  • Data: 2012-03-25 13:20:03
    Temat: Re: filtr UV (filtr tłumiący zakres widzialny)?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-25 11:05, Paweł Pawłowicz pisze:

    > UG11 tnie od około 350nm (mam takie szybki). Diody UV świecą przy około
    > 400nm, a więc praktycznie nic nie przejdzie.
    > Swoją drogą, co to jest UV? Są ludzie, którzy widzą przy 370nm, a inni
    > nie widzą przy 470nm.

    To może inaczej się spytam - może są jakieś diody UV które maja czarną
    obudowę/filtr/nie świecą w paśmie widzialnym?
    Zrobiłem test porównawczy dwoma diodkami 3mm o podobnym kącie świecenia:
    - led IR zasilany nominalnym prądem 10mA, swieci w UV i generuje też
    niebieskie światło
    - led niebieski - świeci tak samo jasno w niebieskim jak led UV, gdy
    jest zasilany prądem 0.5-0.7mA

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173