  • Data: 2010-10-27 17:10:49
    Temat: Re: gramofon Fonica GS 464 - lampka stroboskopu
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8ir41pFta3U7@mid.uni-berlin.de...

    > o fioletowych też. Ale pomarańczowe świecą brudno

    o przepraszam :) zdarzają się piękne bursztynowe i podobne odcienie,
    niestety trzeba na żywo zobaczyć gdzieś w sklepie, bo faktycznie czasem
    trafiają się dziwne kolory...

    > Ale i tak dużo więcej niż neonówka (jakieś 50x ;-))

    nie za bardzo bym się zgodził z tym 50x - chyba, że jakieś szczególne
    przypadki. Raczej 5x. Pamiętaj, że mówimy o podobnej ilości światła.
    Przykładowa neonówka w wyłączniku podświetlanym ma rezystor rzędu 220k
    (widziałem różne w zakresie od 100k do 1M) na którym odkłada się chyba
    nawet więcej niż połowa napięcia. Diody świecące wyraźnym światłem przy
    1mA też już są (BTW zdaje się, że luxeon 1W mnie kiedyś mocno zadziwił).

    e.