-
Data: 2015-04-11 08:34:15
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
> i napęd na 2 osie?
FWD vs RWD ;)
Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.
btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
dziobie i dusi ?
tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)
Moje doświadczenia są takie:
-FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.
-powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)
-90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest
"walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).
-0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)
Opony:
-RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)
DO rzeczy:
> > na moje oko wrażenie i się wydaje < <
druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy
w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;)
co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi
(np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie,
co do marek: michelin i continental to #1
btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
do czujnika ciśnienia ?
---
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
active.
http://www.avast.com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=