  • 1. Data: 2011-09-30 12:08:46
    Temat: fotka z radaru SM - dwa auta i kreski winy
    Od: "em.er" <e...@g...pl>

    Witam, skomplikowany temat. Dostałem zdjęcie od SM. Na zdjęciu widać dwa auta
    jadące w tym samym kierunku. Odpisałem im że zgodnie nawet z informacją na ich
    stronie www takie zdjęcie jest nieważne, nie można stwierdzić kto przekracza
    prędkość. To mi przysłali nowe zdjęcie, z kreskami przed i za jednym autem, ze
    stwierdzeniem że te kreski oznaczają kto przekraczał prędkość. Fotoradar
    Multanova 6f. Czy takie kreski mają moc? Nie chodzi o wykręcenie się od mandatu,
    ale jestem wręcz na 99.9% przekonany że osoba jadąca tym autem nie mogła
    przekroczyć prędkości. Jestem gotów iść do sądu - pytanie czy taki radar sam
    sobie kreski stawia - czy będą w stanie udowodnić kto ile jechał?

    pozdr
    em.

  • 2. Data: 2011-09-30 12:14:02
    Temat: Re: fotka z radaru SM - dwa auta i kreski winy
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-30 12:08, em.er pisze:
> [...]
    > przekroczyć prędkości. Jestem gotów iść do sądu - pytanie czy taki radar sam
    > sobie kreski stawia - czy będą w stanie udowodnić kto ile jechał?

    Gdyby FR sam sobie kreski stawiał, to by ci od razu przysłali zdjęcie z
    kreskami. Szukają jelenia i tyle.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-09-30 12:31:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 10:08:46 +0000 (UTC), "em.er"
    <e...@g...pl> wrote:

    >Fotoradar Multanova 6f.

    Poszukaj informacji producenta, homologacji itp. i sprawdź, czy ten FR
    potrafi mierzyć (inaczej ujmując: czy gwarantuje dokładność wyniku)
    jesli w polu "widzenia" są dwa poruszające się obiekty.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2011-09-30 13:36:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello em.er,

    Friday, September 30, 2011, 12:08:46 PM, you wrote:

> [...]
    > przekroczyć prędkości. Jestem gotów iść do sądu - pytanie czy taki radar sam
    > sobie kreski stawia - czy będą w stanie udowodnić kto ile jechał?

    Jeśli masz dwa zdjęcia - jedno z kreskami a drugie bez, to oznacza to,
    że ktoś zdjęciami manipulował. Do sądu z równoczesnym zgłoszeniem
    przestępstwa przeciw dokumentom urzedowym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-09-30 14:46:04
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > Poszukaj informacji producenta, homologacji itp. i sprawdź, czy ten FR
    > potrafi mierzyć (inaczej ujmując: czy gwarantuje dokładność wyniku)
    > jesli w polu "widzenia" są dwa poruszające się obiekty.

    Heh, tutaj
    http://tinyurl.com/6zg9y4h

    jest animacja pokazująca zasadę obliczania prędkości w tym fotoradarze.

    Przypatrzcie się dokładnie...
    Pierwszy pomiar - na lewym rogu samochodu. Drugi pomiar - na środku
    przodu. Dość dobrze to widać jak się pojawia ta czerwona kreska - jest
    na masce samochodu, nie na krawędzi zderzaka.

    Efekt - zmierzona pokonana odległość w danym czasie jest de facto
    większa niż ta prawdziwa.

    W przypadku samochodu z "prostym" przodem, różnicy nie ma, ale jeśli
    auto ma wyraźnie zaokrąglony przód, to przy pomiarze w krótkim czasie
    róznica może być znacząca.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2011-09-30 15:36:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Wrz, 14:46, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > Przypatrzcie si dok adnie...
    > Pierwszy pomiar - na lewym rogu samochodu. Drugi pomiar - na rodku
    > przodu. Do dobrze to wida jak si pojawia ta czerwona kreska - jest
    > na masce samochodu, nie na kraw dzi zderzaka.
    >
    > Efekt - zmierzona pokonana odleg o w danym czasie jest de facto
    > wi ksza ni ta prawdziwa.
    >
    > W przypadku samochodu z "prostym" przodem, r nicy nie ma, ale je li
    > auto ma wyra nie zaokr glony prz d, to przy pomiarze w kr tkim czasie
    > r znica mo e by znacz ca.

    Przeciez to jest najprawdziwszy radar ;) tzn. bazujacy na efekcie
    dopplera i nie mierzy zadnej przebytej odleglosci!
    Te kreski oznaczaja tylko kolejne pomiary: najpierw wykrywa, ze cos
    sie pojawilo w wiazce, pozniej robi dwa kolejne pomiary predkosci i
    jesli sa one rowne (z jakas tam dokladnoscia zapewne) przyjmuje wynik
    za wiarygodny, porownuje z limitem i jesli predkosc jest wieksza to
    robi fote...

    Przy takim ustawieniu istotny jest tylko istotny kat pomiaru - nie
    wspominaja nic o jego weryfikacji, czy tez automatycznym wykrywaniu
    itp... jesli ustawi sie go bardziej wzdluz drogi, to bedzie zawyzal!!!

    WS

  • 7. Data: 2011-09-30 20:44:29
    Od: mister <b...@e...com>

> [...]
    > przekroczyć prędkości. Jestem gotów iść do sądu - pytanie czy taki radar sam
    > sobie kreski stawia - czy będą w stanie udowodnić kto ile jechał?

    dlaczego nie napisales, ktora straz miejska wyslala ci to zdjecie ?

  • 8. Data: 2011-09-30 22:20:35
    Od: "em.er" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mister <b...@e...com> napisał(a):

    > dlaczego nie napisales, ktora straz miejska wyslala ci to zdjecie ?

    Szczecin, ale czy to coś zmienia?

    Napiszę im, że podtrzymuję swoje zdanie - dwa auta zdjęcie nieważne, zobaczymy
    co z tego będzie

    pozdr
    em.

  • 9. Data: 2011-10-02 11:44:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-30 22:20, em.er pisze:

    > Szczecin, ale czy to coś zmienia?
    >
    > Napiszę im, że podtrzymuję swoje zdanie - dwa auta zdjęcie nieważne, zobaczymy
    > co z tego będzie

    Tym razem przyślą Ci zdjęcie obrobione w znanym programie graficznym ale
    już z 1 autem na zdjęciu :D

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-10-02 14:15:37
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-10-02 11:44, Lewis pisze:

    > Tym razem przyślą Ci zdjęcie obrobione w znanym programie graficznym ale
    > już z 1 autem na zdjęciu :D

    Ale nie kazali mu odesłać poprzednich zdjęć. Więc w razie czego może im
    zagrozić procesem o fałszerstwo. Sąd i tak zażąda oryginalnego nośnika,
    dla stwierdzenia prawidłowości dowodu. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl