  • 41. Data: 2018-11-18 10:59:08
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 listopada 2018 22:43:20 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > w kraju kłamczuszków.
    >
    > Mam nadzieję, że wiodące hurtownie nie sprzedają podrób
    > albo przelewów minerala do butelki syntetyka? ;)

    W biedronce akurat jest 4,5litra platinum Orlen cczy jakos tak za ok 40zł.

  • 42. Data: 2018-11-24 07:12:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Nie, 40 to już normalny olej.
    > Może stąd różnica.

    5W40 oznacza gęstość 5 w lecie a 40 w zimie bo W to winter :-)

  • 43. Data: 2018-11-24 07:12:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Oby tak dalej pozostało...

    > Kumam. Właśnie tak jest z zalecanym olejem do mojego auta. Producent
    > oferuje swój olej, też 5W, który nigdy syntetykiem nie był. Tzn. był ale
    > tylko z napisu na opakowaniu.

    Mobil 1 też nie jest 100% co nie zmienia sytuacji ze to wyśmienity olej
    godny polecenia.

  • 44. Data: 2018-11-25 23:28:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-16 o 16:31, Cavallino pisze:

    > Nie, 40 to już normalny olej.
    > Może stąd różnica.

    Za jakiś 1000km będę wymieniał olej. Dokładnie zanotuję bieżący przepał
    z kilku przejazdów a następnie porównam go po wymianie oleju. Spodziewam
    się sporej różnicy w zużyciu paliwa. Utworzę nowy wątek bo zagadnienie
    wydaje mi się ciekawe z uwagi na wątpliwości grupowiczów co do
    zaobserwowanych przeze mnie efektów wymiany oleju prawdziwie
    syntetycznego.Obecny przepał na "mojej" trasie to 10.5l Szacuję, że po
    wymianie będzie to 9.5l.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2018-11-25 23:34:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-11-2018 o 23:28, Marek S pisze:

> [...]
    > zaobserwowanych przeze mnie efektów wymiany oleju prawdziwie
    > syntetycznego.Obecny przepał na "mojej" trasie to 10.5l Szacuję, że po

    Nie bardzo rozumiem, zmieniasz Millersa na Millersa i spodziewasz się
    takich różnic w zużyciu paliwa, czy o co biega?

  • 46. Data: 2018-11-25 23:38:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-24 o 07:12, Pszemol pisze:

    > Mobil 1 też nie jest 100% co nie zmienia sytuacji ze to wyśmienity olej
    > godny polecenia.

    Pytanie brzmi następująco: czym jest wyśmienity olej? Co o tym decyduje?
    Opisy dziennikarzy? Zdobyte nagrody? Czy może obserwacje użytkowników?
    Bo mnie interesuje to, co widzę przez pryzmat portfela. A fakt jest
    taki, że zaraz po wymianie oleju na prawdziwie syntetyczny spalanie
    spada o 1-1.5l względem fabrycznie zalecanego (też 5W40). Po drugie, po
    latach eksploatacji poziom oleju nie zmienia się - co dowodzi, że silnik
    czuje się dopieszczony tym, co wlewam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 47. Data: 2018-11-26 06:12:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.11.2018 o 23:38, Marek S pisze:
    > po latach eksploatacji poziom oleju nie zmienia się - co dowodzi, że
    > silnik czuje się dopieszczony tym, co wlewam.

    Chcesz powiedzieć że silnik bierze olej dlatego że wlewany był
    pół-syntetyk, a nie dlatego że deptany był na zimnym i wyłączany po
    przygazówce? :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2018-11-26 12:18:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-11-24 o 07:12, Pszemol pisze:
    > 5W40 oznacza gęstość 5 w lecie a 40 w zimie bo W to winter:-)

    Odwrotnie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 49. Data: 2018-11-26 12:48:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    >Odwrotnie.

    I nie tyle w lecie, bo to 40 bierze sie z gestosci (lepkosci)
    mierzonej w temperaturze 100 st C - czyli na dobrze rozgrzanym
    silniku, takze w zimie.

    W zimie jednak wazne 5W - tzn wazne na starcie :-)

    J.

  • 50. Data: 2018-12-02 13:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > Odwrotnie.

    W to lato?

    MSPANC!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch