-
101. Data: 2015-09-28 21:05:48
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote:
>> BTW:
>> http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
-wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096
>
> No to jest ciekawe co teraz będzie.
> Bo system pewnie uszczelnić się da, ale okaże się że żaden producent nie ma
> silnika który tak na prawdę spełnia EURO6, a przynjamniej nie te fajne.
>
> Albo trzeba się będzie cofnąć w okolice EURO4, albo przesiąść na auta
> elektryczne.
>
> No albo po prostu dalej wszyscy będą udawać że nic się stało :)
No właśnie się tak zastanawiam co będzie dalej. No bo skoro ma spełniać
Euro 5 a nie spełnia, to zasadniczo zostały nielegalnie wprowadzone do
obrotu i powinna być akcja serwisowa, gdzie - no właśnie co?
A - zainstalowane zostanie oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
samochód nie spełnia normy - co w sumie z tego wynika - VW zapłaci
"domiar" za CO2, ale zdaje się samochody bez normy nie powinny być
dopuszczone do sprzedaży od 2009roku.
B - zostanie zainstalowane oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
samochód nie jeżdzi, ale normy spełnia. I co dalej - niezgodność z
umową, wysyp usług "korygujących spaliny"?
D - sprawdzamy inne marki i wyjdzie "o żesz kurwa"?
E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?
F - udajemy, że nic się nie stało. W sumie najbardziej prawdopodobne -
okaże się, że ekologia ekologią, ale jak się nałoży karę, to to CO2
mniej grzeje a tlenki mniej trują;)
Shrek.
-
102. Data: 2015-09-28 21:28:23
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: janusz_k <J...@o...pl>
Sam jesteś cymbał
EOT
-
103. Data: 2015-09-28 21:29:12
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2015-09-27 o 13:43, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mu8j33$ub4$...@s...aioe.org...
>
>
>> oj przewiozą się po WW, jak do tego dojdą koreańce i japończyki to
>> jest szansa że WW padnie.
>
> Mowisz o wafelkach? Bo VW na pewno nie padnie.
Spadaj durniu
-
104. Data: 2015-09-29 01:35:55
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 28 Sep 2015 21:05:48 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote:
>
>>> BTW:
>>> http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
-wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096
>>
>> No to jest ciekawe co teraz będzie.
>> Bo system pewnie uszczelnić się da, ale okaże się że żaden producent nie ma
>> silnika który tak na prawdę spełnia EURO6, a przynjamniej nie te fajne.
>>
>> Albo trzeba się będzie cofnąć w okolice EURO4, albo przesiąść na auta
>> elektryczne.
>>
>> No albo po prostu dalej wszyscy będą udawać że nic się stało :)
>
> No właśnie się tak zastanawiam co będzie dalej. No bo skoro ma spełniać
> Euro 5 a nie spełnia, to zasadniczo zostały nielegalnie wprowadzone do
> obrotu i powinna być akcja serwisowa, gdzie - no właśnie co?
No to trzeba się zagłębić w konkretne prawo.
Może się okazać że auta są jak najbardziej legalne, bo legalizuje je
deklaracja producenta i koniec kropka.
A to że deklaracja lewa, to już obciąża tylko deklarującego, czyli
producenta.
Dalej pojazd ma spełniać tylko ogólne normy emisji, które nie są już mocno
wyśrubowane.
> A - zainstalowane zostanie oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
> samochód nie spełnia normy - co w sumie z tego wynika - VW zapłaci
> "domiar" za CO2, ale zdaje się samochody bez normy nie powinny być
> dopuszczone do sprzedaży od 2009roku.
No akcja serwisowa prawdopodobnie będzie to akcja własna producentów
samochodów, którzy dzięki niej będą chcieli liczyć na niższy wymiar kary
> B - zostanie zainstalowane oprogramowanie nieoszukujące i okaże się, że
> samochód nie jeżdzi, ale normy spełnia. I co dalej - niezgodność z
> umową, wysyp usług "korygujących spaliny"?
To nawet już się działo wcześniej.
Kupując nowe auto w salonie, zdarzały się oferty na "fabryczny chiptuning"
- podniesienie osiągów, nawet bez utraty gwarancji.
Nie wiem na ile to było "fabryczne", a na ile "dealerskie" czy jeszcze o
jakimś innym zasięgu, no ale wyglądało na właśnie taką akcję - samochód
przed zakupem spełnia normy, a po zakupie hulaj dusza.
> D - sprawdzamy inne marki i wyjdzie "o żesz kurwa"?
Myślę że tak.
Dawno temu kiedy euro5 pojawiło się na horyzoncie, do tego pojawiły się
normy zużycia CO2, to takie wiadomości z branży były takie że nie bardzo
się da zrobić przyzwoite silniki diesla które spełnią normy emisji
zanieczyszczeń, czy silniki benzynowe które spełnią normy emisji CO2.
I że wszystkie auta większe niż mikrusy to będą musiały być minimum hybrydy
i ogólnie wszyscy wieszczyli koniec spalinowej motoryzacji.
A coś tak czuję że to co wtedy mówiono było prawdą, tyle że zakombinowano
tak że normy spełniono skupiając się nie tyle na silniku, co na procedurze
testowej.
Stąd i te wszystkie deklarowane dane spalania że ciężko się zmieścić nawet
w 150% deklarowanego zużycia, czy wyniki z których wynochodzi że spaliny w
sumie są czystsze niż to co silnik wciąga ;)
Tak sobie dziś pooglądałem co tam kto deklaruje no i moim faworytem jest
420KM Porsche Panamera które ma zużywać 7.3l/100km za miastem (w mieście
12.4)
> E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?
Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie może w
wydalać z siebie H2O+CO2 i w zasadzie żadnych innych zanieczyszczeń.
Natomiast zdziwienie może być w temacie tego CO2 (czyli zużycia paliwa).
> F - udajemy, że nic się nie stało. W sumie najbardziej prawdopodobne -
> okaże się, że ekologia ekologią, ale jak się nałoży karę, to to CO2
> mniej grzeje a tlenki mniej trują;)
Pewnie tak właśnie będzie - zwłaszcza jak się okaże że kantują wszyscy i od
lat.
Swoją drogą ciekawe czy UE w ramach retorsji już bada diesle Forda?
-
105. Data: 2015-09-29 06:38:29
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-29 01:35, Tomasz Pyra wrote:
>> E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?
>
> Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie może w
> wydalać z siebie H2O+CO2 i w zasadzie żadnych innych zanieczyszczeń.
> Natomiast zdziwienie może być w temacie tego CO2 (czyli zużycia paliwa).
Nie byłbym taki pewny - w końcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie
spełniał.
Shrek.
-
106. Data: 2015-09-29 09:00:41
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
> BTW:
> http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
-wierzcho%C5%82ek-g
> %C3%B3ry-lodowej/a-18736096
>
>
<cytat>
To niełatwe zadanie. Przeprowadziliśmy parę takich testów we współpracy z
organizacją ekologiczną Deutsche Umwelthilfe, ale są one bardzo drogie. Aby
uzyskać niezbite dowody musielibyśmy przeprowadzić dużą ilość takich
testów, co właśnie uczyniono w USA i w ten sposób podejrzenia zamieniły się
w pewność. Poza tym Volkswagen sam przyznał, że w testach dopuszczano się
pewnych nieprawidłowości, żeby uzyskać inne, korzystne dla siebie, wyniki
emisji spalin.
</cytat>
Czy nie da się po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co
ono robi?
-
107. Data: 2015-09-29 10:19:47
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 29 Sep 2015 06:38:29 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-09-29 01:35, Tomasz Pyra wrote:
>
>>> E - sprawdzamy benzyniaki i "o ja pierdolę"?
>>
>> Tu pewnie nie - akurat nowoczesny silnik benzynowy faktycznie może w
>> wydalać z siebie H2O+CO2 i w zasadzie żadnych innych zanieczyszczeń.
>> Natomiast zdziwienie może być w temacie tego CO2 (czyli zużycia paliwa).
>
> Nie byłbym taki pewny - w końcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie
> spełniał.
Bo Type-R to już był nakombinowany i ten silnik faktycznie mógł mieć
problemy z normami.
Plotki głoszą że przełączanie faz rozrządu jest tu "bezsensownie" opóźnione
do 5800, bo w teście emisji silnik się rozpędza do 5500rpm.
Bo jakby nie patrzeć to nowoczesna benzyna to jest turbo benzyna, a nie
jakieś takie wynalazki, których główną zaletą jest to że w motorsporcie
auto trafia do klasy 2000, a nie podlega mnożeniu pojemności x1.7 jak to ma
miejsce w przypadku silnika turbo ;)
-
108. Data: 2015-09-29 10:20:58
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 29 Sep 2015 07:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Czy nie da się po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic co
> ono robi?
To niekoniecznie jest łatwe, w dodatku w wielu miejscach świata nielegalne.
-
109. Data: 2015-09-29 10:27:37
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA5245533476B0budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
<cytat>
>To niełatwe zadanie. Przeprowadziliśmy parę takich testów we
>współpracy z
>organizacją ekologiczną Deutsche Umwelthilfe, ale są one bardzo
>drogie. Aby
>uzyskać niezbite dowody musielibyśmy przeprowadzić dużą ilość takich
>testów, co właśnie uczyniono w USA i w ten sposób podejrzenia
>zamieniły się
>w pewność. Poza tym Volkswagen sam przyznał, że w testach dopuszczano
>się
>pewnych nieprawidłowości, żeby uzyskać inne, korzystne dla siebie,
>wyniki
>emisji spalin.
></cytat>
>Czy nie da się po prostu zczytac oprogramowania komputera i sprawdzic
>co
>ono robi?
Da, ale sprawdzic co ono robi ... moze byc pare lat pracy, a na pewno
nie mniej niz pare miesiecy.
J.
-
110. Data: 2015-09-29 12:02:14
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> To więcej to do 40 razy
No to VW bylo wyjatkowo bezczelne, bo akurat NOx smierdza w sposob nie
do pomylenia z niczym innym. Ktos po prostu normalnie oddychal i
stwierdzil, ze na nos mu sie nie zgadza. Sprawdzil i potwierdzil. CO2
jest bezwonne, CO niestety tez, wiec jak sie nie zmierzy (albo zejdzie),
to sie nie wie ile tego jest.
NOx powstaja w wysokiej temp spalania, a ta jest wynikiem ubogiej
mieszanki. Czemu nadmiar tlenu oznacza wyzsza temp - tego objasnic nie
potrafie. W starszych samochodach grozilo to wypaleniem zaworow, o czym
kazdy gaznikowiec wiedzial. Jak sie Ziutek cieszyl, ze mu malo pali, to
sie cieszyl do czasu.
Ciekawe, czy da sie cos z tym zrobic, tzn. pogodzic uboga mieszanke z
niska emisja NOx. Moze silnik 6-taktowy?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com