  • 1. Data: 2009-09-02 06:10:39
    Temat: gdzie można dostac telefon
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Poszukuje w miare taniego telefonu (dla dziecka) bez abonamentu. Telefon nie
    musi mieć bajerów. Jedyne co musi to dzwonic i mieć budzik. Potrzebne jest
    dziecku które poszło właśnie do szkoły. rodziców jego nie stać w tej chwili
    na zakup telefonu (abonament to związanie an min rok a na karte ich nie
    stać).
    Allegro oferuje coprawda telefony po 1 zł ale ich stan techniczny nie jest
    pewny.
    Czy ma z was któś może na zbyciu (chce wywalic stary telefon) ?

  • 2. Data: 2009-09-02 06:19:40
    Temat: Re: gdzie można dostac telefon
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    "mz" <l...@w...pl> wrote in message

    > Potrzebne jest dziecku które poszło właśnie do szkoły.

    PO CO? W normalnych szkolach na szczescie zabraniaja juz przynosic dzieciom
    telefonow.

    > rodziców jego nie stać w tej chwili na zakup telefonu (abonament to
    > związanie an min rok a na karte ich nie stać).

    To tymbardziej nie powinni kupowac dziecku telefonu.

  • 3. Data: 2009-09-02 06:28:52
    Od: AL <a...@s...tam>

    mz pisze:
> [...]
    > pewny.
    > Czy ma z was któś może na zbyciu (chce wywalic stary telefon) ?

    moj maluch ma 9 lat

    Telefon to bierze TYLKO jak jedzie na rower popoludniu, lub jedziemy
    gdzies na wycieczke do obcego miasta (aby w razie zagubienia w obcym
    miescie jakos sie odnalezc).

    Pozatym nie korzysta z tego telefonu - a zwlaszcza w szkole.
    (w sumie, to nawet mu nie jest niezbedny)

    Telefon na karte - darmofon w mBank
    Doladowanie 5pln na caly rok mu wystarcza (bo glownie my dzwonimy do nigo).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2009-09-02 06:48:04
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    bartekkr pisze:

    > PO CO? W normalnych szkolach na szczescie zabraniaja juz przynosic dzieciom
    > telefonow.

    W normalnych szkołach nie ma tak idiotycznych zakazów tylko edukuje się
    dzieci (oczywiście wspólnie z rodzicami) do czego służy telefon.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 5. Data: 2009-09-02 06:48:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "bartekkr" napisał:

    > PO CO? W normalnych szkolach na szczescie zabraniaja juz przynosic
    > dzieciom telefonow.

    To znaczy co, robią rewizje osobiste na wejściu czy latają z wykrywaczami po
    klasach? Muszę Cię zmartwić, to nie są normalne szkoły, sprawdź lepiej czy
    na pewno posłałeś swoje dziecko do właściwej.
    Owszem, w normalnych szkołach dzieci jak najbardziej mogą nosić telefony,
    natomiast mają je mieć wyłączone w czasie lekcji. Mamy już 2009 rok i
    telefon coraz bardziej zaczyna spełniać zajdlowską wizję Klucza ;->

    > To tymbardziej nie powinni kupowac dziecku telefonu.

    O ratach np. w Euro obaj słyszeli? Tam telefony zaczynają się od 100 zł, te
    4 PLN miesięcznie chyba nie są poza ich zasięgiem?

    JoteR

  • 6. Data: 2009-09-02 06:49:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    bartekkr pisze:

    > PO CO? W normalnych szkolach na szczescie zabraniaja juz przynosic dzieciom
    > telefonow.

    Bzdury. Nasłuchałem się takich tekstów na zapas i zwyczajnie mam
    wrażenie, że ich autorami są ludzie, którzy zazdroszczą współczesnym
    dzieciakom, bo na swój pierwszy telefon komórkowy jako
    kilkunastolatkowie musieli zapracować zbierając grosz do grosza. ;P

    Po pierwsze nie dziwie się, że rodzic chce mieć w jakimś stopniu
    możliwość skontaktowania się dzieckiem. Nie mówi mi, że w "naszych
    czasach komórek nie było i jakoś się żyło". ;) To prawda, jednak gdy by
    były i kosztowały tyle co kosztuję teraz nasi rodzice by nas w nie
    wyposażyli bez chwili wahania.

    Po drugie czasy się zmieniły. Skoro dzisiaj dzieciaki biegają z
    komórkami, to dlaczego własne dziecko ma być pod tym względem
    "upośledzone"? To prawda, nie musi mieć tego co wszyscy, ale w tym wieku
    odróżnianie się od grupy rówieśniczej potrafi być bardzo bolesne...

    A co do polityki szkół to nie rozśmieszaj mnie nawet. Zakaz to głupota
    kompletna, nawet jeśli jakieś placówki to praktykują to niedługo
    przestaną, skoro telefon komórkowy będzie posiadał każdy
    pierwszoklasista. Co najwyżej mogą nakazać wyłączać go na lekcjach.

    Inna sprawa, że oczywiście dziecko trzeba nauczyć kultury korzystania z
    telefonu.

  • 7. Data: 2009-09-02 06:52:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    mz pisze:

    > Allegro oferuje coprawda telefony po 1 zł ale ich stan techniczny nie jest
    > pewny.

    Hmm... Ja bym się nie przejmował i brał. Co prawda może nie za złotówkę,
    ale poszukałbym jakiegoś kultowego modelu znanego z solidności. Takie
    rzeczy nie psują się często - co najwyżej po paru latach eksploatacji
    trzeba zmienić baterię. Oczywiście można mieć pecha, ale mi się jeszcze
    taki przypadek nie przytrafił - parę starszych telefonów jest w domu
    (niestety żadnego nie mogę odstąpić, bo wszystkie są wciąż używane przez
    członków rodziny) i działają idealnie. To samo u znajomych - jeszcze
    nikomu stara Nokia czy Motorola nie padła. ;)

  • 8. Data: 2009-09-02 06:54:28
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Dałem córce starego Siemensa c25 i nie ma problemu.
    Zgubi, czy ukradną to wyrobię duplikat SIM (zarejestrowany simplus) i
    dostanie inny telefon w podobnej klasie i wartości.

    Jak na razie rozwiązanie się sprawdza.

  • 9. Data: 2009-09-02 06:58:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    AL pisze:

    > Telefon to bierze TYLKO jak jedzie na rower popoludniu, lub jedziemy
    > gdzies na wycieczke do obcego miasta (aby w razie zagubienia w obcym
    > miescie jakos sie odnalezc).

    Wiesz, jest też trochę inny aspekt całej sprawy - środowisko
    rówieśnicze. Oczywiście, że to nie jest tak, że dziecko musi mieć każdy
    nowy gadżet, który kupił sobie kolega (np. iPod, iPhone itp.) ale
    problem zaczyna się, gdy trochę przesadzimy z tą zasadą. Czyli komórkę
    (jakąkolwiek) mają wszystkie dzieci w klasie z wyjątkiem jednego, bo
    rodzice uparcie (dla jego własnego dobra) uczą go, że gadżety nie są w
    życiu ważne. :)

    Problem w tym, że dzieci wydają się miłe i niewinne gdy są w pojedynkę.
    W grupie to armia pierwszorzędnych faszystów. :) Znajdują sobie ofiarę i
    gnębią ją do skutku. Ofiarą jest pierwsze dziecko, które wyraźnie się
    wyróżnia: wyglądem (otyłość, rude włosy, krzywe zęby, szczególnie mały
    lub duży wzrost), niecodziennym imieniem, religią albo właśnie brakiem
    czegoś, co mają wszyscy...

  • 10. Data: 2009-09-02 07:12:40
    Od: AL <a...@s...tam>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > wyróżnia: wyglądem (otyłość, rude włosy, krzywe zęby, szczególnie mały
    > lub duży wzrost), niecodziennym imieniem, religią albo właśnie brakiem

    akurat znam niektorych rodzicow z klasy syna.
    Wiem, ze nie przelewa im sie w domu. Ja sie dziwie wlasnie tym rodzicom,
    ze dzieci nie maja porzadnych przyborow szkolnych (lub wcale), ale
    komorke musza miec (i to na wierzchu najlepiej, aby wszyscy widzieli).
    To jakas moda typu: "zastaw sie a postaw sie" ?

    Moj syn moze i jest w lepszej sytuacji ekonomicznej, ale nie ucze go, ze
    jestes lepszy od innych bo ty masz a ktos nie ma.
    Jak masz telefon - to Twoja sprawa - nie musisz go kazdemu pokazywac.
    Nikomu rowniez do tego czy go masz czy nie.

    Osobiscie uwazam, ze telefon dzieciom w szkole (zajecia) jest do niczego
    nie potrzebny. Wiem, sa przewrazliwieni rodzice, ktorzy potrafia do
    dziecka dzwonic co godzine - ale to IMHO glupota.

    --
    pozdr
    Adam (AL)