-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: folcwagen w tedeikó
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<1069shzasgoek.19ps3577oigsp$.dlg@40tude.net>
<mtv2ag$iq9$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<mtv5ij$m51$1@node1.news.atman.pl>
<bsr66246jzh3$.11vszgbumee75$.dlg@40tude.net>
<mu13s9$bgc$1@node2.news.atman.pl>
<iiyj7imuryl8.l8ja7klc8kgb$.dlg@40tude.net>
<mu185g$nr8$1@node1.news.atman.pl>
<i9uqnwuzkcuy.1nlidalwjfkq9$.dlg@40tude.net>
<mu3m6t$afg$2@node1.news.atman.pl>
<b...@4...net>
<mu68aa$tfh$1@node1.news.atman.pl>
<m2saw5ww2pmh.1e59t7xkoog4$.dlg@40tude.net>
<mu83lt$87m$2@node2.news.atman.pl>
<9db762t23xlv.1oqi4pzv7vxj2$.dlg@40tude.net>
<muc32b$8s5$1@node2.news.atman.pl>
<qzj3vlusasn3.1ag8e5ag4mom9$.dlg@40tude.net>
<mud4k3$s3h$2@node1.news.atman.pl>
<1sdu3l5la8utb$.pfystlgxo4jq.dlg@40tude.net>
<mue7or$1ub$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 30 Sep 2015 00:12:28 +0200
Message-ID: <joqz1omwblb5$.1vzn94vndi24c.dlg@40tude.net>
Lines: 55
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1443564750 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27516 89.77.179.152:1900
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569336
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 29 Sep 2015 16:38:21 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-09-29 10:19, Tomasz Pyra wrote:
>
>>> Nie byłbym taki pewny - w końcu Civica R typa ubili, bo normy Euro5 nie
>>> spełniał.
>>
>> Bo Type-R to już był nakombinowany i ten silnik faktycznie mógł mieć
>> problemy z normami.
>> Plotki głoszą że przełączanie faz rozrządu jest tu "bezsensownie" opóźnione
>> do 5800, bo w teście emisji silnik się rozpędza do 5500rpm.
>>
>> Bo jakby nie patrzeć to nowoczesna benzyna to jest turbo benzyna, a nie
>> jakieś takie wynalazki, których główną zaletą jest to że w motorsporcie
>> auto trafia do klasy 2000, a nie podlega mnożeniu pojemności x1.7 jak to ma
>> miejsce w przypadku silnika turbo ;)
>
> Jakby nie patrzeć, dla mnie akurat Rtype był (w sumie jest) ciekawą
> propozycją - sam bym sobie kupił pierwsze ufo - 200 koni, benzyna bez
> turbo - nie będzie się psuło, zagazować (może w 5 generacji) i jazda -
> palić będzie niewiele więcej niż obecny Accord. Szkoda, że ma belkę
> skrętną i co najważniejsze nie ma wersji 5 drzwiowej:(
>
> Jak dla mnie brak turbo to zaleta - zwłaszcza jak kupujesz używkę -
> przecież nikt nie kupuje R-typa do bujania się do sklepu więc turbina
> długo nie wytrzyma. A tak kupujesz 5 latka i jest szansa, że z 5 lat
> pojeżdzisz - potem to trzeba się zastanowić, bo zacznie rdzewieć,
> przewody hamulcowe do wymiany - ciężko określić ile reszta wytrzyma -
> podobno w Hondzie księgowi też odrobili lekcję;)
Brak turbiny i VTEC wyglądają tak że auto zbiera się najwyżej przeciętnie
do 6000rpm. Wtedy owszem - w końcu załączy się VTEC i auto pojedzie,ale nie
wcześniej.
Jeździć więc trzeba w zakresie 6000-8200, bo jak się pół sekundy
pospieszysz ze zmianą biegu i po zmianie wylądujesz na 5500, to nim się
znowu dowleczesz do 6000 gdzie zaczyna jechać - mijają wieki.
Sam VTEC ma taką cechę że auto będzie paliło olej - i to sporo.
Związane jest to z tym że zawory mają zmieniający się skok, zazwyczaj
jeżdzą na niskim, a od czasu do czasu na wysokim - wtedy pchają trochę syfu
w uszczelniacze zaworowe i wykańczają je wielokrotnie szybciej niż w autach
ze stałym skokiem zaworów.
Albo trzeba je co chwilę wymieniać, albo zaakceptować to, że jak lubisz
pocisnąć, to lejesz do pełna paliwa i litr oleju do silnika.
Opowieści o siwym dymie za Hondami to nie jest przesada ;)
W porównaniu z około 200KM silnikiem 2.0 turbo (np. z Subaru) w zasadzie
nie ma żadnych zalet, bo więcej pali, słabo elastyczny i głośny
Turbo będzie miało też zawsze spory potencjał chip-tuningowy.
200KM można mieć też z około 3.0V6 wolnossącego i jeździ to pięknie.
Fakt że K20 się nie psuje, ale to jest cecha po prostu silników z Japonii.
Auto owszem prowadzi się bardzo przyjemnie, ale to już nie jest zaleta
samego silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.15 00:57 Pawel \"O'Pajak\
- 30.09.15 11:25 masti
- 30.09.15 11:58 Ghost
- 30.09.15 12:24 masti
- 30.09.15 12:56 Ghost
- 30.09.15 13:03 masti
- 30.09.15 13:26 Ghost
- 30.09.15 14:29 masti
- 30.09.15 14:54 Ghost
- 30.09.15 15:17 masti
- 30.09.15 17:10 Ghost
- 30.09.15 17:32 masti
- 30.09.15 20:07 Ghost
- 01.10.15 10:33 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=