eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodygrubość bieżnia i wiek opon a przyczepnośćRe: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
  • Data: 2015-04-11 08:34:15
    Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
    > Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
    > na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
    > wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
    > wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
    > przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
    > i napęd na 2 osie?

    FWD vs RWD ;)

    Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
    vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
    tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.

    btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
    dziobie i dusi ?

    tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
    oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)

    Moje doświadczenia są takie:
    -FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
    i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.

    -powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
    jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)

    -90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest
    "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
    FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
    (i robi strugi wody na 3 metry).

    -0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
    każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
    raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
    FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
    prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
    dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)


    Opony:
    -RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)

    DO rzeczy:
    > > na moje oko wrażenie i się wydaje < <
    druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy
    w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;)

    co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi
    (np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie,
    co do marek: michelin i continental to #1

    btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
    do czujnika ciśnienia ?




    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.
    http://www.avast.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: