    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 16 Mar 2015 16:22:59 -0700 (PDT)
    <55018a2b$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <55019fb8$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <mdtfhm$irb$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <me2fd7$8rt$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <me6829$4ki$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <me7iq9$iqe$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <me7lf2$6k9$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: fotolab odm?wi? zrobienia odbitek
    From: d...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 23:28:52 UTC+1 użytkownik Chocobo napisał:
> [...]
    poprawiałem co najmniej 5 kompletów zdjęć dowodowych z powodu POJEDYNCZYCH włosów
    zachodzących na linię brwi, oraz jeden gdzie włosy przykrywały uszy ( przesada, w
    nowych wymogach uszy nie muszą być widoczne, i słusznie).

    > A może to u ciebie są jakieś niespełnione zołzy? Co najmniej w dwóch
    > urzędach nie miałem problemów. Natomiast ciekawi mnie bardzo teoria
    > jakoby pani w okienku była w stanie odróżnić wydruk z labu, od tego z
    > drukarki.

    Proste- centrala zaczęła im cofać wnioski z powodu uchybień formalnych. Za ileś tam
    uchybień jadą im po premii.

    > Uwaga o atramentówkach i zdjęciach do dokumentów jest tym bardziej
    > dziwna, że przecież oni i tak te zdjęcia skanują i drukują potem
    > czarno-białe.

    Owszem. I nie radzą sobie np ze zdjęciami cz-b. Ma być kolor i już. Osobiście się
    dziwię dlaczego nie można złożyć zdjęcia od razu w formie cyfrowej. Odpadłby problem
    np zapalcowania zdjęcia czy drobnych rys ( dlatego wydruki z atramentu nie
    przechodzą- zbyt mała odporność mechaniczna)

    > Ja bym tego nie nazywał kombinowaniem. Jak Ci się przepali żarówka, to
    > dzwonisz po elektryka, czy wymieniasz?

    Jeżeli winna nie jest żarówka tylko wada instalacji, to wołam elektryka.
    Hint : jeżeli trzecia żarówka zaraz po wkręceniu się przepala, to coś jest nie tak.

    > Nie mam zielonego pojęcia. Pewnie ze 300-400zł. Przy czym drukarka
    > podobnie jak i aparat, to rzeczy które się ma, jeśli się z nich
    > korzysta. Nie mówię, o specjalnym kupowaniu lustrzanki, po to by zrobić
    > sobie zdjęcie do dowodu.

    No to się ubawiłem.. W większości polskich gospodarstw domowych jest drukarka tzw
    "fotograficzna " ? Ja sam zajmując się fotografią profesjonalnie od ponad ćwierć
    wieku w domu mam zwykłe czarno-białe combo... większość znajomych nawet tego nie ma,
    jak potrzebują coś wydrukować to idą do najbliższego punktu ksero.

    wydruku" - to znaczy że obraz nie schodzi po potarciu palcem ?

    > Nie schodzi. Choć pewnie to zależy bardziej od tuszu i papieru niż samej
    > drukarki. Mam paroletnie zdjęcia drukowane na Pixmie IP 4000 i też nie
    > ma z nimi problemu
    >
    > marcin

    Też mam takie wydruki.Mają po kilka lat i nawet trzymają się ściany... mam też
    zdjęcia wykonane nieco ponad sto lat temu- nie zmienione od momentu wykonania.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Miałem dziś klienta, zamawiał kilkadziesiąt zdjęć 203x305 w trybie superekspres.
    Nawet w priorytecie wywołanie w tym formacie trochę trwa, wiadomo, to nie 102. Klient
    stał i tupał mi przed ladą. Jak w końcu wyszły, zareklamowałem się tekstem że dostaje
    "prosto z maszyny, jeszcze gorące" Klientowi włosy stanęły dęba- a nie rozmażą się
    jedno o drugie ? Bo kiedyś tak zamówiłem , i wszystkie mi się rozpaćkały...
    Przyznam , że zdębiałem...