  • 1. Data: 2024-10-15 23:29:04
    Temat: gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
    Od: W <...@...kom>

    Może się komuś przydadzą dane udostępnione przez Ministerstwo Przemysłu:
    https://www.gov.pl/web/przemysl/porownanie-cen-paliw
    -alternatywnych
    (na koniec miesiąca powinny być dostępne dane za III kw.)

    Porównanie średnich cen paliw alternatywnych ze średnimi cenami benzyny
    silnikowej i oleju napędowego poprzez porównanie kosztu przejechania 100
    km - II kwartał 2024 r.*1)
    | | Koszt przejechania 100 km *2)|
    | | Segment C *3) | Średnie SUV-y|
    | | | i crossovery |
    |Benzyna | | |
    | silnikowa| | |
    | 95 | 36,37 zł | 47,00 zł |
    | Olej | | |
    | napędowy | 30,41 zł | 37,53 zł |
    |LPG | 22,12 zł *4) | |
    |CNG | 41,78 zł | - *5) |
    |Energia | | |
    |elektrycz.| 42,22 zł *6) | 42,48 zł *6) |
    |Wodór | - *5) | 69,00 zł |

    1) Na podstawie art. 41a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o
    elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r.
    poz. 875, z późn.zm.) minister właściwy do spraw energii porównuje ceny
    jednostkowe oferowanych na rynku paliw (przeznaczonych do napędu
    samochodów osobowych) dla wybranych grup samochodów osobowych możliwych
    do porównania co najmniej pod względem masy i mocy. Minister właściwy do
    spraw energii ogłasza porównanie cen, do końca miesiąca następującego po
    kwartale, którego porównanie dotyczy, na swojej stronie podmiotowej
    Biuletynu Informacji Publicznej.
    2)
    Opracowano na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców
    (CEPiK) otrzymanych od Polskiego Związku
    Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Do obliczeń wybrane zostały
    najpopularniejsze samochody osobowe zarejestrowane w
    2023 r. o zapłonie iskrowym oraz samoczynnym o mocy silnika 100-150 KM i
    pojazdy elektryczne BEV o mocy 170-250 KM
    z dwóch najpopularniejszych segmentów, tj. segmentu C oraz średnich
    SUV-ów i crossowerów. Dodatkowe informacje
    dostępne na https://www.gov.pl/web/klimat/ropa
    3)
    Auta kompaktowe o średniej wielkości zapewniające miejce dla 5 dorosłych
    osób z umiarkowaną przestrzenią na bagaż.
    4)
    Ze względu na brak modeli w segmencie C i średnich SUV/crossowerów do
    obliczenia średniego zużycia LPG zostały
    wybrane najbardziej popularne modele pojazdów zasilanych LPG o mocy
    silnika 100-150 KM zarejestrowanych w 2023 r.
    5)
    Brak dostępnych modeli pojazdów z tego segmentu.
    6)
    Obliczone na podstawie ceny energii elektrycznej z ogólnodostępnych
    stacji ładowania

    --
    Pozdr.
    W.

  • 2. Data: 2024-10-16 05:31:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-10-2024 o 23:29, W pisze:
    > Może się komuś przydadzą dane udostępnione przez Ministerstwo Przemysłu:

    > 6)
    > Obliczone na podstawie ceny energii elektrycznej z ogólnodostępnych
    > stacji ładowania

    I z tego tytułu funta kłaków nie warte.

    Porównanie opcji najtańszej i jedynej możliwej (w jednym przypadku), do
    najdroższej i praktycznie nieużywanej (w drugim), można zrobić chyba
    tylko w celu manipulacji.....

  • 3. Data: 2024-10-16 09:14:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 23:29:04 +0200, W wrote:
> [...]
    -alternatywnych
    > (na koniec miesiąca powinny być dostępne dane za III kw.)

    Ale to tylko paliwa?

    A propos - a jakie sa stawki za km dla elektryków?
    Bo była kiedyś stawka obnizona dla małolitrażowych,
    ale taki elektryk to przecież nie można stwierdzic
    ze ma silnik o pojemnosci ponad XXX cm3 ...

    > Porównanie średnich cen paliw alternatywnych ze średnimi cenami benzyny
    > silnikowej i oleju napędowego poprzez porównanie kosztu przejechania 100
    > km - II kwartał 2024 r.*1)
    >| | Koszt przejechania 100 km *2)|
    >| | Segment C *3) | Średnie SUV-y|
    >| | | i crossovery |
    >|Benzyna | | |
    >| silnikowa| | |
    >| 95 | 36,37 zł | 47,00 zł |
    >| Olej | | |
    >| napędowy | 30,41 zł | 37,53 zł |
    >|LPG | 22,12 zł *4) | |
    >|CNG | 41,78 zł | - *5) |

    Wow, kto tak wymyślił

    >|Energia | | |
    >|elektrycz.| 42,22 zł *6) | 42,48 zł *6) |

    zachęcają ... gdyby nie to *6 ..

    >|Wodór | - *5) | 69,00 zł |

    Mirai to co ?

> [...]
    > 6)
    > Obliczone na podstawie ceny energii elektrycznej z ogólnodostępnych

    J.

  • 4. Data: 2024-10-16 10:29:13
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.10.2024 o 09:14, J.F pisze:

    > Wow, kto tak wymyślił

    U mnie się zgadza. Mam 3 samochody
    Benzyna
    LPG
    Diesel
    Ten diesel pali lekko więcej niż w tabelce bo ma ponad 2T i silnik 3L w
    automacie.

    Jak już wcześniej pisałem, LPG wychodzi najlepiej, taniej niż prąd.

    --
    Pixel(R)??

  • 5. Data: 2024-10-16 14:53:02
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 16.10.2024 o 05:31, Cavallino pisze:

    > I z tego tytułu funta kłaków nie warte.
    >
    > Porównanie opcji najtańszej i jedynej możliwej (w jednym przypadku), do
    > najdroższej i praktycznie nieużywanej (w drugim), można zrobić chyba
    > tylko w celu manipulacji.....

    Jak ktoś jeździ z warszawy do paryża wózkiem akumulatorowym
    to ile własnych posesji z tanim ładowaniem musi mieć po drodze?
    I czy ich wartość doliczyłeś do jego wydatków?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2024-10-16 16:49:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 10:29:13 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > U mnie się zgadza. Mam 3 samochody

    Ja tylko o CNG. Miało być tanio ! :-)

    > Jak już wcześniej pisałem, LPG wychodzi najlepiej, taniej niż prąd.

    Chyba, ze prąd z własnych paneli, albo w domowej taryfie.

    J.

  • 7. Data: 2024-10-16 16:57:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Oct 2024 23:29:04 +0200, W

> [...]
    -alternatywnych
    > (na koniec miesiąca powinny być dostępne dane za III kw.)

    Nie wiem komu, przecież to od zawsze jest wiadomo.
    No, może poza pozycją elektryczną, która dla odmiany
    jest zjebana i trzeba to po prostu wyprostować.

    >|Wodór | - *5) | 69,00 zł |
    > 5)
    > Brak dostępnych modeli pojazdów z tego segmentu.

    Tak jak było pisane wielokrotnie, to ślepa uliczka,
    także ze względu właśnie na absurdalną cenę tego pailwa.

    >|Energia | | |
    >|elektrycz.| 42,22 zł *6) | 42,48 zł *6) |
    > 6)
    > Obliczone na podstawie ceny energii elektrycznej
    > z ogólnodostępnych stacji ładowania

    No właśnie, tylko na publicznych, a dodatkowo w najdroższym
    możliwym wariancie, bo oczywiście ten co liczył poszedł na
    łatwiznę i nie uwzględnił że jak ktoś się ładuje TYLKO na
    stacjach ładowania, to jednak bierze abonament, a wtedy
    cena przejechania 100km równa się z ceną benzyny albo nawet
    diesla. Poza tym takich ludzi jest relatywnie mało
    i zdecydowana większość (ponad 80%) ładuje się głównie
    prądem domowym, część ładujących się w domu ma też
    fotowoltaikę.

    Mnie jazda na prądzie z PV kosztuje 1zł/100km. ;P

    Gdybym miał się ładować sieciowym w 2T G12,
    wychodziłoby około 16 zł. W G11 26 zł.
    Gdybym miał BEV to na publicznych ładowałbym
    się parę razy w roku, jadąc na narty w Alpy
    czy nad inne morze co generalnie by nie
    wpłynęło jakoś drastycznie na zmianę wartości.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2024-10-16 18:22:30
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.10.2024 o 16:49, J.F pisze:

    > Chyba, ze prąd z własnych paneli, albo w domowej taryfie.

    Dolicz cenę paneli + cena działki. Po 20 latach nowe panele.

    --
    Pixel(R)??

  • 9. Data: 2024-10-16 18:34:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.10.2024 o 18:22, Pixel(R)?? pisze:

    > Dolicz cenę paneli + cena działki. Po 20 latach nowe panele.

    A jak w domowej taryfie to przyłącze. W ogóle doliczmy cokolwiek.

  • 10. Data: 2024-10-16 18:40:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Oct 2024 18:34:17 +0200, io

    > A jak w domowej taryfie to przyłącze. W ogóle doliczmy cokolwiek.

    Ten debilek nie słyszał zapewne o tym że panele można na dachu
    (albo wręcz na elewacji/płocie) montować zamiast marnować miejsce
    na gruncie, ba, można zamiast pokrycia zamontować panele i wyjdzie
    taniej niż pokrycie + panele.

    No ale manipulanci tak mają, musi mu wyjść że jazda na ruskiej
    gnojówce i gazie musi być tańsza, bo inaczej by mu koronka
    z głowy spadła i by go dopadł dysonans poznawczy.

    --
    Pozdor
    Myjk