  • 11. Data: 2013-06-16 09:33:59
    Temat: Re: fotka i brak twarzy na fotce.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-12 20:45, K pisze:
    > witam,
    > dostalem fotke (nie za predkosc), ale na fotce nie ma twarzy kierowcy.
    > standardowo trzy opcje do wyboru, tyle ze ja chcialbym kogos wskazac.
    > gdzies tu czytalem, ze trzeba poprosic SM o dokladniejsze fotki. ktos to
    > przerabial ostatnio? jak to sie konczy?
    > pytanie do osob ktore temat znaja z autopsji albo z pewnego zrodla.
    Jeśli pojazd ma współwłaścicieli, to sprawa prosta: bez zdjęcia nie
    potrafisz wskazać, kto prowadził, nie użyczałeś nikomu pojazdu, nie
    użyczali współwłaściciele, po prostu korzystaliście sobie z pojazdu w
    ramach swoich uprawnień (uwaga: współwłaścicielem może być też żona,
    mimo że często nie wpisana w dowód rejestracyjny).
    Jeśli jesteś jedynym właścicielem to teoretycznie powinieneś wiedzieć,
    komu pojazd użyczałeś, ale mogłeś użyczyć np. dwóm osobom (wysyłasz
    dwóch pracowników do klienta, a ci zmieniają się w drodze).
    W obu przypadkach, w zależności od uporu strażników wiejskich
    (pozdrawiam panów z Kobylnicy), sprawa może oprzeć się o sąd, który
    zapewne przyśle nakaz zapłaty w związku z niewskazaniem sprawcy, od
    którego należy się odwołać i twardo trzymać swoich argumentów. Wymaga to
    oczywiście wnoszenia sprzeciwów w ustawowym terminie, spisania i
    wysłania oświadczeń potencjalnych kierujących i pilnowania sprawy
    (aczkolwiek bez żadnego jeżdżenia po sądach), więc przy małych kwotach
    pewnie bardziej opłaca się zapłacić, chyba że ktoś lubi walkę z systemem :-)

    Maciek

  • 12. Data: 2013-06-16 16:07:01
    Temat: Re: fotka i ... ma obowiązek wskazać.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jatyon" <k...@h...pl>

    > Obywatel nie musi nic udowadniać, bo obywatel ma obowiązek wskazać.
    > Jeżeli nie wskaże to na pewno znajdą paragrafy, aby go ukarać za nie
    > wskazanie.

    Jak nie może to nie może i nie da się go ukarać. Więc pewnie chcieli jednak
    wymusić przyznanie się a że się nie przyznał to o żadnym niewskazywaniu mowy
    być nie mogło.

  • 13. Data: 2013-06-16 19:03:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 16:07:01 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "Jatyon" <k...@h...pl>
    > Jak nie może to nie może i nie da się go ukarać.

    Ale skoro twierdzi ze nie on, to obowiazek wskazania ma. Rejestru
    prowadzic nie musi, ale obowiazek nadal ma.

    Ten sad widac uznal inaczej, ale inny moze uznac odwrotnie.

    P.S. Jeszcze bardziej kierowca nie moze stwierdzic jaka jest predkosc
    bezpieczna zima czy w deszczu, a jednak sady nie maja problemu ze
    skazywaniem.

  • 14. Data: 2013-06-17 08:17:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <m...@n...pl> wrote:

    > ramach swoich uprawnień (uwaga: współwłaścicielem może być też żona,
    > mimo że często nie wpisana w dowód rejestracyjny).

    A syn lub córka?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 15. Data: 2013-06-17 08:31:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-16 19:03, J.F. pisze:
    > Ale skoro twierdzi ze nie on, to obowiazek wskazania ma. Rejestru
    > prowadzic nie musi, ale obowiazek nadal ma.

    Wszystko się zgadza tylko że SM czy inna organizacja ;-) niema prawa
    takiego pytania zadawać. Takie pytanie może zadawać policja.
    A to że sobie zinterpretowali prawo po swojemu to już ich problem.
    Sąd powinien zgodnie z prawem pogonić na drzewo SM i jej świstki.
    Ale z sądami jak to z sądami ostatnio ;-)

  • 16. Data: 2013-06-17 08:39:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-17 08:17, Adam Wysocki pisze:
    > A syn lub córka?
    Ci to dopiero jak odziedziczą :->

    Maciek

  • 17. Data: 2013-06-17 12:20:44
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-06-16 00:37, Jatyon pisze:

> [...]
    >
    > Obywatel nie musi nic udowadniać, bo obywatel ma obowiązek wskazać.
    > Jeżeli nie wskaże to na pewno znajdą paragrafy, aby go ukarać za nie

    nie ma żadnego paragrafu na słabą pamięć :)

  • 18. Data: 2013-06-17 12:35:44
    Od: anacron <a...@a...pl>

    http://www.damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-g
    itd/

    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 19. Data: 2013-06-17 12:57:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2013 12:35:44 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > http://www.damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-g
> [...]

    Wszystko cacy w tamtym piśmie. W Polsce prawo jest nie dostosowane do takich
    sytuacji. Są w Europie kraje że wystarczy że widać numer rejestracyjny i nic nikogo
    więcej nie obchodzi. Właściciel samochodu płaci albo przyprowadza tego co jechał albo
    pokazuje kwit z policji że mu samochód ukradli. Jak by u nas tak było to żaden
    kierowca nie maił by nic do gadania. mają zdjęcie z przodu, z boku od tyłu z
    helikoptera i nie ma znaczenia że ludzia nie widać. Sam samochód nie jechał.

  • 20. Data: 2013-06-17 16:54:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale skoro twierdzi ze nie on, to obowiazek wskazania ma. Rejestru
    > prowadzic nie musi, ale obowiazek nadal ma.

    Ale jak nie może to nie może. Nie można ukarać za faktyczną niemożność.
    Także na podstawie rejestru jeśli np mógł być prowadzony nierzetelnie.

    > Ten sad widac uznal inaczej, ale inny moze uznac odwrotnie.

    W granicach prawa.

    > P.S. Jeszcze bardziej kierowca nie moze stwierdzic jaka jest predkosc
    > bezpieczna zima czy w deszczu, a jednak sady nie maja problemu ze
    > skazywaniem.

    Słyszałeś by sąd musiał w takiej sprawie ? Ja nie. Tak czy siak, to było w
    drugiej instancji, gdzie jednak obala się sądy pierwszej.