  • Data: 2016-07-05 21:17:46
    Temat: Re: generator
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-05 o 20:38, J.F. pisze:
> [...]
    www_elektryczny/elektrotechnika/tyrystor/tyrystor.ht

    > Nie, tu tranzystory sa normalnie podlaczone, moze duzo wytrzymac.
    > Na dobrych tranzystorach to i kilkaset V.

    A próbowałeś kiedyś taki układ?
    Ja próbowałem. Nawet patrzeć nie trzeba było krzywo tylko się załączał.
    Na dobrych tranzystorach. Za dobrych. Dopiero rezystory BE pozwoliły na
    poprawne działanie. Jak dasz małą betę obu i małe prądy upływu to jakieś
    tam napięcie pewnie wytrzyma. Ale też i zasilanie będzie trzeba powoli
    podawać.

    Pozdrawiam

    DD