  • Data: 2017-02-10 10:27:52
    Temat: Re: gpio 12v
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
    On Thu, 9 Feb 2017 20:22:22 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:

    >Może źle zrozumiałem. Ale padło zdanie, że PGA stosuje się w
    >przemyśle aby utrudnić/uniemożliwić skopiowanie. Z drugiej strony MCU
    >można zaprogramować tak, aby nie dało się zczytać programu. Więc też
    >bezpiecznie.

    O ile ma flasha na pokladzie.
    Teraz to czeste, dawniej niekoniecznie.

    > Z trzeciej strony: są/były techniki łamania MCU, np. mechaniczne
    > ingerencje w strukturę aby zresetować fusebity.

    >Czyli, przy pewnej skali, mogłoby być opłacalne użycie PGA zamiast
    >MCU, jeżeli w rezultacie można osiągnąć większą odporność na
    >inzynierię odwrotną.

    Przede wszystkim, to oba uklady zasadniczo do czego innego sluza.
    Owszem, mamy ten "procesor w FPGA", mozna zastapic MCU.

    >Ale: czy przy takiej skali (produkcja przynosząca miliony euro
    >zysków) zapobiegnie się skopiowaniu naszego urządzenia - jeżeli
    >kopiujący może po prostu napisać cały soft (ew. zaprogramować PGA) od
    >zera?

    Czasem to kwestia czasu - zanim napisze, to rok minie, albo dwa.
    A skopiowac moze w 5 minut, dwa dni, tydzien ...

    >Przykładem choćby BIOS. Phoenix nie skopiował BIOS'u, ale po prostu
    >zrobił go na nowo.

    Tam chyba bylo dostepne zrodlo IBM.
    No i funkcje byly dobrze opisane, a calego biosu bylo cos 8KB.

    A zrob na nowo np falownik do silnika czy sterownik do obrabiarki.
    Albo glupia nawigacje do samochodu.

    J.