  • Data: 2010-12-02 10:41:33
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a czy ja mowiłem ze nie jest tak jak mowisz? i kto tu jest zakręcony..
    > i tak nie rozumiem co to ma znaczyc "(realtime pomijamy)" niewazne
    >
    > ktos tu sie obruszał na nazywanie commodore 64 maszyną realtime,
    > czy tez porownywanie go ze wsp. pecetami ale mz (w pewnym wspomianym
    > sensie przynajmniej c64 byl maszyną realtime i scrolle muzyczki itd
    > byly płynne) a pc+win jest rozlazłe jak szmata: z drugiej strony widzialem
    > raczej dobry emulatorek commodore wiec jesli mozna emulowac tak plynne
    > scrolle to mozna i je zrobic - swoja drogą ciekawe czego uzywali do
> [...]

    wogóle dodam przy okazji co mi przyszlo do glowy [wspominkowo] - za moich
    mlodych czasow, swego czasu, wsrod uzytkownikow amigi (kontra ewentualnie
    pc) pojawial się wątek pt "amiga kontra pc" - chodzilo o to ze amiga i pc
    mialy dwie zupelnie odrebne filozofie generowania obrazu - pc choćby
    ze swoim trybem 320x200x8bit reprezentowal tzw 'raw power' po prostu
    tablica pikseli - cos wlasnie jak te przyklady z blitem i gdi - dzieki
    temu ze tej mocy bylo duzo mozna bylo stworzyc dooma (co na amidze jakos
    nie szlo) - amiga miala podejscie z mniejsza ilościa surowej mocy ale
    za to ze sprzetowymi akceleracjami typu blity i sprite'y (dokladnie nie
    wiem bo pod vga w dosie troche pisalem a na amidze nigdy nic) - ta
    druga 'filozofia' z kolei bardziej przypomina OpenGl - wiem skądinąd
    (bo eksperymentowalem) że zrobienie takiego scrolla pod openGl - gdzie
    jest sprzetowa rotacja itd - byloby szybsze; tymsamym mozna powiedziec ze
    opengl trzyma troche ducha amigi czy jej kosci AGA - choc asadniczo we wsp
    pc jest i raw power jak i 'aga' czyli akceleracja :/ :) [na podlozu
    szmacianego systemu]

    parade