eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodygov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)Re: gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
    Date: Wed, 16 Oct 2024 16:57:29 +0200
    Sender: Myjk <>

    Tue, 15 Oct 2024 23:29:04 +0200, W

    > Może się komuś przydadzą dane udostępnione przez Ministerstwo Przemysłu:
    > https://www.gov.pl/web/przemysl/porownanie-cen-paliw
    -alternatywnych
    > (na koniec miesiąca powinny być dostępne dane za III kw.)

    Nie wiem komu, przecież to od zawsze jest wiadomo.
    No, może poza pozycją elektryczną, która dla odmiany
    jest zjebana i trzeba to po prostu wyprostować.

    >|Wodór | - *5) | 69,00 zł |
    > 5)
    > Brak dostępnych modeli pojazdów z tego segmentu.

    Tak jak było pisane wielokrotnie, to ślepa uliczka,
    także ze względu właśnie na absurdalną cenę tego pailwa.

    >|Energia | | |
    >|elektrycz.| 42,22 zł *6) | 42,48 zł *6) |
    > 6)
    > Obliczone na podstawie ceny energii elektrycznej
    > z ogólnodostępnych stacji ładowania

    No właśnie, tylko na publicznych, a dodatkowo w najdroższym
    możliwym wariancie, bo oczywiście ten co liczył poszedł na
    łatwiznę i nie uwzględnił że jak ktoś się ładuje TYLKO na
    stacjach ładowania, to jednak bierze abonament, a wtedy
    cena przejechania 100km równa się z ceną benzyny albo nawet
    diesla. Poza tym takich ludzi jest relatywnie mało
    i zdecydowana większość (ponad 80%) ładuje się głównie
    prądem domowym, część ładujących się w domu ma też
    fotowoltaikę.

    Mnie jazda na prądzie z PV kosztuje 1zł/100km. ;P

    Gdybym miał się ładować sieciowym w 2T G12,
    wychodziłoby około 16 zł. W G11 26 zł.
    Gdybym miał BEV to na publicznych ładowałbym
    się parę razy w roku, jadąc na narty w Alpy
    czy nad inne morze co generalnie by nie
    wpłynęło jakoś drastycznie na zmianę wartości.

    --
    Pozdor
    Myjk