  • 1. Data: 2009-02-11 04:52:40
    Temat: DS1820
    Od: Marek S <s...@o...pl>

    Witam
    zastanawiam sie jak to można zasymulować w modelu układu z uP . Musze
    pomierzyć temperatury pomiędzy -10 a 40 st. A nie bardzo widzę
    możliwości grzania bądź oziębiania zęby dowiedzieć sie jakie wartości
    będę miała zmienna

  • 2. Data: 2009-02-11 08:26:51
    Temat: Re: DS1820
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > zastanawiam sie jak to można zasymulować w modelu układu z uP . Musze
    Problem leży w wysławianiu się i poprawności użycia języka polskiego.
    Pomożemy, jeżeli:
    1) będziemy już wiedzieć co to znaczy "to",
    2) będzie min. 5 zdań opisujących problem,
    3) kolega przeczyta swój post przed wysłaniem.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 3. Data: 2009-02-11 10:38:02
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomierzyć temperatury pomiędzy -10 a 40 st. A nie bardzo widzę możliwości
    > grzania bądź oziębiania zęby dowiedzieć sie jakie wartości będę miała

    Nota Aplikacyjna DS1820 jest ładna tabelaka z przykładami
    Dla DS1820 dokładność 0,5 C i wynik podawany jest względem dokładności.

    Przejżyj.

  • 4. Data: 2009-02-11 17:57:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Marek S pisze:
> [...]
    > pomierzyć temperatury pomiędzy -10 a 40 st. A nie bardzo widzę
    > możliwości grzania bądź oziębiania zęby dowiedzieć sie jakie wartości

    Z tego, co zrozumiałem z tej niepolskiej wypowiedzi, to chcesz coś
    symulować ;P... no więc masz w nocie tabelke, wpisz wartości które
    wychodzą i zobacz, czy dostaniesz to, czego oczekujesz. Druga sprawa -
    podgrzać to ponad 30 stopni mozesz palcami, schlodzic kostka lodu i
    bedzie ;)... a dokladne wartości - przecież Ty tego czujnika chyba nie
    chcesz kalibrować ;)... zakładasz, że on działa i sprawdzasz, czy dobrze
    odczytujesz itp ;)... Nie musisz wiedzieć jaka temperatura jest
    dokładnie ;)....

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-02-12 22:59:32
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

> [...]
    > pomierzyć temperatury pomiędzy -10 a 40 st. A nie bardzo widzę możliwości
    > grzania bądź oziębiania zęby dowiedzieć sie jakie wartości będę miała

    Jak już nie będziesz miał żadnego pomysłu, jak to zasymulować
    to przeczytaj to:

    Czujnik przymocowany do jakiegoś termometru umieszczasz w małym
    naczynku (najlepiej małej zlewce) w oleju (nie przewodzi prądu).
    To naczynko umieszczasz w większym naczyniu z wodą (oczywiście
    taki poziom, żeby ci się nie nalało do tego oleju).
    Do wody wrzucasz zrmożone kostki lodu i posypujesz solą.
    Taki topniejący lód dość dobrze wyciąga ciepło.
    Olej powinno się mieszać jakimś mieszadełkiem - żeby
    zapewnić stałą temperaturę w każdym punkcie.

    Potem lód zastępujesz ciepłą wodą.

    Tadek
    Kiedyś tak robiłem, jak chciałem wykalibrować
    pewien termistor - i zadziałało :-)

  • 6. Data: 2009-02-12 23:50:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marek S pisze:

> [...]
    > pomierzyć temperatury pomiędzy -10 a 40 st. A nie bardzo widzę
    > możliwości grzania bądź oziębiania zęby dowiedzieć sie jakie wartości

    Chcesz udawać, że masz DS1820 w temperaturze np. -10 stopni, chociaż nie
    masz fizycznie tego układu (ani takiej temperatury)?

    Jeżeli tak to AFAIR w ostatnim numerze Elektroniki Praktycznej jest
    projekt emulatora "pastylki" DS1990A. Stąd już niedługa droga do
    udawania dowolnego innego układu z magistralą 1-Wire, bo większość
    została zrobiona (wykrywanie na magistrali, odczyt numeru seryjnego).
    Trzeba dodać obsługę komendy rozpoczęcia pomiaru i odczytu rejestrów z
    wynikami, ew. zapisu wybranej rozdzielczości pomiaru.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-02-13 13:03:29
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    A ja jak robiłem układ na DS1820 to grzałem go w garnku na wzór tego opisu o
    oleju a potem
    jak potrzebowałem przetestować w minusach to do lodówki.
    Kabelki wystawały z zakmniętych drzwi lodówki na górze było kilka stopni.
    Im niższa półka tym niższa była temp - oczywiste, a na koniec do
    zamrażalnika.
    Pełny przekrój temperatur.

    Rafał

  • 8. Data: 2009-02-13 22:06:34
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    > Im niższa półka tym niższa była temp - oczywiste, a na koniec do
    > zamrażalnika.

    No nie do końca takie oczywiste.
    Rzeczywiście powietrze o niższej temperaturze ma większą
    gęstość i utrzymuje się na dole, ale z kolei lodówki
    mają zamrażalnik z reguły u góry. No a im bliżej zamrażalnika
    tym zimniej

    Tadek