna filozofia. Określone naprawy/czynności serwisowe mają swoją
    >określoną cenę i jeśli chcemy mieć sprawne auto, to po prostu musimy je
    >wykonywać niezależnie od wieku tego auta (chyba, że chcemy miec rzęcha, do
    >którego strach wsiadać). Dlatego argument, że "wydatki przerosłyby wartość
    >auta" jest w moim odczuciu całkowicie chybiony. Zarówno samochodem wartym

    Wojtku, ty masz inne podejscie, argument nie jest zly.
    Jakbym mial wszystko poprawic .. to taniej bedzie nowe auto kupic :-)
    Ale na razie mroz jest, zapala bez klopotow, wiec nie ma potrzeby :-)

    >1000 zł jak i 1.000.000 zł nie da się jechać bez akumulatora i bez opon :)

    Ano owszem.

    J.