  • 31. Data: 2018-11-13 06:59:38
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 01:32 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > Ma znaczenie. Jest olej którego już nigdy nie użyję. Z własnego
    > doświadczenia.

    A to ciekawe - podasz przykład tej marki?

    TG

  • 32. Data: 2018-11-13 07:50:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 17:04:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Pomiedzy olejem do samochodu a czekolada roznica jest taka ze na
    > opakowaniu czekolady masz podany sklad. I jak jest inny w Polsce i
    > Francji to jest to skurwysynstwo. Banke na olej mozna podrobic.
    > Nalepke tez. I mozna nalac oleju o polowe tanszego i sprzedac jako
    > drogi. Oczywiscie interes z podrabianiem w bankach oplacalny jest
    > tylko dla duzego oszusta. Ale czego to sie nie da zrobic. Jak
    > kupowali paliwo za granica i przemycali do Polski to nie kupowali
    > tego w pierwszym gatunku tylko to poza gatunkiem.

    Myslisz, ze niemiecka rafineria robila pozagatunkowe paliwo ?

    No chyba, ze opałowe kupowali ...

    J.

  • 33. Data: 2018-11-13 09:00:39
    Od: p...@g...com

    --Myslisz, ze niemiecka rafineria robila pozagatunkowe paliwo ?

    spiskowa teoria dziejow :-)

    --No chyba, ze opałowe kupowali ...

    to juz zupelna fantazja :-)
    https://www.amazon.de/Mannol-Energy-Combi-Longlife-M
    otoren%C3%B6l/dp/B00JFZD1SY
    24 ojro za 5L oleju 5w30 (VW504/507)

    jak nie masz parcia na nalepke to kupujesz cos takiego i styka

  • 34. Data: 2018-11-13 16:45:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-13 o 07:50, J.F. pisze:

    > Myslisz, ze niemiecka rafineria robila pozagatunkowe paliwo ?

    A dlaczego nie? Wytworzenie wysokogatunkowego paliwa i o powtarzalnych
    właściwościach wymaga więcej ceregieli, a co za tym idzie więcej kasy,
    niż byle co. Rafineria może z góry zrobić byle co albo byle co
    sprzedawać jako tańszy "odpad". Klient nasz pan.
    Potem czary-mary z fakturami, kilka podpisów i mamy super paliwo na stacji.

    > No chyba, ze opałowe kupowali ...

    Albo olej smarowy.
    https://www.tvp.info/29803288/zarobili-26-mln-zl-prz
    erabiajac-olej-smarowy-na-napedowy

  • 35. Data: 2018-11-13 18:05:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-11-2018 o 22:16, Marek S pisze:

    > Ja również nie - dopóki zmieniałem olej na taki w/g zaleceń. A mam E320
    > CDI 4matic.
    >
    > I teraz konkretnie - spod garażu zawsze jadę tą samą trasą, w taki sam
    > sposób przyspieszając przez ok 1km. Może ciut więcej. Na zimnym i na
    > zalecanym oleju, zawsze jak w mordę strzelił - 10.8l. Po zmianie na
    > powyższy - 9.1l. Po 15 tys. ten sam olej - 9.6-9.8l. I tak konsekwentnie
    > po każdej wymianie, którą 3x do roku czynię.
    >
    > Dodam, że leję Millers Oils EE, Longlife, 5W40 zamiast mercedesowskiego.

    Ale tamten też był lekkobieżny?

  • 36. Data: 2018-11-14 01:23:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 22:54:15 +0100, Marek S napisał(a):

    > Mam nadzieję, że tak jest. Obawiam się jednak, że "fully synthetic" nie
    > jest znakiem zastrzeżonym i jakiś Castrol itp go wykorzysta sprzedając
    > swój niby-syntetyk.

    Póki co wychodzi mi, że jeszcze pod tym względem nikt nie kłamie -
    przynajmniej ja się nie spotkałem.

    Jak jest napisane "full(y) synthetic/vollsynthetisch" to jest baza
    syntetyczna.
    Jak są jakieś zaklęcia na około tej syntetyczności, to jak się pogrzebie w
    danych technicznych, to się zawsze okazuje że półsyntetyk.

    > Czemu? Ja właśnie stosuję Millers Oils EE Longlife 5W40 oznaczony jako
    > fully synthetic.

    No ja mówię właśnie o tym, że można kupić oleje 5W-* które są syntetyczne i
    takie które mimo że są 5W-* to w pełni syntetyczne nie są.

    Tak się kiedyś utarło że 5W był syntetyk, 10W półsyntetyk, a 15W mineralny
    i wielu ludzi wierzy w to jakby to jakaś wiedza objawiona była.

  • 37. Data: 2018-11-14 21:50:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-13 o 18:05, Cavallino pisze:

    > Ale tamten też był lekkobieżny?

    W sensie 5W40? Tak, dokładnie taki sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2018-11-14 21:53:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-14 o 01:23, Tomasz Pyra pisze:

    > Póki co wychodzi mi, że jeszcze pod tym względem nikt nie kłamie -
    > przynajmniej ja się nie spotkałem.

    Oby tak dalej pozostało...

    > No ja mówię właśnie o tym, że można kupić oleje 5W-* które są syntetyczne i
    > takie które mimo że są 5W-* to w pełni syntetyczne nie są.

    Kumam. Właśnie tak jest z zalecanym olejem do mojego auta. Producent
    oferuje swój olej, też 5W, który nigdy syntetykiem nie był. Tzn. był ale
    tylko z napisu na opakowaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 39. Data: 2018-11-15 02:18:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > A to ciekawe - podasz przykład tej marki?

    Shell Helix 15W40 żółta butelka

    Dziwności się działy z gorącym silnikiem, jakieś dzwonienia, kłapania.
    Zlałem po jednym dniu. Hmm. Może podróbę kupiłem albo w fabryce źle
    rozmieszali składniki ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 40. Data: 2018-11-16 16:31:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-11-2018 o 21:50, Marek S pisze:

    > W sensie 5W40?

    Nie, 40 to już normalny olej.
    Może stąd różnica.