  • Data: 2010-06-22 07:50:49
    Temat: Re: filtr UV
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Jun 2010 20:23:44 +0200, Marek Wyszomirski wrote:
    > Praktyka jest taka, że odpowiednio dobry filtr psuje jakosć optyczną układu
    > na tyle nieznacznie, ze na zdjeciach nie da się tego zauważyc z wyjątkiem
    > sytuacji gdy mamy słońce lub inne żródła ostrego światła w kadrze.

    Flara (=spadek kontrastu) potrafi się tez ujawnic, gdy to zrodlo
    swiatla jest poza kadrem, byleby oswietlalo przod obiektywu.

    Co na zdjeciach jest wyjatkowo niemile, bo na focie z np sloncem flara
    czy blik jest do wybaczenia, ale w/w atrakcje bez wiekszych zrodel
    swiatla w kadrze to juz koszmar ;) Tak, wiem, oslony, ale raz, ze nie
    zawsze jest/chce się dokupic, a dwa: przy zoomach zwykle są pomyslane pod
    tele i na wide mozna i tak slonko zlapac :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns