  • 51. Data: 2018-12-03 11:00:40
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 13:00, Budzik pisze:

    > W to lato?
    >
    > MSPANC!

    Nie W to zima - skąd ten pomysł w ogóle?

    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 52. Data: 2018-12-03 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > Nie W to zima - skąd ten pomysł w ogóle?

    omg...
    Naprawde zartu nie skumał?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 53. Data: 2018-12-04 07:02:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-12-03 o 18:59, Budzik pisze:

    > omg...
    > Naprawde zartu nie skumał?

    Zupełnie nie.

    PZDR

  • 54. Data: 2018-12-04 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > Zupełnie nie.

    Spoko, nikt nie jest doskonały ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 55. Data: 2018-12-04 22:31:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-25 o 23:34, Cavallino pisze:

    > Nie bardzo rozumiem, zmieniasz Millersa na Millersa i spodziewasz się
    > takich różnic w zużyciu paliwa, czy o co biega?

    Pisałem powyżej: po jakimś czasie, gdy Diesel zamieni olej w błoto,
    różnice zacierają się pomiędzy niby syntetykiem a syntetykiem. A tak na
    marginesie, olej właśnie zmieniłem lecz jeszcze pomiarów nie miałem
    okazji poczynić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 56. Data: 2018-12-04 22:37:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Chcesz powiedzieć że silnik bierze olej dlatego że wlewany był
    > pół-syntetyk, a nie dlatego że deptany był na zimnym i wyłączany po
    > przygazówce? :-)

    Chcę powiedzieć to co powiedziałem: na niby-syntetyku miałem znacznie
    wyższe zużycie paliwa przy zimnym silniku i trochę wyższe przy ciepłym.
    Koniec, kropka.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 57. Data: 2018-12-05 07:50:02
    Od: p...@g...com

    --Chcę powiedzieć to co powiedziałem: na niby-syntetyku miałem znacznie
    wyższe zużycie paliwa przy zimnym silniku i trochę wyższe przy ciepłym.
    Koniec, kropka.

    sprawny diesel 2.0 tdi CFFB potrzebuje 5km jazdy miejskiej aby osiagnac temp robocza
    (np dzis startujac od 0C), na takiej trasie w zaden sposob nie jestem w stanie
    miarodajnie sprawdzic zuzycia paliwa nie wspominajac o zauwazeniu jakiejkolwiek
    roznicy w zaleznosci od oleju (leje przerozne 5w30 w tym LL)

  • 58. Data: 2018-12-05 15:06:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-12-2018 o 17:31, Marek S pisze:

    > Pisałem powyżej: po jakimś czasie, gdy Diesel zamieni olej w błoto,
    > różnice zacierają się pomiędzy niby syntetykiem a syntetykiem.

    Czyli chodzi o to, że Millers również działa, tylko gdy jest świeżutki?

  • 59. Data: 2018-12-05 23:42:59
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-05 o 15:06, Cavallino pisze:

    > Czyli chodzi o to, że Millers również działa, tylko gdy jest świeżutki?

    Nie do końca tak napisałem. Gdy jest świeżutki robi bardzo dużą różnicę
    na spalaniu a gdy przestaje nim być (u mnie tak w połowie okresu wymiany
    - czyli 7500km) różnice są małe względem quasi-syntetyka choć też na
    korzyść.

    A jaki z tego morał? Olej jest drogi, ale na paliwie się zwraca. Skoro
    auto mniej pali, to interpretuję to, że jest też lepsze smarowanie
    (szczególnie ważne gdy silnik jest zimny) a to ewidentna korzyść dla
    trwałości silnika. To prowadzi do wniosku, że nie warto oszczędzać na
    jakości oleju bo korzyść będzie pozorna.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 60. Data: 2018-12-06 00:14:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-05 o 07:50, p...@g...com pisze:

> [...]
    > zaden sposob nie jestem w stanie miarodajnie sprawdzic zuzycia paliwa
    > nie wspominajac o zauwazeniu jakiejkolwiek roznicy w zaleznosci od

    Co oznacza "osiąga temperaturę roboczą"? Podejrzewam, że mylnie uważasz
    temperaturę płynu chłodniczego na właściwym poziomie (ok 80 stopni)
    temperaturą roboczą. Mało prawdopodobne mi się wydaje, że masz podpięty
    komp w trakcie jazdy lub wskaźnik temperatury oleju. No chyba, że te 5km
    jedziesz 20 minut więc wtedy rzeczywiście różnic nie zauważysz - o tym
    poniżej. Tu masz więcej o tym:

    http://dailydriver.pl/porady/technika/jak-dlugo-rozg
    rzewac-silnik-auta-oto-nasz-test/

    Owszem, zgodzę się, że jazda miejska może być taka, że różnic nie będzie
    - szczególnie gdy się stoi w korku. Wtedy spalanie może wynosić 100/100
    nawet jeśli korek nie drgnie. Trudno więc mówić o jakichkolwiek testach.

    A po drugie... w swoim aucie mogę wiedzieć jakie jest spalanie nawet po
    10s jazdy. U siebie nie masz takiej opcji?

    Czy w przeróżnych olejach był prawdziwy syntetyk? Ten wspomniany też?

    Co prawda ja używam 5W40 bo tak fabryka kazała, choć to raczej nie
    powinno mieć wpływu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek