  • Data: 2015-03-16 22:51:07
    Temat: Re: fotolab odm?wi? zrobienia odbitek
    Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 20:41:59 UTC+1 użytkownik Krzysztof
    > RGB=0 to zawsze jest kolor czarny (w każdym razie najciemniejszy jaki
    > się da uzyskać). Wyłączony monitor jest "czarny", czysty papier -
    > niespecjalnie.

    Papier światłoczuły naświetlony światłem "nieprzefiltrowanym" także. Odfiltrowując
    składową uzyskujemy na papierze kolor dopełniający.

    > Czy obecnie najczęściej, to nie wiem. W poligrafii i laserach, na pewno.
    > Drukarki foto nie działają jednak w przestrzeni CMYK, ale też nie
    > działają w RGB. Z dwojga złego, bliżej im do CMYK (fizycznie), bo
    > "drukują" na białym papierze (w CMYK zwiększanie wartości kolorów
    > powoduje zaciemnienie, w RGB jest odwrotnie).

    O to to właśnie.

    Ale z tej bliskości nic
    > nie wynika - jeśli drukarka nie działa naprawdę w CMYK (a drukarki foto
    > nie działają), to lepiej z CMYKiem nie kombinować.

    Dokładnie. Gdyż na wyjściu jak napisał Twój przedpiśca uzyskamy "błoto".

    > CMYK ma sens praktycznie tylko wtedy, gdy wydruk jest robiony na
    > maszynie CMYK, czyli np. na laserze albo innym offsetem. Drukarka foto
    > zawsze musi dokonać konwersji, i lepiej będzie, gdy to będzie konwersja
    > z RGB, które zresztą możemy sobie bezpośrednio obejrzeć na ekranie.
    > --
    > Krzysztof Hałasa

    Gdyż "drukarki foto" także te atramentowe, są przystosowane do współpracy w
    przestrzeni RGB. Takie mają sterowniki i charakterystyki, aby możliwie wiernie
    oddawać obrazy w tej przestrzeni przygotowane.

    Pozdrawiam Marcin