eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingfizyka punktow z polaczeniamiRe: fizyka punktow z polaczeniami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "fir" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Date: Wed, 08 Dec 2010 08:53:17 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 55
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <0...@n...onet.pl>
    References: <idlrfu$krb$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1291794798 860 213.180.130.18 (8 Dec 2010 07:53:18 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Dec 2010 07:53:18 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.24.81.57, 10.174.28.61
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:187518
    [ ukryj nagłówki ]

    > On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
    > > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    > > czastek ktore s&plusmn; zwiazane nie mam wiekszego pojecia
    >
    > Zacznij od po&sup3;aczenia punktów masy za pomoc&plusmn; "spr&ecirc;&iquest;ynek"
    dzia&sup3;aj&plusmn;cych
    > zgodnie z prawem Hooke'a i wywieraj&aelig;e na punkty masy si&sup3;y. Jak ich
    > b&ecirc;dzie du&iquest;o (punktów i spr&ecirc;&iquest;ynek) to dostatecznie (dla
    zabawy) b&ecirc;da
    > symulowa&aelig; ciala "prawie sztywne". Zak&sup3;adaj&plusmn;c oczywi&para;cieze to
    czysta
    > zabawa i nie interesuj&plusmn; Cie rozwi&plusmn;zania korzystaj&plusmn;ce np. z
    MES.

    a znasz jakies linki? nawet nie wiem 'co wklikać by cos wyleciało'

    [ zrobilem jako wstep prosta 'chmurkę' z czasteczek goniaca za wskaznikiem
    myszy

    www.fir1664.webpark.pl/miotanie.zip

    (jakby cos za wolno szlo to trzeba wcisnac 0 (zero na klawiaturze) pare razy
    - jest tam przelaczanie sleepa 0->2ms->4ms - nie wiem dlaczego jednen komp
    jakby 'zaookragla' mi czas ramek w gore do 15 ms ]

    wiadomo jak jest

    update(i)
    {
    p[i].x+=p[i].vx;
    p[i].y+=p[i].vy;

    p[i].vx+=Fx(x,y); //potencjal wektorowy / pole sil
    p[i].vy+=Fy(x,y);

    draw(i)



    }

    pomyslem czysto 'polowo': jesliby uwzgledniac potencjal sil miedzy czasteczkami
    (i sumowac w punkcie i sily od wszystkich wokol) to petla updatu bedzie w
    kwadracie od n (a ze n jest duze np 10tys to bardzo zwolni) -
    ew mozna zliczyc pole do tablicy ale i tak chyba bedzie wolno - a nawet
    wolniej - bo trzebaby je liczyc co ramke


    slowem przydalaby sie jakas dobra literatura nt roznych metod robienia
    podobnych rzeczy

    fir





    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: