  • 11. Data: 2012-05-04 14:04:17
    Temat: Re: focus wzrokiem
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.05.2012 05:19, Rafal Lukawski pisze:

    > No ja się nauczyłem używać myszki i robie to już odruchowo ;)

    Też jest mi to znane urządzenie :) Ale jak już się "wpiszę" w
    klawiaturę, to szkoda aż to tracić wykonując dość kosztowny ruch z
    klawiatury do myszki, przesunąć i z powrotem do klawiatury.

    > Raczej
    > tańsze niż head/eye tracking system, szczegolne że mogę pisać na jednym
    > ekranie czytając coś z drugiego, tego to urządzenie już by nie przełkneło.

    Załóżmy że to by było wyłączalne.

    p. m.

  • 12. Data: 2012-05-04 14:06:50
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 03.05.2012 18:06, Andy Niwinski pisze:

    > "m" <m...@g...com> schrieb im Newsbeitrag

    > Camera Mouse

    Sounds interesting. Ale pod linuksa nie ma. Jest gnome-mousetrap który
    teoretycznie jest tym samym, ale pod ubuntu 12.04 jakos nie dziala -
    rzuca tracebackami.

    p. m.

  • 13. Data: 2012-05-04 22:55:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ciekawe jak ten automat się sprawdza jak ktoś ma ocząpląs. ;)

    albo zeza :)

  • 14. Data: 2012-05-04 22:56:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:
> [...]
    > rozwiązanie, które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w
    > zależności od tego - ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

    dwie myszki i dwie klawiatury...

  • 15. Data: 2012-05-05 10:13:48
    Od: i...@g...com

    On Saturday, May 5, 2012 6:56:26 AM UTC+10, Marek Dyjor wrote:

    > dwie myszki i dwie klawiatury...

    No moze i przy dwoch monitorach sie sprawdzi. Ja mam cztery :)

    Inna sprawa ze nigdy nie widzialem problemu z przeskakiwaniem na poszczegolne
    monitory za pomoca myszy.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 16. Data: 2012-05-05 11:07:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.05.2012 13:48, m pisze:
> [...]
    które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w zależności od tego -
    ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

    Nie obraź się, ale szukasz rozwiązania problemu, który należy
    zlikwidować likwidując przyczynę. Równie dobrze mógłbyś na-
    rzekać, że myśląc w czasie jazdy samochodem o tym, gdzie
    chcesz dojechać, skręcasz w złą stronę na skrzyżowaniu.

    Dobre rozwiązanie wspomagające to motyw graficzny jasno
    wyróżniający aktywne okno (czerwony nagłówek, żółta ramka --
    to moje propozycje). Niestety obecnie trudno o dobre motywy
    graficzne, od Windows Vista w górę jest z tym bardzo marnie,
    a dystrybucje Linuksa też grzeszą motywami, w których aktyw-
    ne okno jest wyróżnione tylko innym kolorem tekstu tytułu.
    Ale zazwyczaj można sporo tu zmienić i zlikwidować niejedno-
    znaczność.

    Więcej szczegółów raczej na grupie poświęconej konkretnemu
    systemowi operacyjnemu, bo ze sprzętem problem ma niewiele
    wspólnego (problem masz z własną koncentracją, a nie ze
    sprzętem).

    Ze sprzętu mogę polecić jedynie klawisze Alt i Tab, by łatwo
    i często przełączać okno na to, na które akurat patrzysz :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2012-05-05 11:08:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.05.2012 22:56, Marek Dyjor pisze:
    > dwie myszki i dwie klawiatury...

    1) W wielu przypadkach nierealne (np. Windows nie będzie ich
    od siebie rozróżniał).

    2) Też może nie pomóc. Sam się nabierałem wiele razy pracując
    na dwóch komputerach z osobnymi zestawami mysz+klawiatura,
    ale wspólnym monitorem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2012-05-06 01:31:29
    Od: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>

    W dniu 2012-05-04 14:04, m pisze:

    > Też jest mi to znane urządzenie :) Ale jak już się "wpiszę" w
    > klawiaturę, to szkoda aż to tracić wykonując dość kosztowny ruch z
    > klawiatury do myszki, przesunąć i z powrotem do klawiatury.

    Dlatego się dziwię dlaczego nie można dostać porządnych klawiatur z
    wbudowanym touchpadem - jako uzupełnienie myszki do szybkiego
    przeniesienia kursora w inne miejsce ekranu bez odrywania rak od
    klawiatury takie rozwiązanie mogło by się całkiem przyjemnie sprawdzać
    (po odrobinie przyzwyczajenia lub dobrym odróżnianiu palca od krawędzi
    dłoni).

    Ideałem była by dla mnie klawiatura Apple (ta kablowa, aluminiowa z
    białymi klawiszami z blokiem numerycznym) z wyraźnie odsuniętymi i
    standardowo pogrupowanymi klawiszami funkcyjnymi z touchpadem z Macbooka
    pod spodem (ta czułość i gesty). Niestety, na razie można sobie tylko
    pomarzyć :(

    --
    K.

  • 19. Data: 2012-05-06 06:23:06
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-06 01:31, Krzysztof Szatanik wrote:

> [...]
    > klawiatury takie rozwiązanie mogło by się całkiem przyjemnie sprawdzać
    > (po odrobinie przyzwyczajenia lub dobrym odróżnianiu palca od krawędzi

    Może tego nikt nie potrzebuje do wydajnej i wygodnej pracy?
    Wystarczająco efektywnie i bez odrywania wzroku można pracować z myszką
    (pierwszy raz w życiu spotkałem się z opinią, gdzie ktoś chce touchpad'a
    zamiast myszki. Zazwyczaj jest odwrotnie)

> [...]
    > standardowo pogrupowanymi klawiszami funkcyjnymi z touchpadem z Macbooka
    > pod spodem (ta czułość i gesty). Niestety, na razie można sobie tylko

    od biedy zawsze można sobie kupić laptopa z touchpadem ;)

    Widziałem w akcji jedną klawiaturę do Apple'a /aluminiowa, białe
    klawisze/ ale na bluetooth. Klawiatura bez bloku numerycznego, za to
    touchpad w miejscu myszki (niezalezne urzadzenie). Suma sumarum
    przeniesienie ręki to taka sama "sztuka" jak w przypadku myszki.

    Ujałbym to inaczej w kontekście "problemów" tego wątku - czasami
    bardziej liczy się treść tego co się tworzy, niż szybkie przeniesienie
    myszki. Gdy zaczynałem jeżdzić na snowboardzie zawsze znajdowałem
    przyczyne upadku, to śnieg nie taki, to wiązania żle ustawione. Finalnie
    to jednak moje umiejętności były nie takie jak trzeba.

  • 20. Data: 2012-05-06 06:34:57
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-06 01:31, Krzysztof Szatanik wrote:
> [...]

    > standardowo pogrupowanymi klawiszami funkcyjnymi z touchpadem z Macbooka
    > pod spodem (ta czułość i gesty). Niestety, na razie można sobie tylko

    Tu masz jakieś klawiatury z touchpadem (zapewne jest więcej):
    http://www.nokaut.pl/szukaj/klawiatura-z-touchpad.ht
    ml

    Tylko ja nie potrafi ocenić, która jest 'idealna' ;) Przyzwyczajenie się
    do takiej pracy zajełoby pewno kilka miesięcy, a gdybym siadł u
    kogokolwiek innego, znowu zaczynałbym nauke od poczatku.

    Wystarczy, że rózne notebooki mają delikatnie odmienne ustawienia
    klawiszy, co przy bezwzrokowym pisaniu jest wystarczająco irytujące.