  • 1. Data: 2016-12-17 16:18:40
    Temat: galimatias z OC
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Nie znam się na sprawach OC, bo go nigdy nie miałem, choć prawko od lat
    tak.
    W lipcu znajomy znajomej sprzedał samochód z OC do marca 2017. Znajoma
    zarejstrowała samochód na siebie - dostała nowe blachy. Z OC nikt z nich
    nic nie zrobił...On chyba powinien był zawiadomić TU o sprzedaży...
    Sprawdzam na stronie Ubezpieczeniowego funduszu gwarancyjnego, że
    samochód o tym numerze rejs. nie ma ubezpieczenia, ale ten samochód po nr
    VIN już oczywiście tak.
    Samochód zmienił właściciela, nr rejstaracyjny, ale polisa na inną osobę
    na ten samochód wciąż obowiązuje.
    Jak mają teraz najłagodniej i najmniejszym kosztem wybrnąć z tej
    sytuacji?
    On miał niską stawkę ubezpieczenia, a ona jest świeżym kierowcą (chociaż
    już niemłodą osobą), więc stawka na pewno będzie większa.

  • 2. Data: 2016-12-17 16:47:44
    Temat: Re: galimatias z OC
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 17.12.2016 o 16:18, pueblo pisze:
> [...]
    > sytuacji?
    > On miał niską stawkę ubezpieczenia, a ona jest świeżym kierowcą (ch

    Tu nie ma filozofii, zgłosić do TU zakup auta i TU sporządzi aneks do umowy.
    Po aneksie będzie miała OC na siebie z nowymi danymi auta (nr
    rejestracyjny). Tu zapewne przeliczy składkę i poprosi o dopłatę.
    Inne wyjście to Sprawdzić gdzie OC będzie najtańsze i wykupić nowe,
    a w obecnym TU wypowiedzieć umowę.

    --
    --- xyz

  • 3. Data: 2016-12-17 16:59:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj xyz, 17 gru 2016 w news:o33mn4$11a$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Tu nie ma filozofii, zgłosić do TU zakup auta i TU sporządzi aneks
    > do umowy.
    Wystarczy sam kupujący(nowy właściciel), czy poprzedni właściciel ma też
    kontaktować się z TU?
    > Po aneksie będzie miała OC na siebie z nowymi danymi auta
    > (nr rejestracyjny). Tu zapewne przeliczy składkę i poprosi o
    > dopłatę.
    Rozumiem, że również wstecz - od momentu zakupu?
    > Inne wyjście to Sprawdzić gdzie OC będzie najtańsze i
    > wykupić nowe, a w obecnym TU wypowiedzieć umowę.

    I najważniejsze. W tym momencie w razie np. stłuczki lub kontroli
    policyjnej, będą problemy? Czy można legalnie poruszać się tym samochodem
    po drogach do momentu uregulowania sprawy z tą polisą?

  • 4. Data: 2016-12-17 17:43:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > On miał niską stawkę ubezpieczenia, a ona jest świeżym kierowcą (chociaż
    > już niemłodą osobą), więc stawka na pewno będzie większa.

    A z czego chcesz wybrnąć?
    Polisa sama wygaśnie i po sprawie.
    Jak się TU w międzyczasie zorientuje, to napiszą pismo, że trzeba
    dopłacić, jak nie - to będą ścigać sprzedawcę.

    Ale jak chcesz mieć papierek na swój nr rej. to po prostu wyślij im
    zawiadomienie, że kupiłeś i że zmieniono nr rej.

  • 5. Data: 2016-12-17 17:44:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-12-2016 o 16:59, pueblo pisze:

    > I najważniejsze. W tym momencie w razie np. stłuczki lub kontroli
    > policyjnej, będą problemy? Czy można legalnie poruszać się tym samochodem
    > po drogach do momentu uregulowania sprawy z tą polisą?

    Oczywiście.
    Polisa jest na samochód, a nie nr rejestracyjny.
    Inna sprawa, to że gliniarze mogą się czepiać mimo to, więc warto to
    załatwić.

  • 6. Data: 2016-12-17 19:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

> [...]
    > On miał niską stawkę ubezpieczenia, a ona jest świeżym kierowcą
    > (chociaż już niemłodą osobą), więc stawka na pewno będzie większa.

    Nic nie robić, poza pilnowaniem terminu zakonczenia polisy i wtedy wykupić
    nowa albo w tym samym TU albo tam gdzie taniej a wtedy ta na wszelki
    wypadek wypowiedziec.
    OC jest na auto, kupujac samochód kupujesz również polise.

    Mozesz dostac przeliczenie ale nie koniecznie.
    I pewnie nowa stawka na nowego kierowca bedzie zabójcza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 7. Data: 2016-12-17 20:21:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-12-17 19:01, Budzik wrote:
    > Mozesz dostac przeliczenie ale nie koniecznie.
    > I pewnie nowa stawka na nowego kierowca bedzie zabójcza.

    przy zakupie xsary moja kobita nie dostala przeliczenia mimo ze oc bylo
    z 31 stycznia 2015 a kupila na poczatku maja 2015 (sprzedajacy zaplacil
    oidp ~385 zeta)

    spodziewalem sie zatem ze kalkulacja wyszla im na tyle podobna ze nie
    chcieli zawracac jej i sobie dupy - zwlaszcza ze przyslali nawet nowy
    certyfikat na jej dane

    wyobracie sobie jaka mine miala kiedy w styczniu 2016 zaproponowali jej
    kontynuacje za 1800 :D

  • 8. Data: 2016-12-17 21:18:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 17 gru 2016 w news:o33q1t$nhc$2@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Oczywiście.
    > Polisa jest na samochód, a nie nr rejestracyjny.
    > Inna sprawa, to że gliniarze mogą się czepiać mimo to, więc warto to
    > załatwić.

    No właśnie, w polisie jest inna osoba i nr rejs. - tylko VIN sie zgadza -
    więc tego pewnie od razu się będą czepiać. Pytanie, czy puszczą, wlepią
    mandat, czy zabiorą dowód rej? I tak jak pisałem, sprawdzanie
    ubezpieczenia po aktualnym nr rejst. daje wynik negatywny.

  • 9. Data: 2016-12-17 21:18:36
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 17 gru 2016 w news:o33pvi$nhc$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > A z czego chcesz wybrnąć?
    > Polisa sama wygaśnie i po sprawie.
    > Jak się TU w międzyczasie zorientuje, to napiszą pismo, że trzeba
    > dopłacić, jak nie - to będą ścigać sprzedawcę.

    Czyli, jak dziewczyna pojeździ ostrożnie bez kolizji do końca polisy, a
    wtedy sprzedawca auta wypowie umowę w TU, to nikt o niczym się nie dowie,
    a ona zaoszczędzi na OC za ten okres?
    Czy jednak, kiedy będzie kupować nową polisę u innego TU, to sprawa
    wyjdzie na jaw i poprzedni TU zażąda dopłaty?
    > Ale jak chcesz mieć papierek na swój nr rej. to po prostu wyślij im
    > zawiadomienie, że kupiłeś i że zmieniono nr rej.

    To nie mój samochód, kobieta nagle po paru miesiącach spanikowała że nie
    ma OC :), akurat po tym jak jej powiedziałem, że OC idzie w górę i dla
    świeżych kierowców to będą spore stawki.

  • 10. Data: 2016-12-17 21:18:42
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 17 gru 2016 w
    news:XnsA6E1BDA38983Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > Nic nie robić, poza pilnowaniem terminu zakonczenia polisy i wtedy
    > wykupić nowa albo w tym samym TU albo tam gdzie taniej a wtedy ta na
    > wszelki wypadek wypowiedziec.

    TU w tym momencie to chyba nie ma prawa wiedzieć, bo nikt go nie
    poinformował, więc skąd? Czyli, jeśli taki stan pozostanie aż do dnia
    wygaśnięcia ubezpieczenia, w którym poprzedni właściciel wypowie umowę,
    to TU się w ogóle nie skapnie, że powinno było np. rekalkulować to
    ubezpieczenie, co pewnie oznaczałoby sporą dopłatę ze strony nowej
    właścicielki. Przy założeniu, że np. nie będzie w tym czasie żadnej
    kolizji.
    Wcześniej o to pytałem, ale mój tekst zlał się z cytowanym - jeśli teraz
    się powiadomi TU, to po rekalkulacji każą dopłacić również za te 4
    miesiące, które minęły od sprzedaży, prawda?

    > OC jest na auto, kupujac samochód kupujesz również polise.

    Ale kiedy wszytko odbywa się prawidłowo, czyli zawiadamia się TU w ciągu
    tych 14 dni o sprzedaży, to nowy właściciel dostaje od TU papier z polisą
    na swoje dane (znaczy dane z dowodu rejst.), tak?

    > Mozesz dostac przeliczenie ale nie koniecznie.
    > I pewnie nowa stawka na nowego kierowca bedzie zabójcza.

    Jeszcze jedno z innej beczki. Czy kierowca, np. powyżej 30, który ma
    prawko od 6-8 lat i nigdy nie miał wykupionego OC (więc bez historii),
    będzie miał przy kupnie pierwszego OC mimo to lepsze stawki niż młodszy o
    10 lat świeżo upieczony kierowca? Chodzi o to, czy liczy się tylko
    historia i wiek, czy również długość posiadania prawka? W końcu mógł w
    tym czasie jeździć choćby firmowymi autami.