  • 11. Data: 2009-02-12 00:07:38
    Temat: Re: glosniki sufitowe 100V - co to za patent?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Przez długie lata 100V było standardem nagłośnienia zewnętrznego. W
    > tym imprez różnych a nawet koncertów. Ba, festiwal w Opolu był
    > nagłaśniany nagłośnieniem rozproszonym 100V jeszcze w latach 70-tych.
    >
    > Moda na dziesiątki kW postawionych na/obok sceny to czasy stosunkowo
    > niedawne.

    a możliwe, nie wiedziałem tego :) Od czasu od kiedy ja mam z tym doczynienia
    (pracuje w firmie robiącej m.in. takie nagłośnienia), to właśnie widuję
    raczej takie własnie głośniki, które brzmią generalnie jak pół d... zza
    krzaka (w sensie "muzycznym" oczywiście). Co nie przeszkadza, że do
    nagłośnienia sali konferencyjnej czy multimedialnej są ok.

    pozdr.

  • 12. Data: 2009-02-12 08:27:08
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    > Głośniki "100V" są to normalne głośniki o niskiej, zwykle typowej
    > oporności
    > (4-8 omów) z dodatkowym transformatorem dopasowującym do standardu
    > wzmacniacza "radiowęzłowego".
    >
    > Jeśli nie ma się wzmacniacza z wyjściem 100V to najzwyklej w świecie
    > odłącza
    > się transformator i sam głośnik pasuje wtedy do zwykłych "domowych"
    > wzmacniaczy.
    > Warto zmierzyć oporność cewki głośnika i w przypadku kilku takich
    > głośników
    > prawidłowo obliczyć i zrobić równoleglo/szeregowe połączenie.

    Dziękuję za info, pytam o takowe, bo są już porobione dziury w suficie na ok
    25cm i w większości właśnie takie głośniki 100V pasują średnicą.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 13. Data: 2009-02-12 17:57:39
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W dawnych czasach popularne były sieci 120V i 30V - te drugie stosowano
    jako
    > rozprowadzenie do pojedynczych głośników w pomieszczeniach.

    Nie w takich dawnych, na Słowacji takie napowietrzne instalacje do tej pory
    wiszą w bardzo wielu miejscach...

    e.

  • 14. Data: 2009-02-13 17:46:04
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Thu, 12 Feb 2009 18:57:39 +0100, entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jako
    >
    > Nie w takich dawnych, na Słowacji takie napowietrzne instalacje do tej pory
    > wiszą w bardzo wielu miejscach...

    ...i nie tylko wiszą, ale są używane (sam słyszałem muzyczkę
    puszczaną przez nie w podtatrzańskich wioskach).

    Artur Stachura