  • 51. Data: 2010-06-21 17:20:41
    Temat: Re: filtr UV
    Od: rabin <t...@g...com>

    > Jeśli można: czym zamierzasz tą "cyfrę" zasilać?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    jak to czym,
    akumulatorami :)

    pozdro
    rabi

  • 52. Data: 2010-06-21 17:57:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hvlpn4$2sc$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Musiałbyś się wybrać w Himalaje, a poza tym na dotarcie uv do matrycy
    > raczej nie ma dużych szans.

    Wielokrotnie spotykalem sie z taka opinia, ale w praktyce - moje zdjecia
    gorskie (Tatry i Alpy) mialy jakies takie dziwnie granatowe niebo
    (znaczy, jeszcze na analogu).
    A teraz na cyfrze tez jakies niebieskosci widze. Wiem, ze mozna potem na
    kompie zdjac, ale to nie o to chodzi.

    TA

  • 53. Data: 2010-06-21 18:07:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    > Gdzieś niedawno widziałem testy, nie mogę sobie za cholerę przypomnieć
    > gdzie. Wpływ dobrego filtra jest niewielki, na większości szkieł w
    > pewnych konretnych sytuacjach i tak będą flary, nawet bez filtra.
    > [...]

    Kilka lat temu popełniłem coś takiego dla filtrów UV i skylight:
    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/TESTY/index.html
    Bylo też dla polaryzacyjnych:
    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/TESTY/polar.html

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 54. Data: 2010-06-21 18:14:15
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > Flary dają szczególnie czadu, bo powierzchnia filtra jest płaska w
    > przeciwieństwie do soczewek.
    >[...]

    Nie zawsze tak jest - np. Hama miałą kiedyś w ofercie filtry HTMC Ghostless
    w którym obie powierzchnie filtra były wycinkami sfery o takim samym
    promieniu. Faktycznie flary byly z nimi znacznie mniejsze, natomiast
    ciekawostkl ą było to, że flary potrafily się niekiedy nasilać po
    przymknięciu przyslony. Zdjęcia takiego przypadku są m. innymi w teście
    ktory kiedyś zrobiłem - http://www.toya.net.pl/~wyszomir/TESTY/index.html

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2010-06-21 18:23:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    >[...]
    > Mi filtr już 2 razy uratował przednią soczewkę, paru znajomym podobnie.

    Możesz mnie też doliczyć do tego grona uratowanych - po dołowaniu aparatu na
    kamienistą glebę filtr popękał, przednia soczewka i cała reszta sprzętu
    wyszły bez szwanku. I mam na to świadków - bylo to na plenerze
    pl.rec.foto:-)

    > Może to niewiele, 2 zdarzenia na naście lat, ale znacznie taniej niż
    > obiektyw do wyrzucenia. No może dla posiadaczy kitów, czy Heliosów to
    > argument bez znaczenia...
    >[...]

    Dla posiadaczy Heliosów może się okazać, ze filtr o jakości nie powodujacej
    zauważalnego psucia obrazu kosztuje znacznei drożej od obiektywu który
    miałby chronić. Może... w takim przypadku anleżałoby obiektyw traktować jako
    ochgronę gfiltra? Tylko... jak to zmontować aby tak działało?;-)
    Co do używania filtra - każdy filtr psuje jakosć optyczną - tak głoszą prawa
    fizyki.
    Praktyka jest taka, że odpowiednio dobry filtr psuje jakosć optyczną układu
    na tyle nieznacznie, ze na zdjeciach nie da się tego zauważyc z wyjątkiem
    sytuacji gdy mamy słońce lub inne żródła ostrego światła w kadrze. Osobiście
    zatem stosuję filtry - nie schodząc z ich jakością poniżej poziomu Hoya HMC
    i zdejmuję je w tcyh rzadkich w moim przypadku sytuacjach gdy spodzioewam
    się, że mogą spowodować flary.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 56. Data: 2010-06-21 18:32:10
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 21 Cze, 18:51, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

    > A mia e wtedy za o ony filtr UV? ;)

    > Lol
    Wycinek mego dziela z zalozonym filtrem-soczewka Slim - Transparent.
    Odzwyczailem sie zakladania jakichkolwiek filtrow do prac ktore moge
    obrobic w komputerze.

    Pozdr. StaM

  • 57. Data: 2010-06-21 18:33:46
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 21 Cze, 20:32, StaM <q...@g...com> wrote:

    > Wycinek mego dziela z zalozonym filtrem-soczewka Slim - Transparent.
    > Odzwyczailem sie zakladania jakichkolwiek filtrow do prac ktore moge
    > obrobic w komputerze.
    >
    > Pozdr. StaM

    znow nie podalem linka.(:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd40c4e0915ab4ca
    .html

    StaM

  • 58. Data: 2010-06-21 18:47:44
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-21 20:07, Marek Wyszomirski pisze:
    > Kilka lat temu popełniłem coś takiego dla filtrów UV i skylight:
    > http://www.toya.net.pl/~wyszomir/TESTY/index.html

    Okurde. Dramat. Zrobilem wlasnie wstepnie podobne testy i nie jestem w
    stanie powtorzyc - ale potem sie bardziej przyloze. Na razie nie udaje
    mi sie spowodowac flary, mimo, ze teoretycznie powinna pojsc jak glupia. ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 59. Data: 2010-06-21 19:06:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, Dariusz Zygmunt wrote:

    > Porównanie jest nieścisłe, ubezpieczenie nie powoduje spadku parametrów
    > technicznych samochodu

    Jak nie, skoro aby zapłacić ubezpiecznie nie kupi nowych opon.... :P
    (fakt, w przypadku filtra działa to inaczej :))

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2010-06-21 19:09:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, John Smith wrote:

    > Potestuj:
    > - w dzień słońce w kadrze
    > - nocą latarnie lub lampy w kadrze

    Lepszą rekomendacją jest IMHO słońce lub lampa *poza* kadrem, ale
    w polu widzenia przedniej soczewki obiektywu.

    pzdr, Gotfryd
    (z filtrami, i czasami te filtry zdejmuje - na tyle rzadko, że
    spokojnie IMO można je "trzymać")