  • 1. Data: 2012-02-27 22:16:43
    Temat: gasnie, szarpie, nie daje obrotow
    Od: michalis <m...@p...com>

    Często zdarza mi się jeździć na głębokiej rezerwie. Wczoraj zatankowałem
    pół baku, jeździłem sporo i było ok. Dzisiaj miałem problem z odpaleniem
    auta (Xsara 1.4 99r). Odpalił za pierwszym razem ale ze słyszalnym
    problemem (nie wiem jak to opisać ale nie był to dźwięk normalnego
    odpalenia auta). Przy próbie ruszenia zgasł (wchodził na za niskie
    obroty, szarpał). Musiałem nieźle wciskać pedał gazu aby uzyskać
    odpowiednie obroty przy ruszaniu, ale i tak przy czerwonym świetle na
    skrzyżowaniu - hamulec + sprzęgło = zgasł. Dojechałem jakoś do celu,
    zgasiłem auto. Wróciłem, wsiadam - odpalił normalnie. Jechał też
    zupełnie normalnie jak zawsze. Stanąłem na światłach też OK. Chciałem
    ruszyć w ogóle nie reagował na wciskany pedał gazu (zerowe obroty), po
    chwili na moment dostał obrotów, potem znów nic, potem coś się
    "odetkało" i znów jechał normalnie. Potem jeszcze raz go odpaliłem,
    przejechałem niecały kilometr w celach testowych i było znów OK.

    Auto kupiłem pół roku temu, nie wymieniałem po kupnie filtrów. To może
    być zapchany filtr paliwa? Auto ma LPG ale ostatnie dwa miesiące
    jeździłem tylko na benzynie. Na tej stacji gdzie wlałem pół baku
    tankowałem wcześniej i nie było problemów z paliwem (shell).

    Wiem że chaotycznie napisałem ale nie jestem biegły w tych sprawach.
    Dzięki za wszystkie uwagi. Pewnie jak podjadę do mechanika to znów
    wszystko będzie OK dlatego liczę na jakieś wskazówki...

  • 2. Data: 2012-02-27 22:22:47
    Temat: Re: gasnie, szarpie, nie daje obrotow
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Auto kupiłem pół roku temu, nie wymieniałem po kupnie filtrów. To może
    > być zapchany filtr paliwa?

    Najprawdopodobniej.

    > Dzięki za wszystkie uwagi. Pewnie jak podjadę do mechanika to znów
    > wszystko będzie OK dlatego liczę na jakieś wskazówki...

    Po prostu powiedz, żeby filtr paliwa wymienił. To są groszowe sprawy.
    Dla spokoju wymieniłbym też filtr powietrza.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-02-27 22:54:34
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Wiem że chaotycznie napisałem ale nie jestem biegły w tych sprawach.
    > Dzięki za wszystkie uwagi. Pewnie jak podjadę do mechanika to znów
    > wszystko będzie OK dlatego liczę na jakieś wskazówki...

    Moze tez byc tez silnik krokowy na wykonczeniu. Ale z tego co wiem to warto
    kupic oryginalny.
    Chinczyki za 80PLN nie sa zbyt dobre.
    Pzdr
    Adam

  • 4. Data: 2012-02-28 10:08:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-02-2012 22:22, M1SLQ pisze:
    > Najprawdopodobniej.

    I tak mu się zatkał z dnia na dzień?

    --
    Pozdr. Sędziwoj

  • 5. Data: 2012-02-28 10:25:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/28/2012 10:08 AM, DoQ wrote:

    > I tak mu się zatkał z dnia na dzień?

    Jak jeździ na głębokiej rezerwie? Może poszła woda i przymarzła gdzieś?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-02-28 10:32:08
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 27.02.2012 22:16, michalis pisze:
> [...]
    > odpowiednie obroty przy ruszaniu, ale i tak przy czerwonym świetle na
    > skrzyżowaniu - hamulec + sprzęgło = zgasł.

    Może też być coś w układzie zapłonowym - mokro się zrobiło i jak
    kable/rozdzielacz zapłonu są słabe to iskry się rozłażą i to może dawać
    podobne objawy. Cecha charakterystyczna - po wysuszeniu (przejechanie
    np. 10 km i potem odstanie z 1/2 godziny) objawy znikają. Jak samochód
    ma rozdzielanie zapłonu mechaniczne (kopułka, palec) to obstawiał bym to.

    S.

  • 7. Data: 2012-02-28 10:33:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-02-2012 10:25, AZ pisze:
    > Jak jeździ na głębokiej rezerwie? Może poszła woda i przymarzła gdzieś?

    A skąd on tam wodę wzial? :)
    Może pada mu pompa paliwa, może jakiś czujnik, lambda - cokolwiek.
    Trzeba jechać do warsztatu i sprawdzić, a nie gdybać.

    --
    Pozdr. Sędziwoj

  • 8. Data: 2012-02-28 10:34:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/28/2012 10:33 AM, DoQ wrote:

    > A skąd on tam wodę wzial? :)
    > Może pada mu pompa paliwa, może jakiś czujnik, lambda - cokolwiek.
    > Trzeba jechać do warsztatu i sprawdzić, a nie gdybać.

    Z paliwa? :-) No pompa też może być jak lubi jeździć na głębokiej rezerwie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-02-28 11:38:21
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-27 22:16, michalis pisze:
> [...]
    > Dzięki za wszystkie uwagi. Pewnie jak podjadę do mechanika to znów
    > wszystko będzie OK dlatego liczę na jakieś wskazówki...

    Pompa paliwa/regulator ciśnienia prosi o wymianę. Masz niskie lub nawet
    chwilowe braki ciśnienia na listwie wtryskowej.

  • 10. Data: 2012-02-28 11:40:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-27 22:22, M1SLQ pisze:

    > Najprawdopodobniej.

    Nie sądzę. Skoro raz jedzie normalnie a za chwilę nie jedzie, raz wchodzi na obroty
    a za chwilę nie, to filtr bym podejrzewał na końcu.

    Może któryś z czujników silnika (np. przepływomierz, potencjometr przepustnicy) może
    pompa,
    może coś z zapłonem (czujnik wału), może jakiś zawór... a może jeszcze coś innego...