  • 11. Data: 2016-07-05 15:02:54
    Temat: Re: generator
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:577ba090$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...
    (...)
    > rozładowanie dając efekt synchronizacji. Z tego co pamiętam działało to
    > tylko na stopowo-dyfuzyjnych tranzystorach w.cz. z serii TG-38, TG-39 i
    > TG-40. Ponieważ napięcie zasilania było na poziomie 200V, a tranzystor
    > "przebijał" przy ok 20..30V (co egzemplarz to inaczej) układ pracował na
    > początkowym odcinku ładowania kondensatora dając dość przyzwoitą "piłę" do
    > podstawy czasu.

    Dało by się to pociagnąć ok. 100 kHz? Częstotliwość nie musi być strasznie
    stabilna, zależy mi raczej na w miarę kształtnym trójkącie/pile, aby zbocza
    były proste.

    --
    Wolność jednych, nie może być kosztem drugich!
    (C) Adaś Miauczyński, "Dzień świra"

  • 12. Data: 2016-07-05 17:43:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-05 o 14:46, J.F. pisze:
    [...]
    > Tak swoja droga - przypomnial mi sie jakis polski sciemniacz
    > tyrystorowy, gdzie zamiast diaka dali pare BC108/178, wlaczone
    > przeciwsobnie,

    To jest układ zastępczy diaka:

    http://www.zsp.radzyn.internetdsl.pl/userfiles/file/
    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    Na dole strony.

    P.P.

  • 13. Data: 2016-07-05 17:45:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-05 o 15:02, HF5BS pisze:
    [...]
    > Dało by się to pociagnąć ok. 100 kHz? Częstotliwość nie musi być
    > strasznie stabilna, zależy mi raczej na w miarę kształtnym
    > trójkącie/pile, aby zbocza były proste.

    Spokojnie, nawet *znacznie* wyżej.

    P.P.

  • 14. Data: 2016-07-05 18:31:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-05 o 17:45, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2016-07-05 o 15:02, HF5BS pisze:
    > [...]
    >
    > Spokojnie, nawet *znacznie* wyżej.
    W Linear Technology Application Note 47 opisany jest generator
    produkujący impulsy 700ps na 2N2369.

    P.P.

  • 15. Data: 2016-07-05 19:38:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >To jest układ zastępczy diaka:
    >http://www.zsp.radzyn.internetdsl.pl/userfiles/file
    /www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.h
    tm
    >Na dole strony.

    Na dole widze jakies C.

    Uklad nieco wyzej znam, diakiem bym go nie nazwal, bardziej to
    tyrystor przypomina.
    Do sciemniacza sie nadaje.

    Ale to co opisuje to inaczej bylo zbudowane - o, post nr 7 zetdeel

    J.

  • 16. Data: 2016-07-05 19:49:33
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:577be0c8$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...

    O, dzięki, wystarczy mi ok. setki. Kojarzycie dyskusję o przekazie mowy
    światłem - to do tego. Dokładne częstotliwościowo raczej być nie musi, ale
    dobrze, by było liniowe.

    > W Linear Technology Application Note 47 opisany jest generator produkujący
    > impulsy 700ps na 2N2369.

    To będzie można na pochodnej pochodnej pochodnej pojechać :)

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 17. Data: 2016-07-05 19:50:33
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:577bd597$0$12546$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > To jest układ zastępczy diaka:
    >
    > http://www.zsp.radzyn.internetdsl.pl/userfiles/file/
    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    Zjadło diaka, ten schemat jest tyrystora...

  • 18. Data: 2016-07-05 20:29:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-05 o 19:50, HF5BS pisze:

> [...]
    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    > Zjadło diaka, ten schemat jest tyrystora...

    który ma napięcie przebicia około 10V i można go zastosować zamiast diaka.

    P.P.

  • 19. Data: 2016-07-05 20:38:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    >który ma napięcie przebicia około 10V i można go zastosować zamiast
    >diaka.

    Nie, tu tranzystory sa normalnie podlaczone, moze duzo wytrzymac.
    Na dobrych tranzystorach to i kilkaset V.

    Przy czym ja jestem przyzwyczajony do takiego sciemniacza
    http://forum.elportal.pl/viewtopic.php?t=13196

    I trudno powiedziec co tu te tranzystory udaja - diaka, tyrystor,
    tranzystor jednozlaczowy czy komparator z podtrzymaniem.
    Diaka nie, bo dziala tylko przy odpowiedniej polaryzacji

    Przy okazji ... to naprawde miga, czy stan sie jakis stabilizuje ?
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PUT_LED_blin
    ker.png

    J.

  • 20. Data: 2016-07-05 20:43:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-05 o 20:38, J.F. pisze:
> [...]
    > Na dobrych tranzystorach to i kilkaset V.
    >
    > Przy czym ja jestem przyzwyczajony do takiego sciemniacza

    Bardzo ciekawy układ. Po włączeniu tyrystora następuje zwarcie
    zasilania...BUM!

    P.P.