    From: "fir" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Date: Wed, 08 Dec 2010 08:53:17 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Zacznij od po&sup3;aczenia punktów masy za pomoc&plusmn; "spr&ecirc;&iquest;ynek"
    dzia&sup3;aj&plusmn;cych
    > zgodnie z prawem Hooke'a i wywieraj&aelig;e na punkty masy si&sup3;y. Jak ich
    > b&ecirc;dzie du&iquest;o (punktów i spr&ecirc;&iquest;ynek) to dostatecznie (dla
    zabawy) b&ecirc;da
    > symulowa&aelig; ciala "prawie sztywne". Zak&sup3;adaj&plusmn;c oczywi&para;cieze to
    czysta
    > zabawa i nie interesuj&plusmn; Cie rozwi&plusmn;zania korzystaj&plusmn;ce np. z
    MES.

    a znasz jakies linki? nawet nie wiem 'co wklikać by cos wyleciało'

    [ zrobilem jako wstep prosta 'chmurkę' z czasteczek goniaca za wskaznikiem
    myszy

    www.fir1664.webpark.pl/miotanie.zip

    (jakby cos za wolno szlo to trzeba wcisnac 0 (zero na klawiaturze) pare razy
    - jest tam przelaczanie sleepa 0->2ms->4ms - nie wiem dlaczego jednen komp
    jakby 'zaookragla' mi czas ramek w gore do 15 ms ]

    wiadomo jak jest

    update(i)
    {
    p[i].x+=p[i].vx;
    p[i].y+=p[i].vy;

    p[i].vx+=Fx(x,y); //potencjal wektorowy / pole sil
    p[i].vy+=Fy(x,y);

    draw(i)

    }

    pomyslem czysto 'polowo': jesliby uwzgledniac potencjal sil miedzy czasteczkami
    (i sumowac w punkcie i sily od wszystkich wokol) to petla updatu bedzie w
    kwadracie od n (a ze n jest duze np 10tys to bardzo zwolni) -
    ew mozna zliczyc pole do tablicy ale i tak chyba bedzie wolno - a nawet
    wolniej - bo trzebaby je liczyc co ramke

    slowem przydalaby sie jakas dobra literatura nt roznych metod robienia
    podobnych rzeczy

    fir