  • 41. Data: 2010-06-21 14:08:11
    Temat: Re: filtr UV
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    Nieco offtopicznie:

    http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/?saved=1

    Niebieska krzywa dotyczy mikroskopowego szkiełka podstawowego, czarna
    filtru UV Panchromar a czerwona "Warmtone UV Filter"

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 42. Data: 2010-06-21 14:45:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Właściwie... ciekawie czemu? Praktyka pokazuje, że nawet nieuszczelniany
    > 350D daje spokojnie rade w ostrej ulewie i nigdy się z nim nie cackałem ;-)

    Niewielu nas jest takich hardkorów :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2010-06-21 14:59:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-21 16:02:48 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi i decyzji o zakładaniu bądź
    > nie filtrów.

    Alesz oszywiście. Ja tam kiedyś dawno temu posłuchałem rady aby
    zakładać m.in. właśnie z powodu ochrony przedniej soczewki i akurat mi
    się te 2 razy przydało. Ale przymusu nie ma.

    > A ja mam dłuższe... narty...
    > Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać :)

    A skąd wiesz jak długie ja mam? ;-) Poza tym to nie była kwestia
    porównywania kto ma dłuższego ;-) tylko czysty racjonalizm ekonomiczny.
    Jak obiektyw jest wart ze 3 stówy, to zakładanie do niego filtra za 150
    może być przerostem formy nad treścią.

    > Empiryka stwierdzi mój zgon w ciągu najbliższych pięćdziesięciu lat.
    > Na co mi problemy z obiektywem? :)

    NTG! pl.misc.cmentarze czy jakoś tak ;-) A wracając do tematu - ma ktoś
    jakieś w miare rzetelne testy pod ręką?

    de Fresz

  • 44. Data: 2010-06-21 15:44:27
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/21/2010 4:59 PM, de Fresz pisze:
    > On 2010-06-21 16:02:48 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > ... czysty racjonalizm ekonomiczny.
    > Jak obiektyw jest wart ze 3 stówy, to zakładanie do niego filtra za 150
    > może być przerostem formy nad treścią.

    Ale wtedy wystarczy nakręcić następny filtr, tańszy, który będzie
    zabezpieczał ten droższy przed zniszczeniem - prawda że rozsądne
    rozwiązanie? ;-)

    > ... A wracając do tematu - ma ktoś
    > jakieś w miare rzetelne testy pod ręką?

    Tzn. którego obiektywu z którym filtrem? I w jakich warunkach?
    Wiesz przecież że w Internecie na każde 10 rzetelnych testów z wynikiem
    na "tak" znajdziesz 10 innych, równie rzetelnych, z wynikiem na "nie",
    tyle że wykonanych w innych warunkach a poza tym jakieś minimum 100
    całkowicie wyssanych z palca ale prezentujących wyniki zgodne z
    przekonaniami wykonującego "test" ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 45. Data: 2010-06-21 15:44:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > A wracając do tematu - ma ktoś
    > jakieś w miare rzetelne testy pod ręką?

    Tam spadki kontrastu i ostrości to pies lizał. Ale naprawdę flary są
    koszmarne z racji płaskiej powierzchni filtra (zajączki puszcza się
    dobrze tylko płaskim lusterkiem)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 46. Data: 2010-06-21 16:05:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-21 17:44:45 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Tam spadki kontrastu i ostrości to pies lizał. Ale naprawdę flary są
    > koszmarne z racji płaskiej powierzchni filtra (zajączki puszcza się
    > dobrze tylko płaskim lusterkiem)

    Kurna, od paru miesięcy mam nakręconą Hoję S-HMC i jakoś poza jedną
    serią na koncercie, z reflektorami latającymy we wszystkie strony nie
    zauważyłem żadnych zajączków. Czaryczyco? Aż se dziś wieczorem zrobię
    test z lampką, bo na słońce to na razie nie ma co liczyć.

    de Fresz

  • 47. Data: 2010-06-21 16:09:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Kurna, od paru miesięcy mam nakręconą Hoję S-HMC i jakoś poza jedną
    > serią na koncercie, z reflektorami latającymy we wszystkie strony nie
    > zauważyłem żadnych zajączków. Czaryczyco?

    Statystyka :)

    Moja ulubiona flara:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/04/07/1.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z
    kim.../

  • 48. Data: 2010-06-21 16:10:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-21 17:44:27 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Ale wtedy wystarczy nakręcić następny filtr, tańszy, który będzie
    > zabezpieczał ten droższy przed zniszczeniem - prawda że rozsądne
    > rozwiązanie? ;-)

    Oszywiście. Wierzę że jest Ci dobrze z takim rozwiązaniem. Bardziej
    ekhm... racjonalnie myślący użytkownicy zleją wogóle chronienie takiej
    tanizny, za to przy szkłach o wartości 1k+ zł można rozważać czy w
    razie czego bardziej opłaca wymienić się filtr za stówkę, czy cały
    obiektyw. Ale każdy sam se kalkuluje ryzyko i dobiera do niego
    odpowiednie środki ostrożności. Ale zaraz, czy ktoś już tego w tym
    wątku nie napisał?

    > Tzn. którego obiektywu z którym filtrem? I w jakich warunkach?

    A to promieniowanie UV mające wpływ na zdjęcia bądź nie zależy od obiektywu?

    de Fresz

  • 49. Data: 2010-06-21 16:51:07
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Statystyka :)
    >
    > Moja ulubiona flara:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/04/07/1.htm

    A miałeś wtedy założony filtr UV? ;)

    --
    Lol

  • 50. Data: 2010-06-21 17:01:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Lol pisze:

    > A miałeś wtedy założony filtr UV? ;)

    Wtedy myślałem, że ja i mój aparat będziemy trwać tysiąc lat i musimy
    się chronić :)
    Ale mi przeszło potem...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../