eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyfolcwagen w tedeikóRe: folcwagen w tedeikó
  • Data: 2015-09-30 00:12:28
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 16:38:21 +0200, Shrek napisał(a):

    > On 2015-09-29 10:19, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>> Nie byłbym taki pewny - w końcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie
    >>> spełniał.
    >>
    >> Bo Type-R to już był nakombinowany i ten silnik faktycznie mógł mieć
    >> problemy z normami.
    >> Plotki głoszą że przełączanie faz rozrządu jest tu "bezsensownie" opóźnione
    >> do 5800, bo w teście emisji silnik się rozpędza do 5500rpm.
    >>
    >> Bo jakby nie patrzeć to nowoczesna benzyna to jest turbo benzyna, a nie
    >> jakieś takie wynalazki, których główną zaletą jest to że w motorsporcie
    >> auto trafia do klasy 2000, a nie podlega mnożeniu pojemności x1.7 jak to ma
    >> miejsce w przypadku silnika turbo ;)
    >
    > Jakby nie patrzeć, dla mnie akurat Rtype był (w sumie jest) ciekawą
    > propozycją - sam bym sobie kupił pierwsze ufo - 200 koni, benzyna bez
    > turbo - nie będzie się psuło, zagazować (może w 5 generacji) i jazda -
    > palić będzie niewiele więcej niż obecny Accord. Szkoda, że ma belkę
    > skrętną i co najważniejsze nie ma wersji 5 drzwiowej:(
    >
    > Jak dla mnie brak turbo to zaleta - zwłaszcza jak kupujesz używkę -
    > przecież nikt nie kupuje R-typa do bujania się do sklepu więc turbina
    > długo nie wytrzyma. A tak kupujesz 5 latka i jest szansa, że z 5 lat
    > pojeżdzisz - potem to trzeba się zastanowić, bo zacznie rdzewieć,
    > przewody hamulcowe do wymiany - ciężko określić ile reszta wytrzyma -
    > podobno w Hondzie księgowi też odrobili lekcję;)

    Brak turbiny i VTEC wyglądają tak że auto zbiera się najwyżej przeciętnie
    do 6000rpm. Wtedy owszem - w końcu załączy się VTEC i auto pojedzie,ale nie
    wcześniej.
    Jeździć więc trzeba w zakresie 6000-8200, bo jak się pół sekundy
    pospieszysz ze zmianą biegu i po zmianie wylądujesz na 5500, to nim się
    znowu dowleczesz do 6000 gdzie zaczyna jechać - mijają wieki.

    Sam VTEC ma taką cechę że auto będzie paliło olej - i to sporo.
    Związane jest to z tym że zawory mają zmieniający się skok, zazwyczaj
    jeżdzą na niskim, a od czasu do czasu na wysokim - wtedy pchają trochę syfu
    w uszczelniacze zaworowe i wykańczają je wielokrotnie szybciej niż w autach
    ze stałym skokiem zaworów.
    Albo trzeba je co chwilę wymieniać, albo zaakceptować to, że jak lubisz
    pocisnąć, to lejesz do pełna paliwa i litr oleju do silnika.
    Opowieści o siwym dymie za Hondami to nie jest przesada ;)

    W porównaniu z około 200KM silnikiem 2.0 turbo (np. z Subaru) w zasadzie
    nie ma żadnych zalet, bo więcej pali, słabo elastyczny i głośny
    Turbo będzie miało też zawsze spory potencjał chip-tuningowy.
    200KM można mieć też z około 3.0V6 wolnossącego i jeździ to pięknie.

    Fakt że K20 się nie psuje, ale to jest cecha po prostu silników z Japonii.

    Auto owszem prowadzi się bardzo przyjemnie, ale to już nie jest zaleta
    samego silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: