  • Data: 2011-08-24 14:48:33
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: J-L-F <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Stosowany w celach "ogolnych" filtr PL w fotografii cyfrowej daje bilans
    > ujemny , wiecj strat niz pozytku , jako ze cyfra daje lepsze
    > alternatywne mozliwosci. Nasycenie barw - cyfra zapisuje
    > jednokolorowo , barwa powstaje w komputerze , jej nasycenie zmieniasz
    > jednym suwakiem jak chcesz. Wzrostu szumu , spadku rozdzielczosci
    > spowodowanego filtrem nie da sie poprawic. W analogu alternatywy
    > nie bylo specjalnej -stosowany ogolnie dawal jednak jakis uzysk,
    > czasem mogl poprawic barwy , jako ze nikt w automacie sie w nich nie
    > grzebal.

> [...]

    Dzięki za wypowiedź i za link do zdjęcia - super!
    Wszystkie zdjęcia, które pokazujesz na tej grupie są najwyższej próby!

    Byłem w Zakopcu w ostatni weekend i popełniłem coś takiego:

    http://www.pbase.com/janf/image/137495388/large

    Użyłem filtr PL i prawie wyszło, jak na zdjęciu, trochę poprawiłem
    poziomy i kontrast w GIMP-ie.
    Użycie filtra było kluczowe dla nasycenia i występowania barw (widziałem
    to wyraźnie w wizjerze, łąki 'ożyły', pojawiły się barwy, których nie
    było bez filtra!), dzięki FPL operacje w programie sprowadziły się do
    kosmetycznego minimum.

    Pozdrawiam,
    Jan