  • 21. Data: 2013-06-17 18:16:52
    Temat: Re: fotka i ... ma obowiązek wskazać.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale jak nie może to nie może. Nie można ukarać za faktyczną
    >niemożność.

    No coz, jak droznik zasnie na sluzbie, to tez nie moze zamknac
    szlabanu, ale myslisz ze ktos mu to wybaczy ?

    >Także na podstawie rejestru jeśli np mógł być prowadzony
    >nierzetelnie.

    A to bylaby ciekawa sprawa, tym niemniej sad moze stwierdzic ze
    obowiazek poinformowania byl, a kto go nie wykonuje, ten podlega
    przewidzianej karze.

    >W granicach prawa.

    Paragraf na "inne przepisy" ciagle jest.

    >Słyszałeś by sąd musiał w takiej sprawie ? Ja nie.

    No jak nie - nagminne. 50 tys wypadkow z rannymi kazdego roku, w
    kazdym przypadku sledztwo i polowa spraw konczy sie w sadzie.
    A czesc z nich to bedzie "oskarzony nie dostosowal predkosci do
    warunkow"

    O ile na suchej drodze praktycznie zawsze przestrzeganie przepisowej
    predkosci wystarcza do zachowania kontroli nad pojazdem, to w
    trudniejszych warunkach ... co to ja jestem laboratorium pomiarowe ze
    moge stwierdzic ze 60km/h jest dobre a 70 skonczy sie na drzewie ?
    J.

  • 22. Data: 2013-06-17 21:19:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > No coz, jak droznik zasnie na sluzbie, to tez nie moze zamknac szlabanu,
    > ale myslisz ze ktos mu to wybaczy ?

    Gadasz bzdury. Pijany dróżnik odpowiada bo się schlał.

    > A to bylaby ciekawa sprawa, tym niemniej sad moze stwierdzic ze obowiazek
    > poinformowania byl, a kto go nie wykonuje, ten podlega przewidzianej
    > karze.

    Ja tylko mówię, że ktoś może podważyć wiarygodność wskazania bazującego na
    rejestrze. A w tym czy uwikła w to zmarłych nie będę się grzebał.

> [...]
    > przypadku sledztwo i polowa spraw konczy sie w sadzie.
    > A czesc z nich to bedzie "oskarzony nie dostosowal predkosci do warunkow"

    Ale prędkości nie badają a jak badają to bywa tak, że przekroczenia nie są
    uznawane za istotne dla przypisania winy.

> [...]
    > trudniejszych warunkach ... co to ja jestem laboratorium pomiarowe ze moge
    > stwierdzic ze 60km/h jest dobre a 70 skonczy sie na drzewie ?

    Niejeden skutecznie odwołał się ... o czym jakby w tym wątku jest.

  • 23. Data: 2013-06-17 22:33:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Jun 2013 21:19:54 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
    >
    > Gadasz bzdury. Pijany dróżnik odpowiada bo się schlał.

    Ale ja nie pisalem ze pijany. Zmeczony, sen ma mocny, nie byl w stanie
    zamknac.

    > Ale prędkości nie badają a jak badają to bywa tak, że przekroczenia nie są
    > uznawane za istotne dla przypisania winy.

    To wtedy jak sie da drugiemu wine przypisac :-)

    Znasz choc jeden taki przypadek ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-06-18 00:29:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale ja nie pisalem ze pijany. Zmeczony, sen ma mocny, nie byl w stanie
    > zamknac.

    To to będzie nieszczęśliwy przypadek.

    > Znasz choc jeden taki przypadek ? :-)

    Czekaj popytam :-)

  • 25. Data: 2013-06-18 01:46:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2013, J.F wrote:

    > Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No coz, jak droznik zasnie na sluzbie, to tez nie moze zamknac szlabanu,
    > ale myslisz ze ktos mu to wybaczy ?

    Ale jemu na służbie nie wolno spać.
    A niemożność nie wzięła się z niemożności zamknięcia, bo
    ta wynikałaby np. z zalania lin betonem, a nie faktu
    nienaciśnięcia guzika.
    Taki przykład jest zły, bo komplikuje rozważania o istnienie
    innego, drugiego (bądź kolejnego) zabronionego czynnika, który
    SAMOISTNIE może przesądzić o winie.
    Jak umiesz wykoncypować przykład popełnienia czynu (lub
    niedochowania staranności) NIEZABRONIONEGO (lub odpowiednio
    nienakazanego), to byłby dobry :)

    > A to bylaby ciekawa sprawa, tym niemniej sad moze stwierdzic ze obowiazek
    > poinformowania byl, a kto go nie wykonuje, ten podlega przewidzianej karze.

    IMVHO może, dla jasności.
    Podważam argument, nie tezę.
    Ale jeśli np. kierowca broni się iż jechali we dwójkę, zmieniali się,
    i nie pamięta miejsca, to w zakresie "dochowania staranności"
    trudno mu będzie coś zarzucić, jak ktoś mu zdjęciem pamięci nie
    odświeży.

    > No jak nie - nagminne. 50 tys wypadkow z rannymi kazdego roku, w kazdym
    > przypadku sledztwo i polowa spraw konczy sie w sadzie.
    > A czesc z nich to bedzie "oskarzony nie dostosowal predkosci do warunkow"

    Cóż, widać po skutkach.

> [...]
    > warunkach ... co to ja jestem laboratorium pomiarowe ze moge stwierdzic ze
    > 60km/h jest dobre a 70 skonczy sie na drzewie ?

    Rozumiem że to argumentacja "na wzór" oponenta :)

    Standardowo - jak kierowca nie wie ile to jest "metr od samochodu",
    może wyprzedzać jednoślad dwa metry dalej, a rowerzysta bez licznika
    nie wiedząc ile to jest 50km/h może jechać 30.
    Dura lex ...

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-06-18 01:48:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2013, Tadeusz wrote:

    > nie ma żadnego paragrafu na słabą pamięć :)

    Czy ja wiem... jak ma słabą pamięć, to może zapomnieć jaki znak ostatnio
    mijał. Znaczy PJ do zabrania nie za karę lecz w trybie administracyjnym
    z braku spełniania wymogów technicznych ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-06-18 08:48:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-17 18:16, J.F pisze:
    > No coz, jak droznik zasnie na sluzbie, to tez nie moze zamknac
    > szlabanu, ale myslisz ze ktos mu to wybaczy ?
    A myślisz, że jakiś sąd będzie tu maczał palce, no może poza sądem
    pracy, jeśli ukarany naganą, czy zwolniony dróżnik będzie kombinował?
    Oczywiście nie mówimy o sytuacji, gdy zasnął i pociąg przeciął na pół
    dwa autokary z przedszkolakami :->

> [...]
    > kazdym przypadku sledztwo i polowa spraw konczy sie w sadzie.
    > A czesc z nich to bedzie "oskarzony nie dostosowal predkosci do
    Ale nie rozmawiamy o wypadku, tylko o przekroczeniu prędkości.

    Maciek

  • 28. Data: 2013-06-18 13:14:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
> [...]
    >pracy, jeśli ukarany naganą, czy zwolniony dróżnik będzie kombinował?
    >Oczywiście nie mówimy o sytuacji, gdy zasnął i pociąg przeciął na pół

    Oczywiscie o takiej mowimy, bo inaczej to moze twierdzic ze np w kiblu
    siedzial.

    >Ale nie rozmawiamy o wypadku, tylko o przekroczeniu prędkości.

    Rozmawiamy o mozliwosciach. Jak ktos jechal za szybko, wpadl w
    poslizg, wjechal na chodnik w wycieczke przedszkolakow, to sad sie nie
    bedzie zastanawial czy oskarzony mial mozliwosc ocenic czy za szybko
    jechal, czy nie mial, tylko stwierdzi ze za szybko i skaze.

    Oczywiscie mowie o zimie czy deszczu, bo jak latem jadac przepisowa
    predkoscia wjedzie np na plame oleju, to sam bym apelowal az do SN.

    Choc prawde powiedziawszy ... skad kierowca ma wiedziec ze widzac
    tabliczke "gmina/powiat/wojewodztwo XXX wita" nalezy ostro hamowac, bo
    za ta tablica moze lod lezec na drodze :-)

    J.

  • 29. Data: 2013-06-18 17:15:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-18 13:14, J.F pisze:
    > Oczywiscie o takiej mowimy, bo inaczej to moze twierdzic ze np w kiblu
    > siedzial.
    Nie. Rozmawiamy o sytuacji, gdy przekroczona została prędkość, zrobiona
    fotka, ale nic więcej się nie stało. Analogiczna sytuacja do dróżnika,
    który zasnął i został na tym przyłapany.

    Maciek

  • 30. Data: 2013-06-19 14:42:03
    Temat: Re: fotka i brak twarzy na fotce.
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości news:7fc0264b-c380-4ea2-8811-

    >Wszystko cacy w tamtym piśmie. W Polsce prawo jest nie dostosowane do takich
    sytuacji. Są w Europie kraje że >wystarczy że widać numer rejestracyjny i nic nikogo
    więcej nie obchodzi. Właściciel samochodu płaci albo przyprowadza

    Są kraje, w których obywatele mają zaufanie do policji. Czy tak jest w Polsce?