  • 161. Data: 2010-06-16 21:23:25
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 16 Cze, 22:11, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Jakiego rzędu te koszty? Porównywalne z ceną nowego samochodu wystarczą? Bo
    > jeśli tak, to znam parę osób zajmujacych się hobbystycznie fotografią
    > przyrodniczą, których sprzęt ma taką wartość.

    Osobiście znam kilkunastu amatorów , którzy dysponują sprzętem będącym
    równowartością kilku dobrej klasy nowych samochodów.
    Żaden z nich nie pójdzie na sprzedaż swoich zdjęć za grosze. Jak będą
    mieli potrzebę pokazania swoich prac , to zwyczajnie wydadzą je w
    formie albumu. Lub limitowanej serii kalendarza. Własnym sumptem. Mam
    taki kalendarz sprzed 2 lat ( akurat nie zwierzątka , a amunicja
    wojskowa) Autor jest pasjonatem fotografii i swojej produkcji - ale
    typowe reklamówki zamawia u zawodowców.
    Pozdro Marcin
    PS jakby się ktoś głupio pytał to kalendarz wyprodukował za swoje ,
    nie firmowe pieniądze jako cegiełkę w akcji społecznej.

  • 162. Data: 2010-06-16 21:25:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Pan Samochodzik wiedział gdzie szukać.

    No i nie istniał, ale to najmniej istotne...

    > Zrozumiałe. Swego czasu zajmowałem się uwalaniem ludzi po szkole foto.
    > W tej branży ślepy nie powalczy , choć zapewne zostanie to uznane za
    > dyskryminację.

    W tej branży powalczy ten, co ma gadane, plecy/dupę i backup finansowy
    na dumping. Ot, rynek współczesny rzeczywisty.
    Strasznie tu niektórzy chcą udowodnić, że jest inaczej. I wciąż jakieś
    mityczne sesje za miliony, tylko widać - u nas ich nie widać. Może to
    dla klienta z ''drugiego obszaru płatniczego''? :)

    > Na tym polega różnica pomiędzy zawodowcem a amatorem. Zawodowiec
    > polezie w zimne błoto żeby zrobić takie sobie zdjęcie. Amator będzie
    > miał kadry śliczne i kolorowe- ale tylko z cieplutkiej plaży.

    Zatem jestem zawodowcem jak stopińdziesiąt...
    Choć ostatnio nic nie pada, kurde...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 163. Data: 2010-06-16 21:35:45
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 16 Cze, 23:19, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Czasami wydaje mi si , e jestem w przedszkolu...

    Dobrze ci się wydaje. ( To jest złośliwość z mojej strony)
    > Nie ma rewolucji sprz towej... dzizas, laska bierze pierwszy raz w yciu
    > aparat za 1/3 redniej krajowej, idzie na k i wypluwa tuzin makro
    > fot, kt re 20 lat temu z zapartym tchem ogl dali my w lepszych gazetkach
    > po wi conych fotografii...

    Najwyraźniej nie miałeś dwadzieścia lat temu dostępu do prasy
    fotograficznej na poziomie.
    > Dzi jeden tydzie internetu generuje wi cej co najmniej poprawnych
    > technicznie fotografii, ni ca y dorobek XX-go wieku...
    Internet nic nie generuje. On tylko ułatwia publikację. Procent zdjęć
    przyzwoitych w stosunku do barachła systematycznie się pogarsza.

    > Albo inne miejsce w tku- mam trzy kopie albo jedn kopi - psuje mi si
    > jedna kopia, ale r nicy pomi dzy tymi sytuacjami nie widz ... wy si
    > chce do ksi yca...

    Kopie stykowe najlepszych ujęć robiłem 30 lat temu. Wtedy to była
    powszechna praktyka. Dziś robienie backupa to domena hobbystów takich
    jak Ty . I ja . No to jest nas dwóch , cholera , robi się tłoczno.
    Pozdro Marcin

  • 164. Data: 2010-06-16 21:41:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Najwyraźniej nie miałeś dwadzieścia lat temu dostępu do prasy
    > fotograficznej na poziomie.

    Nie, zupełnie nie miałem.

    > Internet nic nie generuje. On tylko ułatwia publikację. Procent zdjęć
    > przyzwoitych w stosunku do barachła systematycznie się pogarsza.

    Ale ilość rośnie wykładniczo, znacznie mocniej, niż coraz gorszy
    stosunek zdjęć przyzwoitych do barachła.

    > Kopie stykowe najlepszych ujęć robiłem 30 lat temu. Wtedy to była
    > powszechna praktyka. Dziś robienie backupa to domena hobbystów takich
    > jak Ty . I ja . No to jest nas dwóch , cholera , robi się tłoczno.

    Ale to ma być śmieszne? Bo nie jest...
    Ech, to były fajne czasy, jak analogowcy wywalili cyfrowców z ze swojej
    grupy, która obecnie służy wyłącznie do ogłoszeń ''sprzedam sprzęt z
    duszą...''. A tak deklarowaliście, że nigdy... i przyleźliście w końcu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 165. Data: 2010-06-16 21:51:31
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 16 Cze, 23:25, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No i nie istniał, ale to najmniej istotne...

    Podobnie jak Kmicic. Wiesz jaki herb miał Kmicic w realu ? ;)

    > W tej branży powalczy ten, co ma gadane, plecy/dupę i backup finansowy
    > na dumping. Ot, rynek współczesny rzeczywisty.

    Powalczy do pierwszego zlecenia. Tyle że potem następni młodzi zdolni
    będą mieli bardziej pod górę.
    Dlatego w branży stara gwardia rządzi i dyktuje ceny.

    > Strasznie tu niektórzy chcą udowodnić, że jest inaczej. I wciąż jakieś
    > mityczne sesje za miliony, tylko widać - u nas ich nie widać. Może to
    > dla klienta z ''drugiego obszaru płatniczego''? :)
    Jassne. Nie widać.
    Skoro swe prace sprzedaje się za cenę odbitki , to faktycznie nie ma o
    czym gadać.

    > Zatem jestem zawodowcem jak stopińdziesiąt...
    > Choć ostatnio nic nie pada, kurde...
    Jesteś gotowy smażyć się na patelni przez 12 godzin ? Zapraszam !
    PS Może wiesz co za baran wchodził na barierę przy Kościuszki podczas
    pierwszej fali powodziowej ? Albo masz go w kadrze ?Znajomi strażacy
    dużo dają za namiar na gnoja , a na miejscu był facet z PENem.
    Pozdro Marcin

  • 166. Data: 2010-06-16 21:57:26
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 16 Cze, 23:41, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Nie, zupe nie nie mia em.
    No najwyraźniej.

    > Ale ilo ro nie wyk adniczo, znacznie mocniej, ni coraz gorszy
    > stosunek zdj przyzwoitych do barach a.

    Ilość gniotów rośnie wykładniczo , zdjęć poprawnych co najwyżej
    liniowo. Tych opublikowanych , nie zrobionych.
    Ogólnie poziom fot spada.

    > Ale to ma by mieszne? Bo nie jest...
    > Ech, to by y fajne czasy, jak analogowcy wywalili cyfrowc w z ze swojej
    > grupy, kt ra obecnie s u y wy cznie do og osze ''sprzedam sprz t z
    > dusz ...''. A tak deklarowali cie, e nigdy... i przyle li cie w ko cu...

    Nie rozumiem o czym piszesz. Może za mało czasu spędzam na necie.
    Pozdro Marcin

  • 167. Data: 2010-06-16 22:00:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:
    > PS Może wiesz co za baran wchodził na barierę przy Kościuszki podczas
    > pierwszej fali powodziowej ? Albo masz go w kadrze ?Znajomi strażacy
    > dużo dają za namiar na gnoja , a na miejscu był facet z PENem.

    Ja niestety nie. Zwykle nie włażę tam, gdzie ilość fotografów przekracza
    dwucyfrową liczbę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 168. Data: 2010-06-16 22:01:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:
    > Ilość gniotów rośnie wykładniczo , zdjęć poprawnych co najwyżej
    > liniowo. Tych opublikowanych , nie zrobionych.
    > Ogólnie poziom fot spada.

    Nie pogadamy. Żyjemy w światach równoległych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/

  • 169. Data: 2010-06-17 05:48:30
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-06-16 23:35, d...@v...pl pisze:
> [...]
    > powszechna praktyka. Dziś robienie backupa to domena hobbystów takich
    > jak Ty . I ja . No to jest nas dwóch , cholera , robi się tłoczno.
    Kopie robia wszyscy. Wysylaja mailem, wrzucaja na Picase czy inne
    portale. Moze jest to nieswiadoma kopia ale jest.
    Marx

  • 170. Data: 2010-06-17 06:54:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 23:19:57 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > laska bierze pierwszy raz w życiu aparat za 1/3 średniej krajowej, idzie
    > na łąkę i wypluwa tuzin makro fot, które 20 lat temu z zapartym tchem
    > oglądaliśmy w lepszych gazetkach poświęconych fotografii...

    1001% zgody!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl