  • Data: 2009-05-10 15:52:34
    Temat: Re: (foto) sezon ślubnyrozpoczęty ;)
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zkruk [Lodz] pisze:

    > ale bronisz tylko i wyłącznie swojej estetyki

    Jakiej swojej? To ogólnie przyjęte kanony tego, co okazuje się przetrwać
    swój czas i nie jest to z pewnością przeciętny ''reportaż'' ślubny a.d.2009

    > jednym podoba się wieś tańczy i śpiewa innym nie...

    Jeśli będziemy chcieli robić i sprzedawać tę wieś - okej. Tylko nazwijmy
    rzecz po imieniu.

    > estetyka i styl - to prawie synonim...

    Skąd.

    > komuś komu podoba się określony styl - ma określoną estetykę

    Dobrą, przeciętną albo kiepską. Nawołuję do czynienia dobrej.

    > nie wiesz co będzie podobać się za 20 lat...
    > moda wraca co jakiś czas...

    Ale ja nie o modzie tylko o dziadostwie. Być może kiedyś wróci estetyka
    socrealistyczna - będzie to jednak wiocha (w 90%).

    > ale może ktoś nie chce Twojej estetyki
    > może dla kogoś estetyką jest autentyzm...

    Cały czas piszę o dobrej jakości, a Ty o rodzajach jakości, do tego
    mieszając pojęcia nie mające z jakością nic wspólnego jak np, autentyzm.
    Jakość zależy od kunsztu, talentu, warsztatu, a nie od autentyzmu czy
    jego braku, kreacji czy wierności itd.

    > ale estetyk jest tyle samo co styli...

    I dodaj jeszcze, że styli do łopat jest jeszcze więcej...
    Co ma wspólnego jedno z drugim?

    > i nie Ty ustalasz co jest estetyczne
    > chyba, że mówisz tylko i wyłącznie o SWOIM odczuciu estetyki
    > ale odnosi się ono wyłącznie do Ciebie

    I jakoś w ogólnym pojęciu jest spójne ze zdaniem ludzi, którzy mają coś
    do powiedzenia na temat sztuki.
    Po prostu - kopnięte kadry, powyginane głowy, kolor co kadr to inny może
    istnieć dopiero gdy autor takich eksperymentów potrafi dokładnie
    określić po co tak zrobił. W prawie wszystkich przypadkach jednak autor
    może powiedzieć, że robiło tak kilka osób i dostało za to dużą kasę więc
    on też tak będzie. Tylko te kadry są od czapy i wzbudzają raczej śmiech
    niż zachwyt.

    > mnie się może Twoja estetyka (styl) nie podobać - i mogę uważać to za
    > kicz...
    > rozumiesz?

    Każdemu wolno pisać co myśli.

    --