  • Data: 2012-02-07 21:34:04
    Temat: Re: filtr
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-07 22:16, wacek pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał:
    >> http://books.google.pl/books?id=H5SGdMGiEVAC&pg=PA24
    &lpg=PA24&dq=model+zast%C4%99pczy+indukcyjno%C5%9Bci
    &source=bl&ots=N_6LY0jQux&sig=Jvu5-ARI4gViCPkQWMDshP
    6z3po&hl=pl&sa=X&ei=eoMxT6zRIIS2-waP08zCBQ&ved=0CC0Q
    6AEwAjgU#v=onepage&q=model%20zast%C4%99pczy%20indukc
    yjno%C5%9Bci&f=false

    > oczywiście ze uprościłem, ale w książce wskazanej przez ciebie jest tam
    > dokładnie takie samo uproszczenie, masz tam schemat zastępczy gdzie
    > rezystancja strat jest równoległa do Rs, więc jeśli zajdzie rezonans
    > równoległy to reaktancje indukcyjna i pojemnościowe wyniosą zero, więc
    > ci zostanie jedynie równolegle połączona znikoma rezystancja szeregowa i
    > spora rezystancja strat, czy nie tak?

    A patrzyłeś na wzorek na wypadkową rezystancję szeregową? Masz tam w
    mianowniku (1-?^2*L*C). A jako dobry w obliczeniach, policz sobie jak to
    się zachowuje w pobliżu rezonansu. A reaktancje nie wynoszą zero tylko
    są przeciwnych znaków i suma susceptancji tych elementów (wszak L i C są
    łączone równolegle) dała by zero czyli wyszłaby nieskończona impedancja.
    Oczywiście w praktyce dodajesz admitancję obwodu szeregowego Rs-L co
    komplikuje obliczenia oraz konduktancję 1/Rd.

    > napisałem "pewnie" dlatego ze ty nie wiesz, bo gdybyś te studia skończył
    > to wiedział byś ile czasu zajmuje jeden egzamin z kilkoma takimi
    > zadankami, prawda?

    Biorąc twoją, wykazaną powyżej kompletną nieporadność w wyliczaniu
    wypadkowej impedancji układu LC to twój egzamin trwa zapewne mniej niż 5
    minut.

    > to był żart, ale znowu nie zrozumiałeś.

    To daruj sobie żarty bo w tym tez nie jesteś dobry.

    --
    pozdrawiam
    MD