  • 201. Data: 2010-06-17 22:46:05
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 00:35, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Je li B2+ to faktyucznie ranga problemu jest du o wy sza. Ale zn w - sens
    > robienia do reklamy o powierzchni kilku znaczk w pocztowych zdjecia w
    > rozdzielczo ci pozwalajacej na dobry wydruk B2+ jest dla mnie co najmniej
    > dyskusyjny. Wyj tkiem s (jak s dz rzadkie) sytuacje, gdy zamawiajacy od
    > razu wie, e b dzie chcia z zamawiaanego zdjecia robi wielkie wydruki.

    Zasadą i regułą jest że tego samego zdjęcia używa się do wszelkich
    form przewidzianych w danej kampanii. Od zajawki na necie po bilboard.
    A ponieważ zazwyczaj prawie do końca nie wiadomo , które będzie tym
    wiodącym , a które jedynie uzupełnieniem w małym formacie- więc
    wszystko zamawia się w maksymalnym przewidywanym formacie. wariant
    odmienny kosztuje zbyt drogo , przy czym chodzi nie tylko o pieniądze
    ale i o czas.
    pozdro Marcin.

  • 202. Data: 2010-06-17 22:49:11
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 00:45, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:

    > Nie, nie jest. Czytnik ci spitolił tekst. A swoją drogą, na pewno miałeś
    > jakiś powód, żeby zacytować cały tekst i dokleić swojego jednolinijkowca?

    Możliwe- czytam grupę przez Google. A skoro z Jankiem polemizuję , to
    chciałbym wiedzieć co mi odpowiada.
    Pozdro Marcin

  • 203. Data: 2010-06-17 22:57:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 15:49:11 -0700 (PDT), d...@v...pl napisał(a):

    > Możliwe- czytam grupę przez Google. A skoro z Jankiem polemizuję , to
    > chciałbym wiedzieć co mi odpowiada.
    > Pozdro Marcin

    No ale on ma wszystko ustawione poprawnie, więc co miałby właściwie zrobić,
    żebyś mógł jego wypowiedź odczytać?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 204. Data: 2010-06-17 23:33:36
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-17 22:26, d...@v...pl pisze:
    [...]

    > Odpowiedź dobra , tylko przesłanki fałszywe.
    > Poprawne to balans bieli przy oświetleniu mieszanym.

    Hmmmm... czy może ktoś oświecić amatora ?
    Zakładamy że przed kościółkiem stoi sobie ekipa ślubowiczów i czeka na
    fotkę pamiątkową całego zgromadzenia. Słońce w zenicie jak traf chciał
    świeci prosto na gębki uczestników, jednak jest dość wysoko na niebie.
    Za wyjątkiem poszkodowanych w wypadkach i czołem cofniętym względem
    reszty, pozostała ekipa ma spore cienie.

    Dopalenie błyskiem faktycznie spowoduje "odcienienie" okolic oczu.
    Barwa zmieni się dość mocno, co można zaobserwować dla manualnego WB.
    Ale przy ustawieniu WB na flash, dostaniemy raczej dość prawdziwe barwy,
    przy manualnym WB na chmurkę barwa popłynie w gorące okolice (hmmm dla
    wyładowczych żarówek to chyba coś ok 9000K) i zniebieści (spiorunuje) kadr.
    IMHO obydwie sytuacje są do wyciągnięcia w Photoshopie, no chyba że ktoś
    przepali błyskiem na +2 EV.
    Mam rację ?

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 205. Data: 2010-06-18 02:30:17
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:
    > Ale... co kogo obchodzi jakie były w oryginale? Czy do wydrukowania znaczka
    > pocztowego trzba oryginału zdjecia w rozdzielczości na plakat?

    Tak.

    m.

  • 206. Data: 2010-06-18 05:31:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

    > Nie znasz się! Wystarczy odbijać od blendy o odpowiedniej barwie, tak by
    > światło lampy miało temperaturę taką jak największa część tła. Skoro
    > jesteś zawodowcem, to przecież możesz sobie pozwolić na asystenta
    noszącego
    > walizkę klamotów i trzymającego tą blendę pod odpowiednik kątem, nie?
    >
    > :D

    W kościele podczas ślubu?:-) To chyba dość mała ta blenda musiałaby być...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 207. Data: 2010-06-18 05:48:29
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <d...@v...pl> napisał:

    >Masz do wyboru albo zdjęcia mniej artystyczne , ale poprawne , albo
    >sytuację kiedy panna młoda ma np pół twarzy zielone , 1/3 trupiobladą
    >i suknię w różnokolorowe plamy. Tymczasem ślub nie jest tym rodzajem
    >sesji , który można powtórzyć. Dlatego wymyślono rozmaite protezy typu
    >Lumiqest i tak dalej , dlatego tak cenione są młotki Metza i
    >wysięgniki...

    Tylko... zastanawiam się, co jest bardziej poprawne - bo oczywiście
    przyznaję, ze przy dominacji światła lampy kolorystyka będzie lepsza, ale z
    drugiej strony bez naprawdę poteżnych powierzchni odbijających których
    użycie podczas ślubu wydaje mi się mało realne nie przeskoczysz z lampą
    problemu nierównomiernego naświetlania - jeśli poprawnie naświetlisz twarz
    na pierwszym planie to postacie w tle w odległości kilkakrotnie większej
    będą silnie niedoświetlone.

    >Wiem że marudzę jak stary dziadyga , ale suknie ślubne to jest dziś na
    >ogół syntetyk , a ten w świetle świetlówek dostaje przepaskudnych
    >przebarwień. I podaj mi sposób na wytłumaczenie pannie młodej że jej
    >cudna suknia z koronkami i welonem nie jest "ecru" tylko miejscami
    >zielonkawa a miejscami fioletowa..
    >[...]

    Wprawdzie w ciągu ostatnich dziesięciu lat zrobiłem chyba tylko jeden ślub
    (czysto gratisowo - synowi przyjaciół - zresztą oprócz mnie zdjecia robił
    też wynajęty zawodowiec) więc moje doświadczenia z taką fotografią są
    znikome, ale robię trochę zdjeć we wnętrzach i od pewnego czasu jestem na
    etapie rezygnacji z lampy - zdjęcia maja wprawdzie wtedy gorszą kolorystykę,
    ale wydają się dużo bardziej naturalne. Lampa daje ładne kolory ale zabija
    klimat zdjęcia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 208. Data: 2010-06-18 05:54:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <d...@v...pl> napisał:

    >[...]
    >
    >Zazwyczaj ekipa na ślub to są trzy osoby : fotograf , kamerzysta i
    >asystent od klamotów.
    >Co ciekawe , taki asystent często pełni rolę koordynatora pracy
    >pozostałych dwóch .

    Zgadza się, podczas paru ślubów które oglądałem asystenta zdarało mi się
    widzieć, ale nigdy nie biegał podczas ceremonii wokół ołtarza z jakąś
    ogromniastą blendą...

    >Gdyż tutaj najważniejszy nie jest zadowolony fotograf czy np
    >kamerzysta , a klient czyli na ogół nowożeńcy.

    Których zadowolenie skutkuje tym, że w przyszłości i fotograf i kamerzysta
    też będą zadowoleni - z powodu ilości i wartości zleceń:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 209. Data: 2010-06-18 05:58:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał:

    > Tak.

    Jeśłi przyjmiemy takie założenie, to faktycznie zdjęcie bedzie musiało sporo
    kosztować.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 210. Data: 2010-06-18 06:13:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Miłosz Skowyra pisze:
> [...]
    > IMHO obydwie sytuacje są do wyciągnięcia w Photoshopie, no chyba że ktoś

    Nie do końca, bo dwóch wb nie ożenisz ze sobą bez kompromisu.

    Dzisiejszy sprzęt umożliwia dość bezkarne fotografowanie ''słońce w
    zenicie''. Trzeba tylko bezwzględnie zadbać o niskie iso i naświetlić na
    styk przepaleń. Więc ja bym z lampą uważał, zwłaszcza że wszyscy będą ją
    mieli w oczach, co jest dość koszmarne ''Majka z kosmosu''.

    Teoretycy gawędziarze stwierdzą, że barwa lampy zgra się z barwą słońca,
    ale mnie jako praktykowi w takiej sytuacji nie zgrywa się do końca. Na
    filtry ocieplające najczęściej nie ma czasu.

    No i w końcu granica między doświetleniem, a ukazaniem nowego źródła
    światła, nieobecnego w naturze, jest tak delikatna, że praktycznie
    lepiej zrezygnować. Co więcej, wiele zdjęć z blendą wygląda głupio (i to
    całkiem zawodowe modowe sesje). Jak już to transparentny baldachim nad
    modelami.

    Ale zaraz ktoś tu napisze, że bredzę, bo on ma dyplom jeszcze za Gomułki
    wydany to wie lepiej...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl