    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: filtr UV (filtr tłumiący zakres widzialny)?
    Date: Sun, 25 Mar 2012 20:10:21 +0000 (UTC)
    <4f6f6d9a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Chyba jednak widział, obraz nie jest "rozmaziany".

    Nie miałem na myśli rozmaziania ostrości obrazu, tylko farb na palecie.
    Czyli że mógł źle oceniać kolor tego, co sobie namieszał na desce.

    > Zrobiono mu operację oczu, jednak zaraz po niej zmarł. Życie bywa wredne.

    No właśnie nie tak zaraz, bo po operacji jeszcze malował i nawet zaczął
    przemalowywać znowu na niebiesko. Podejrzewa się, że widział wtedy
    ultrafiolet. Zmarł trzy lata później, raczej bez związku z operacją.

    > Około 10% kobiet widzi czterobarwnie (dla równowagi podobna liczba
    > chłopów widzi dwubarwnie). I do nich, niestety panowie, nie mamy szans.

    W sensie, że mają czwarty rodzaj czopków? A to mutanty jedne!

    Jarek

    --
    Dziesiąty grosz dla Jadzi
    Niech se Jadzia wsadzi