eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyfolcwagen w tedeikó
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 139

  • 101. Data: 2015-09-28 21:05:48
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote:

    >> BTW:
    >> http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
    -wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096
    >
    > No to jest ciekawe co teraz będzie.
    > Bo system pewnie uszczelnić się da, ale okaże się że żaden producent nie ma
    > silnika który tak na prawdę spełnia EURO6, a przynjamniej nie te fajne.
    >
    > Albo trzeba się będzie cofnąć w okolice EURO4, albo przesiąść na auta
    > elektryczne.
    >
    > No albo po prostu dalej wszyscy będą udawać że nic się stało :)

    No właśnie się tak zastanawiam co będzie dalej. No bo skoro ma spełniać
    Euro 5 a nie spełnia, to zasadniczo zostały nielegalnie wprowadzone do
    obrotu i powinna być akcja serwisowa, gdzie - no właśnie co?

    A - zainstalowane zostanie oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
    samochód nie spełnia normy - co w sumie z tego wynika - VW zapłaci
    "domiar" za CO2, ale zdaje się samochody bez normy nie powinny być
    dopuszczone do sprzedaży od 2009roku.

    B - zostanie zainstalowane oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
    samochód nie jeżdzi, ale normy spełnia. I co dalej - niezgodność z
    umową, wysyp usług "korygujących spaliny"?

    D - sprawdzamy inne marki i wyjdzie "o żesz kurwa"?

    E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?

    F - udajemy, że nic się nie stało. W sumie najbardziej prawdopodobne -
    okaże się, że ekologia ekologią, ale jak się nałoży karę, to to CO2
    mniej grzeje a tlenki mniej trują;)

    Shrek.


  • 102. Data: 2015-09-28 21:28:23
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Sam jesteś cymbał
    EOT


  • 103. Data: 2015-09-28 21:29:12
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-27 o 13:43, Ghost pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mu8j33$ub4$...@s...aioe.org...
    >
    >
    >> oj przewiozą się po WW, jak do tego dojdą koreańce i japończyki to
    >> jest szansa że WW padnie.
    >
    > Mowisz o wafelkach? Bo VW na pewno nie padnie.
    Spadaj durniu


  • 104. Data: 2015-09-29 01:35:55
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Sep 2015 21:05:48 +0200, Shrek napisał(a):

    > On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>> BTW:
    >>> http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
    -wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096
    >>
    >> No to jest ciekawe co teraz będzie.
    >> Bo system pewnie uszczelnić się da, ale okaże się że żaden producent nie ma
    >> silnika który tak na prawdę spełnia EURO6, a przynjamniej nie te fajne.
    >>
    >> Albo trzeba się będzie cofnąć w okolice EURO4, albo przesiąść na auta
    >> elektryczne.
    >>
    >> No albo po prostu dalej wszyscy będą udawać że nic się stało :)
    >
    > No właśnie się tak zastanawiam co będzie dalej. No bo skoro ma spełniać
    > Euro 5 a nie spełnia, to zasadniczo zostały nielegalnie wprowadzone do
    > obrotu i powinna być akcja serwisowa, gdzie - no właśnie co?

    No to trzeba się zagłębić w konkretne prawo.
    Może się okazać że auta są jak najbardziej legalne, bo legalizuje je
    deklaracja producenta i koniec kropka.
    A to że deklaracja lewa, to już obciąża tylko deklarującego, czyli
    producenta.

    Dalej pojazd ma spełniać tylko ogólne normy emisji, które nie są już mocno
    wyśrubowane.


    > A - zainstalowane zostanie oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
    > samochód nie spełnia normy - co w sumie z tego wynika - VW zapłaci
    > "domiar" za CO2, ale zdaje się samochody bez normy nie powinny być
    > dopuszczone do sprzedaży od 2009roku.

    No akcja serwisowa prawdopodobnie będzie to akcja własna producentów
    samochodów, którzy dzięki niej będą chcieli liczyć na niższy wymiar kary


    > B - zostanie zainstalowane oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
    > samochód nie jeżdzi, ale normy spełnia. I co dalej - niezgodność z
    > umową, wysyp usług "korygujących spaliny"?

    To nawet już się działo wcześniej.
    Kupując nowe auto w salonie, zdarzały się oferty na "fabryczny chiptuning"
    - podniesienie osiągów, nawet bez utraty gwarancji.
    Nie wiem na ile to było "fabryczne", a na ile "dealerskie" czy jeszcze o
    jakimś innym zasięgu, no ale wyglądało na właśnie taką akcję - samochód
    przed zakupem spełnia normy, a po zakupie hulaj dusza.

    > D - sprawdzamy inne marki i wyjdzie "o żesz kurwa"?

    Myślę że tak.
    Dawno temu kiedy euro5 pojawiło się na horyzoncie, do tego pojawiły się
    normy zużycia CO2, to takie wiadomości z branży były takie że nie bardzo
    się da zrobić przyzwoite silniki diesla które spełnią normy emisji
    zanieczyszczeń, czy silniki benzynowe które spełnią normy emisji CO2.

    I że wszystkie auta większe niż mikrusy to będą musiały być minimum hybrydy
    i ogólnie wszyscy wieszczyli koniec spalinowej motoryzacji.

    A coś tak czuję że to co wtedy mówiono było prawdą, tyle że zakombinowano
    tak że normy spełniono skupiając się nie tyle na silniku, co na procedurze
    testowej.
    Stąd i te wszystkie deklarowane dane spalania że ciężko się zmieścić nawet
    w 150% deklarowanego zużycia, czy wyniki z których wynochodzi że spaliny w
    sumie są czystsze niż to co silnik wciąga ;)

    Tak sobie dziś pooglądałem co tam kto deklaruje no i moim faworytem jest
    420KM Porsche Panamera które ma zużywać 7.3l/100km za miastem (w mieście
    12.4)


    > E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?

    Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie może w
    wydalać z siebie H2O+CO2 i w zasadzie żadnych innych zanieczyszczeń.
    Natomiast zdziwienie może być w temacie tego CO2 (czyli zużycia paliwa).

    > F - udajemy, że nic się nie stało. W sumie najbardziej prawdopodobne -
    > okaże się, że ekologia ekologią, ale jak się nałoży karę, to to CO2
    > mniej grzeje a tlenki mniej trują;)

    Pewnie tak właśnie będzie - zwłaszcza jak się okaże że kantują wszyscy i od
    lat.
    Swoją drogą ciekawe czy UE w ramach retorsji już bada diesle Forda?


  • 105. Data: 2015-09-29 06:38:29
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-29 01:35, Tomasz Pyra wrote:

    >> E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?
    >
    > Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie może w
    > wydalać z siebie H2O+CO2 i w zasadzie żadnych innych zanieczyszczeń.
    > Natomiast zdziwienie może być w temacie tego CO2 (czyli zużycia paliwa).

    Nie byłbym taki pewny - w końcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie
    spełniał.

    Shrek.


  • 106. Data: 2015-09-29 09:00:41
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > BTW:
    > http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
    -wierzcho%C5%82ek-g
    > %C3%B3ry-lodowej/a-18736096
    >
    >
    <cytat>
    To niełatwe zadanie. Przeprowadziliśmy parę takich testów we współpracy z
    organizacją ekologiczną Deutsche Umwelthilfe, ale są one bardzo drogie. Aby
    uzyskać niezbite dowody musielibyśmy przeprowadzić dużą ilość takich
    testów, co właśnie uczyniono w USA i w ten sposób podejrzenia zamieniły się
    w pewność. Poza tym Volkswagen sam przyznał, że w testach dopuszczano się
    pewnych nieprawidłowości, żeby uzyskać inne, korzystne dla siebie, wyniki
    emisji spalin.
    </cytat>

    Czy nie da się po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co
    ono robi?


  • 107. Data: 2015-09-29 10:19:47
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 06:38:29 +0200, Shrek napisał(a):

    > On 2015-09-29 01:35, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>> E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?
    >>
    >> Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie może w
    >> wydalać z siebie H2O+CO2 i w zasadzie żadnych innych zanieczyszczeń.
    >> Natomiast zdziwienie może być w temacie tego CO2 (czyli zużycia paliwa).
    >
    > Nie byłbym taki pewny - w końcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie
    > spełniał.

    Bo Type-R to już był nakombinowany i ten silnik faktycznie mógł mieć
    problemy z normami.
    Plotki głoszą że przełączanie faz rozrządu jest tu "bezsensownie" opóźnione
    do 5800, bo w teście emisji silnik się rozpędza do 5500rpm.

    Bo jakby nie patrzeć to nowoczesna benzyna to jest turbo benzyna, a nie
    jakieś takie wynalazki, których główną zaletą jest to że w motorsporcie
    auto trafia do klasy 2000, a nie podlega mnożeniu pojemności x1.7 jak to ma
    miejsce w przypadku silnika turbo ;)


  • 108. Data: 2015-09-29 10:20:58
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 07:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Czy nie da się po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co
    > ono robi?

    To niekoniecznie jest łatwe, w dodatku w wielu miejscach świata nielegalne.


  • 109. Data: 2015-09-29 10:27:37
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA5245533476B0budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    <cytat>
    >To niełatwe zadanie. Przeprowadziliśmy parę takich testów we
    >współpracy z
    >organizacją ekologiczną Deutsche Umwelthilfe, ale są one bardzo
    >drogie. Aby
    >uzyskać niezbite dowody musielibyśmy przeprowadzić dużą ilość takich
    >testów, co właśnie uczyniono w USA i w ten sposób podejrzenia
    >zamieniły się
    >w pewność. Poza tym Volkswagen sam przyznał, że w testach dopuszczano
    >się
    >pewnych nieprawidłowości, żeby uzyskać inne, korzystne dla siebie,
    >wyniki
    >emisji spalin.
    ></cytat>

    >Czy nie da się po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic
    >co
    >ono robi?

    Da, ale sprawdzic co ono robi ... moze byc pare lat pracy, a na pewno
    nie mniej niz pare miesiecy.

    J.




  • 110. Data: 2015-09-29 12:02:14
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To więcej to do 40 razy

    No to VW bylo wyjatkowo bezczelne, bo akurat NOx smierdza w sposob nie
    do pomylenia z niczym innym. Ktos po prostu normalnie oddychal i
    stwierdzil, ze na nos mu sie nie zgadza. Sprawdzil i potwierdzil. CO2
    jest bezwonne, CO niestety tez, wiec jak sie nie zmierzy (albo zejdzie),
    to sie nie wie ile tego jest.
    NOx powstaja w wysokiej temp spalania, a ta jest wynikiem ubogiej
    mieszanki. Czemu nadmiar tlenu oznacza wyzsza temp - tego objasnic nie
    potrafie. W starszych samochodach grozilo to wypaleniem zaworow, o czym
    kazdy gaznikowiec wiedzial. Jak sie Ziutek cieszyl, ze mu malo pali, to
    sie cieszyl do czasu.
    Ciekawe, czy da sie cos z tym zrobic, tzn. pogodzic uboga mieszanke z
    niska emisja NOx. Moze silnik 6-taktowy?


    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: