  • 1. Data: 2009-08-01 14:01:50
    Temat: fotografia do identyfikacji
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zastanawiam się nad tą fotografią:

    http://www.digart.pl/zoom/1826263/Look_Poznan_2008_c
    dn.html

    Czy to zdjęcie nie było retuszowane w Photoshopie/Gimpie?
    Zastanawiam się czy kolory uzyskane na tej fotografii "nie są podkręcone".
    Podoba mi się ta kolorystyka - chodzi o intensywność kolorów.
    To zdjęcie było prawdopodobnie wykonywane aparatem Sony.
    Czy może w aparacie były jakieś ustawienia, dzięki którym to zdjęcie wygląda
    tak jak wygląda?
    Proszę zidentyfikujcie patrząc na tę fotkę fachowym okiem jakie mogłyby być
    ustawienia, czy może te kolory są rzeczywiście naturalne?

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 2. Data: 2009-08-01 14:18:32
    Temat: Re: fotografia do identyfikacji
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    nie jest to takie łatwe jeżeli chodzi o fotografie mody.
    Bo tutaj kolorem "naturalnym" skóry może być także zielony, niebieski
    lub inny dowolny. wszystko zależy od makijażu.

    Wydaje mi się, że zdjęcie jest tylko trochę (około 5%) podciągnięte na
    saturacji - ale może być też "nie ruszane". Może w aparacie było
    ustawione dodawanie nasycenia (to wtedy uznaje się że zdjęcie jest
    nautualne, czy też po modyfikacji????? - tzw. szopowane???).

    A jaki jest cel tego pytania??

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2009-08-01 14:30:31
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Cel jest taki, że próbuje dociec co wpłynęło na to zdjęcie i jak zrobić
    takie
    zdjęcie samemu. Chodzi mi o to czy Canonem 450D osiągnąłbym również takie
    zdjęcie. Planuje zmienić body na Canona 50D i zastanawiam się nad tym, bo
    gdyby to nie był efekt Photoshopowania to czy Canon 50D czy Canon 450D
    osiągnąłbym to samo.

    Pozdrawiam i dzięki za info
    heyoo

  • 4. Data: 2009-08-01 15:05:35
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    MZ pisze:

> [...]
    > zdjęcie. Planuje zmienić body na Canona 50D i zastanawiam się nad tym, bo
    > gdyby to nie był efekt Photoshopowania to czy Canon 50D czy Canon 450D

    Ja tu widzę podbicie saturacji, kontrastu półcieni i filtr ocieplający.

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 5. Data: 2009-08-01 15:06:26
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    PaRaGaS pisze:

    > Ja tu widzę podbicie saturacji, kontrastu półcieni i filtr ocieplający.

    A, no i wyciąganie cieni - widać po bokehu.

  • 6. Data: 2009-08-01 18:09:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    MZ pisze:
    > zdjęcie samemu. Chodzi mi o to czy Canonem 450D osiągnąłbym również takie
    > zdjęcie.

    Każdą lustrzanką wyprodukowaną co najmniej kilka lat temu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-08-01 18:49:56
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MZ wrote:
    > Chodzi mi o to czy Canonem 450D osiągnąłbym również
    > takie zdjęcie.

    Takie zdjecie zrobisz dowolna lustrzanka i wieloma kompaktami (no, moze
    pomijajac bokeh, choc...). Podobny efekt mozesz uzyskac w kilka chwil
    bawiac sie dwoma-trzema suwakami w "idtiotoodpornych" programach typu
    Picasa, choc oczywiscie soft w rodzaju PS (albo dedykowane narzedzie do
    wywolywania RAW-ow - w JPEG tez sie da, ale masz mniejsze pole do
    dzialania) da Ci o niebo wiecej swobody.
    Wprowadzanie takich drobnych korekt to rzecz zupelnie normalna - czasem
    wystarczy jeden ruch suwakiem by zdjecie wygladalo duzo lepiej, niz surowy
    RAW prosto z aparatu.

    Daj sie przekonac, ze NAPRAWDE nie sprzet stanowi tu ograniczenie.

    k,

  • 8. Data: 2009-08-01 21:43:52
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "MZ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zdjęcie. Planuje zmienić body na Canona 50D i zastanawiam się nad tym, bo
    > gdyby to nie był efekt Photoshopowania to czy Canon 50D czy Canon 450D
    ----------------------
    Każdym z trzech wymienionych modeli osiągniesz efekty
    takie, jak na rzeczonym zdjęciu.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-08-02 05:51:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MZ napisał(a):

    > Czy to zdjęcie nie było retuszowane w Photoshopie/Gimpie?

    Moim zdaniem było. Pytasz jakim aparatem można takie zrobić? Przy dobrym
    świetle nawet takim w komórce ;P

    j.

  • 10. Data: 2009-08-02 07:17:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > zrob takie zdjecie komorka , obrob w PS
    > jesli uzyskasz porownywalny wynik to przyznam Ci racje.
    > dam Ci za te komorke moja piatke.

    Piszesz serio? Zrobimy umowę notarialną i po godzinie pracy będę miał
    twoją piątkę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../