-
1. Data: 2017-07-09 20:27:38
Temat: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
ford ranger wersja europejska 2.5 tdi rocznik 2000 model 2001
jest gdzies jakas instrukcja do tego autka po polsku lub angielsku?
znajduje tylko do amerykanca a to podobno zupelnie inne auto
glownie interesuje mnie w jakich okolicznosciach mozna przelaczac napedy
czyli czego nie robic zeby bylo dobrze
-
2. Data: 2017-07-09 22:02:14
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 9 Jul 2017 20:27:38 +0200, m4rkiz napisał(a):
> ford ranger wersja europejska 2.5 tdi rocznik 2000 model 2001
(...)
Z tego co wiem, ranger ma "na sztywno" dopinany przód, tzn. bez
międzyosiowego mechanizmu róznicowego albo jego namiastki. To znaczy, że
na co dzień jeździsz na samym tyle w trybie 2wd, a 4H właczasz na szutrze,
śniegu, błocie, piachu itp. - czyli kiedy nawierzchnia nie jest przyczepna.
Jeżeli masz reduktor, będzie tryb 4L - to samo co 4H, tylko z dodatkową
przekładnią, która zwiększa moment na kołach.
Rozsądek nakazuje nie jeździć w trybie 4H zbyt szybko ;)
Po instrukcje zadzwoniłbym do polskiego oddziału Forda.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
3. Data: 2017-07-09 22:20:59
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2017-07-09 22:02, Maciek wrote:
> Z tego co wiem, ranger ma "na sztywno" dopinany przód, tzn. bez
> międzyosiowego mechanizmu róznicowego albo jego namiastki. To znaczy, że
> na co dzień jeździsz na samym tyle w trybie 2wd, a 4H właczasz na szutrze,
> śniegu, błocie, piachu itp. - czyli kiedy nawierzchnia nie jest przyczepna.
> Jeżeli masz reduktor, będzie tryb 4L - to samo co 4H, tylko z dodatkową
> przekładnią, która zwiększa moment na kołach.
> Rozsądek nakazuje nie jeździć w trybie 4H zbyt szybko ;)
interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4
> Po instrukcje zadzwoniłbym do polskiego oddziału Forda.
chyba bedzie kiepsko - nawet sciagnac sie da ale tylko od 2006
znalazlem za to to:
http://www.mazdabscene.com/threads/38516/mazda-engin
e-general-remote-free-wheel-explanation-please
podobno europejska wersja jest pod spodem cala od mazdy, ale rocznikowo
nie pasuje a i modelu nie znam
ale ze kawalkow tu i tam wychodzi podobny obraz jak w tym manualu
-
4. Data: 2017-07-09 22:47:11
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 9 Jul 2017 22:20:59 +0200, m4rkiz napisał(a):
> interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
> nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4
Najczęściej z 2H na 4H można przełączyć podczas jazdy na wprost, bez gazu i
z niewielką prędkością, natomiast włączanie i wyłączanie trybu 4L tylko po
zatrzymaniu. Kołącze mi się, ze ranger ma automatyczne sprzęgiełka w
przednich piastach, więc nie trzeba wysiadać z auta.
Jeżeli spód jest od mazdy, to może być od modelu tribute.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
5. Data: 2017-07-10 00:35:08
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
news:10b23s7em8ci5.1xe3dvf5d34wk.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 9 Jul 2017 22:20:59 +0200, m4rkiz napisał(a):
>
>> interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
>> nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4
>
> Najczęściej z 2H na 4H można przełączyć podczas jazdy na wprost, bez gazu
> i
> z niewielką prędkością, natomiast włączanie i wyłączanie trybu 4L tylko po
> zatrzymaniu. Kołącze mi się, ze ranger ma automatyczne sprzęgiełka w
> przednich piastach, więc nie trzeba wysiadać z auta.
A jak by nie miał "sprzęgiełek" to trzeba by było wysiadać z auta??
A czemu?
-
6. Data: 2017-07-10 00:55:49
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 9 Jul 2017 17:35:08 -0500, Pszemol napisał(a):
> A jak by nie miał "sprzęgiełek" to trzeba by było wysiadać z auta??
Jak są manualne, to trzeba je ręcznie przekręcać, ale można jeździć z
włączonymi i napędem odpietym na skrzynce rozdzielczej/transferze czy jak
go tam zwał.
A jak ich w ogóle nie ma, to na pewno nie trzeba wysiadać ;)
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl