  • 101. Data: 2010-06-09 04:18:56
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Chcesz skan FVat ?

    Też znajdę dziwną fakturę w swoich zasobach. Ale nie śmiałbym
    powiedzieć, że to reguła.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 102. Data: 2010-06-09 04:22:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Kwotowo ? Coraz większy.
    > Tematycznie ?
    > Jakieś 70% tematów.

    A jednak żyjesz na innej galaktyce.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 103. Data: 2010-06-09 04:23:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Wiesz ile kosztuje atest wytrzymałościowy na konstrukcję ?

    A no to jest oczywiste, my tu wszyscy często pstrykamy zdjęcie za 2
    tysiące do atestu na wytrzymałość konstrukcji :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /rozmieniam się na drobne, bo grubych wszyscy się boją i nikt nie ma wydać/

  • 104. Data: 2010-06-09 07:33:32
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    W dniu 08.06.2010 10:58, J.F. pisze:

    > I klient sobie pojdzie prosto do do sklepu. Tanich rzeczy nie oplaca sie
    > naprawiac, jak widac dotyczy to nawet sredniej klasy aparatow.
    > Takie czasy.
    >

    > J.

    Zgadza się. Branża RTV, AGD itd. Chińszczyzna i postęp technologiczny
    wykańczają nie jedną branżę usługową.
    Dziwi mnie tylko, że ktoś po dwudziestu latach kapitalizmu marudzi, że
    mu mało płacą.
    Całkowicie rozwalają mnie wypowiedzi np. piosenkarki, w stylu:"powinny
    być dofinansowania dla artystów".
    Ręce opadają...

    Udanych zdjęć.

    --
    Linux is like a wigwam: no windows, no gates, apache inside.

  • 105. Data: 2010-06-09 08:59:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Znaczy co , ukradnie ? Duże firmy stać na prawnika , zwłaszcza gdy
    > mają miłą perspektywę przeczołgania konkurencji.

    Dostanie za darmo od autorow.
    Albo kaze sobie placic SMSem za mozliwosc opublikowania zdjecia
    i dostanie tak samo a przy okazji zarobi :)

    > W momencie kiedy konkurencja zapodaje praktycznie to samo ale ślicznie
    > rozreklamowane ?

    Nie zapoda bo i po co? Statystyczny lyka kit bez myslenia.

  • 106. Data: 2010-06-09 10:00:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Zegarmistrz" napisał
    [...]
    > Całkowicie rozwalają mnie wypowiedzi np. piosenkarki, w stylu:"powinny być
    > dofinansowania dla artystów".
    > Ręce opadają...

    No co ? Kto by nie chciał ; ) ?
    Powinny być dofinansowania dla fotografów !
    O !

    adam

  • 107. Data: 2010-06-09 11:19:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>
    > Może to inny model, ale w sumie nie narzekam:

    Nowszy - moze lepszy. No i zdjecie mniejszej rozdzielczosci

    > http://www.flickr.com/photos/olgierd/4618200592/

    To przyklad na to ze kazdym aparatem daje sie ciekawe zdjecia
    zrobic.
    Tylko ze to w ta strone ze fotograf robi zdjecie na wystawe.

    Stala by tam ladna dziewczyna, to pewnie nie byl bys zadowolony.
    Albo rodzinny album .. a w nim tylko cienie, bo osoby zle wychodza
    :-)

    J.

  • 108. Data: 2010-06-09 16:11:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <d...@v...pl> napisał:

    >Kwotowo ? Coraz większy.
    >Tematycznie ?
    >Jakieś 70% tematów.

    Kwotowo nie podejmuję się podejmować dyskusji - przypuszczam, ze te
    niedostępne dla amatorów są znacznie kosztowniejsze (choćby ze względu na
    mniejszą konkurencję). Ale tematycznie - mam dziwne wrażenie że raczej nie
    70 a 7%...

    > Niezależnie od wymogów jakościowych ( rozumianych jako rozdziałka do
    >druku) 90% zdjęć na rynku wymaga poniesienia określonych kosztów.

    Z czego znakomita większość to koszty na tyle umiarkowane, ze amatorów nie
    odstraszą.

    >Czasem mniejszych , czasem większych. Jeżeli nie mam widoków na ich
    >zwrot , to ich nie robię.

    Ano widzisz - nie robisz, bo jesteś zawodowcem i jeśli koszty Ci się nie
    zwrócą - nie będziesz miał z czego żyć. A amator kalkuluje inaczej - dla
    niego np. weekendowa wyprawa o kilkaset kilometrow by zrobić zdjecia orła
    rybołowa to frajda - i koszty poniesie niezależnie od tego, czy zdjęcia
    zrobi, czy nie. Ty musisz skalkulować koszt kilkuset km dojazdu, dwóch dni
    roboty noclegu, amortyzacji sprzętu, doliczyć podatek i zus - zatem nic
    dziwnego, ze wyjdzie Ci, że nawet przy założeniu, ze zdjęcia przywieziesz z
    pierwszego wypadu (a może się nawet kilka razy zdarzyć, że pogoda będzie
    nieodpowiednia albo w pobliżu miejsca które sobie upatrzyłeś rozstawi się ze
    swoim sprzętemi 5 rano jakiś wędkarz i ze zdjęć nici) musisz policzyć za
    jedno zdjęcie np. 500zł. Amator traktuje robienie zdjeć ptaków jako hobby i
    jeśli pzry okazji sprzeda pare zdjeć po 200zł/szt będzie całkiem zadowolony.
    A pewnie znajdą sie i tacy, którzy i po 50zł/szt też sprzedadzą - bvo w
    końcu i tak juz te zdjećia maja zrobione, więc spzredaż nie bedzie się
    wiązała z dodatkowymi kosztami. A co do spzretu - cóż - akurat znam paru
    amatoró zajmujacych sie fotografią przyrodniczą i wielu zawodowców sprzętu
    może im zazdrościć.

    Ktoś inny może liczyć , że zrobi coś za pół darmo , bo mu to w
    przyszłości zaprocentuje , ok . Niemniej jeżeli po określonym czasie
    koszty nie zaczynają się zwracać , to i tak odpuści i zajmie się czymś
    innym. Pomijam zdjęcia robione "przy okazji".

    I to właśnie poważny błąd. Bop et zdjećia robione 'przy okazji' lub w ramach
    hobby stanowią dla zawodowców największą konkurencję. Dlatego, ze ich autor
    nie musi ich sprzedażą pokryć poniesionych kosztów.

    >To jest tak jak z cenami sprzętu analogowego. Do pewnego momentu
    >analogi taniały w tempie drastycznym. Potem stały na określonym
    >poziomie . Teraz podaż spadła , a ceny drastycznie poszły w górę. W
    >tej chwili za ciekawego analoga płacisz 30 % więcej niż 5 lat temu , i
    >nie masz specjalnego wyboru. A będzie jeszcze drożej.

    To trochę inna sytuacja - w przypadku analogów prawie nie ma już podaży
    nowego sprzętu. W pzrypadku fotografii spadek cen jest włąśnie wywołany
    przez rosnącą podaż.

    >Nie piszę o jakości. Piszę o koszcie wykonania zdjęcia. Nieważne ,
    >komórką czy średnim formatem.
    >A pamiętaj że zdjęcie reklamowe żeby spełniło swoją rolę musi się
    >wyróżniać...

    Niskie wymogi jakościowe oznaczają zazwyczaj, ze zdjęcie da się wykonać
    niewielkim kosztem.

    >Kwotowo ?

    Nie - ilościowo. Bo w to, ze jest pewna liczba bardzo lukratywnych zleceń -
    nie wątpię, istotne jest to, ilu fotografów będzie miało do nich dostęp.

    >Ten liczebnie niewielki segment kształtuje cały rynek.
    >Popatrz na prasę. Możesz dostać za darmo sieczkę na Onecie rozwodnioną
    >reklamą i psychopatycznymi komentarzami , możesz za zł 5 kupić
    >Politykę i artykułami na poziomie i niezłymi zdjęciami.
    >Polityka co roku wykazuje zyski.
    >jeżeli za darmochę możesz mieć byle co, a za niewielkie w stosunku do
    >efektu koszty pierwszorzędne materiały , to co przytomny wydawca
    >wybierze ? Oczywiście cały czas będą się pojawiali wydawcy bazujący na
    >taniosze i bylejakości. Rynek bedzie ich systematycznie wycinał. BNa
> [...]

    Mam obawy, ze jest nieco inaczej. Już Kopernik wymyślił teorię o wypieraniu
    lepszego pieniądza pzrez gorszy - i niestety nie tylko do pieniędzy się ona
    odnosi. Mam wrazenie, że średni poziom wydawnictw niestety od pewnego czasu
    systematycznie spada.

    >Dobrzy fotografowie czy reporterzy będą zarabiać w mediach
    >jakościowych.
    >[...]

    Niewątpliwie niektórzy znajdą - ale ile tych mediów jakościowych zostanie?
    Mam obawy że niewiele. I w związku z tym też niewielu fotografów znajdzie w
    nich zatrudnienie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 109. Data: 2010-06-09 16:18:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    > [...]
    >
    > No co ? Kto by nie chciał ; ) ?
    > Powinny być dofinansowania dla fotografów !
    > O !
    >[...]

    Proponuję twórczo rozwinąć temat - i dodatkowe dofinansowania dla Adamów i
    Marków! Jak doić, to doić:-)
    Tylko... gdzie my znajdziemy chętnego który będzie chciał łożyć na te
    dojenie?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 110. Data: 2010-06-09 17:10:23
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
> [...]
    > Marków! Jak doić, to doić:-)
    > Tylko... gdzie my znajdziemy chętnego który będzie chciał łożyć na te

    Jak "będzie chciał" ? Będzie MUSIAŁ.
    Trzeba tylko wysoko zahaczyć temat.
    Inaczej to nie ma sensu ; )

    adam