  • 1. Data: 2009-09-02 07:05:05
    Temat: Jak wzmocnić sygnał w Huawei E-156G?
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.

    Łączę się z internetem poprzez sieci Play i modem Huawei E-156G. Niestety,
    sygnał jest dość słaby - modem jest umieszczony na stałe w pewnym miejscu
    i raczej nie ma możliwości z przesunięciem go do innej lokalizacji.

    Średni sygnał mam na poziomie 50%, ale poziom często spada do 0% ..
    Zastanawiam się nad dokupieniem zewnętrznej anteny, i tutaj pytanie do
    Was? Jaką antenę kupić, i czy to w ogóle ma sens?

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

  • 2. Data: 2009-09-02 11:22:01
    Temat: Re: Jak wzmocnić sygnał w Huawei E-156G?
    Od: "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zastanawiam się nad dokupieniem zewnętrznej anteny, i tutaj pytanie do
    > Was? Jaką antenę kupić, i czy to w ogóle ma sens?

    Uszanowanie

    Dołączenie anteny zewnętrznej do modemu który
    ma wbudowaną mikroanteną zawsze ma sens .
    Można antenę dobierać według technologii z której korzystasz
    czyli UMTS ( 1920-2170 MHz ) ,
    czy GPRS / EDGE w mieście raczej 1710-1880 MHz ,
    bo to 2 różne zakresy częstotliwości
    i niewiele jest anten obsługujacych oba pasma .
    Można według kryterium ceny :-)
    Pamiętaj że PLAY IMHO nie ma stacji pracujacych na 880-960 MHz .
    Na początek nawet prosta magnesówka wystawiona za oknem
    da poprawę sygnału - sprawdzone organoleptycznie .
    Zasięg w przypadku sieci radiowych nigdy nie jest stały , a siła
    sygnału zawsze wacha się i pływa - tak to już jest .
    Więc lepiej mieć antenę z większym zyskiem .
    Można poeksperymentować i sprawdzić z jakiego BTS korzystasz
    a raczej w zasięgu jakich jesteś
    np. programem PyNetMony lub PhoNetInfo ,
    lub skorzystać z mapy na stronie
    http://mapa.btsearch.pl/
    lub korzystajac z listy stacji na stronach UKE .
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=358&layout=9
    Najlepszym rozwiązaniem , ale drogim jest uruchomienie
    modemu np. USB na ruterze GSM/ UMTS który możesz do kompa
    dołączyć na dość dużą odległość kablem , lub poprzez WLAN .
    Np. modele Linksys WRT54G3G , mediatech - MT-4206 .

    --
    awiesiek

  • 3. Data: 2009-09-05 17:56:38
    Od: "PWK" <p...@i...pl>

    Użytkownik "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > Można według kryterium ceny :-)
    > Pamiętaj że PLAY IMHO nie ma stacji pracujacych na 880-960 MHz .

    Play ma UMTS 2,1 GHz i EGSM 850 MHz, nie ma stacji w tzw DCS czyli 1800 GHz
    --
    pwk